Alla inlägg den 21 november 2013

Av Hanna Boman - 21 november 2013 20:53

Jaha, och då har jag hunnit med viktväktarna också idag. Det är ju för sjutton torsdag och då ska ju jag dit, eller hur?

Och vad pratades det om denna dagen då?

Jodå, att VÄGRA INTE VÅGEN!



~~Vi vet att många undviker vågen om den gågna veckan inte gått som planerat och man vet med sig att

budgeten har spräckts. Istället för att få sin dom på vågen vill man rädda situationen själv innan man går tilbaka till ViktVäktarna. Vi vet att också att regelbunden vägning gör skillnad, även de veckor det går sämre.~~



Nu så vill ni väl även veta vad vågen stannade på denna dagen då jag ställde mig på den. Jomen visst, eftersom jag alltid brukar göra det...så lär jag väl även få göra det denna dagen också.

Usch ja, jag talar väl om det då även om det inte var något positivt. För "våguslingen" stannade på 61,5 kg som då blev +0,7 kg. Jag håller mig ju förstås fortfarande inom ramen för 2 kg - gränsen, men ändå inte riktigt vad jag hade räknat med idag.

Fast jag kan kanske ha mina små föraningar om vad det kan vara, men skriver inte om det här!


Så skärpning till nästa vecka Hanna!





 



Av Hanna Boman - 21 november 2013 20:28

Hehe, minns ni att jag skulle ju ha varit på Habiliteringen för att träffa sjukgymnast & arbetsterapeut i oktober?

Jag kom dit och sådär men kommer ju försent på grund av att jag missade bussen då och hela den biten ju.

Och idag har jag varit där, fick ju en ny tid av sjukgymnasten som då blev en lång väntan...men det var ju som sagt mitt egna lilla fel då.

Idag så planerade jag att ta en buss grymt tidigt från Sveas och den tanken var väl egentligen från början klockan 13:50, men missar den. Fast det gjorde ju ingenting eftersom tiden som jag skulle vara där idag var ju klovkan 15.

Så då fick jag ju ta nästa buss istället och kommer på plats då uret visar 14:30.

Det var ju riktigt skönt får jag ju lov att säga, hehe! Hann ju till och med träffa en person på vägen upp till Habiliteringen och prata en stund utan att behöva känna mig stressad (den träffen var inte planerad så att säga).


Habiliteringsplanen gick bra och var väl inga konstigheter alls egentligen, vi gick igenom vad som sas på förra planeringen och sen så blickade vi framåt och var jag står nu i arbete och träning och att jag tydligen ska höja ribban lite. Att inte bara ha bassängträning en gång i veckan plus körövning t ex, utan att kanske sätta igång att träna på gym också.

Oups, nu känns det som om jag skrev lite för mycket här...men jag ska försöka att börja någon gång kanske, för det skulle nog vara bra för mig!





 


        




Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26 27 28 29 30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards