Alla inlägg under augusti 2019

Av Hanna Boman - 31 augusti 2019 23:49

I tisdags (27/8) så fyllde Axel 12 år, och det har firats idag hela dagen lång med "vuxenkalas".
Och vi satt ute på baksidan hela eftermiddagen, där det först serverades grillbuffé med olika sorters grejer (korvar & kyckling & oxfilé & rödbetor med getost & vaxbönor & halloumi & såser & klyftpotatis & oliver & sallad.

Fantastiskt gott!

Sen senare så blev det fika & marängsvisstårta & kärleksmums & kaffe.

Gottigottgott!

Axel fick ju en hel del presenter oxå förstås, minns ju inte allt...men nog var det mycket godis.

Av mig blev det ett ett spel, "Rita gissa" vilket han blev glad över.

Framåt småtimmarna sen så blev det lite kvällsfika nere i TV-rummet.






   








   





Av Hanna Boman - 29 augusti 2019 22:28

Haha, ja vad ska man säga egentligen? Imorse när jag öppnade upp Facebook ned mobilen då förstås, så visade det sig att jag idag har varit med Facebook i hela 9 år!

Och när jag tänkte efter en liten gnutta, så kom ju den här "datumnörden" på att det var då Rebecca kom hem här till mig och hjälpte mig komma igång med hela detta stora (det var till och med en söndag efter att vi varit i kyrkan först).


Jamen, är man datumnörd så är man!

Sen att när jag väl kom igång med Facebook, då var det typ ingen som fick störa mig alls de första kvällarna typ!


Mnja, nästan så var det nog!

Och under bara den första dagen som jag kom igång med Facebook, fick jag sammanlagt 14 vänner! Det är ju också kul att se hur många vänner man fick just då, men hur många jag har just idag vet jag inte alls mer än att det är väldigt många...nästan för många tror jag nog!



#facebooki9år

#datumnörd



/Tjingeling










 














 









Av Hanna Boman - 29 augusti 2019 21:43

Jodå, visst har jag varit till ViktVäktarna idag då det är torsdag. Och ja, jag var där först på morgonen för att väga mig...precis som jag gjorde förra veckan (innan frukost). Men mötet var jag inte på förrän på eftermiddagen, för det var annat som kom ivägen där vid "lunchmötet" (som jag hade tänkt att gå på).


På mötet idag så pratades det om "Snabba måltider". Och då fick vi tala om vad som var våret basförråd hemma, vilket oftast är pasta ris. Sen har man ju mejeriprodukter, som ägg lök vitlök & kål & morötter & andra rotfrukter  som håller länge i kylen. I frysen kan du förvara ärtor & broccoli & haricots verts & kycklingfilé & fiskfilé


Och vad visade vågen imorse då, när jag snabbt "skuttade" upp på den? Alltså, den här gången  så glömde jag helt bort att ta ett "ensamsnack" med vågen innan jag ställe mig på den. Typiskt med, för idag så visade den

ju 69,1 kg som då resulterade i +1,4 kg.

 


 

 


Attans våg, det var ju inte länge som jag fick vara vän med dig!


Men nästa vecka vill jag se ett annat resultat, är det uppfattat!?







 

 

 


Av Hanna Boman - 25 augusti 2019 19:11

Idag har det varit Konfirmationsavslutning för 8 underbara ungdomar!
Vilken fantastisk gudstjänst från början till slut, verkligen!
Hela kyrksalen var fylld av folk, var till och med så Hillerödssalen var öppen också för där satt jag ihop med andra församlingsmedlemmar då förstås.
Det var lite draman & sketcher & solosång!

Sen efter uttåget av konfirmanderna så blev det samling utanför kyrkan för lite fotografering och sånt. Jag hade väl ett litet sug att ta mig ut, men blev inte riktigt så,

Men har fått se en del bilder på Facebook!


Sen så serverades det kaffe & prinsesstårta & vetebröd!
Och det var hela serveringslokalen fullsatt av konfirmandernas nära & kära plus övriga!

#hembakadprinsesstårta
#8konfirmander


 

 

 

 

 

 

   '

Mats Polsten

 

 

 

 

   

 

 

 

 


 







 






 











     








Av Hanna Boman - 24 augusti 2019 19:29

#p4nästa #sverigesradio

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     

Av Hanna Boman - 23 augusti 2019 21:52

Under den sena eftermiddagen idag så har Henrik & jag varit hos mamma vid femtiden, för att äta en varsin landgång & cider.
Gott, första gången som jag ätit landgång på väldigt länge.

Och sen så blev det lite kaffe oxå, ihop med choklad!

Sen så spelade vi även UNO, efter att Henrik var hem till mig och hämtade mitt spel.

Och jadå, det var ju betydligt roligare att vara 3 om att spela det än vara 2 spelare.
Lite mera spänning då.



   








 







 

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9 10
11
12 13 14 15
16
17 18
19
20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Augusti 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards