Alla inlägg under december 2018

Av Hanna Boman - 31 december 2018 14:52

Njaej, just för tillfället så lär det dessvärre inte bli så värst mycket bloggande för mig!
Inte från datorn i alla fall, utan det får la bli via mobilen istället.
Anledning till detta är: Att min dator har lagt av, eller rättare sagt så har nät-stickan lagt av. Jag var ut till Amiralen i lördags o in till 3Butiken, för att bara byta sim-kort...men det funkade inte ändå. I våras då jag bytte till ett nytt sim-kort, gick det jättebra...men dock inte NU tyvärr!


Gott Nytt År till er alla!




/Kram









 









 




   

Av Hanna Boman - 30 december 2018 23:21

Under ganska så sen eftermiddag igår (lördag) tog jag mig ut till Amiralen, för att egentligen först och främst gå till 3Butiken.
Efter det sen så tog jag mig in till Clas Ohlson, bara för att köpa mig en helt ny VÄCKARKLOCKA.

För nu från och med nästa år (2 januari), så ska jag komma upp på mornarna igen.
Och nej, jag meckar inte med att ha alarmet på mobilen...utan måste ha en väckarklocka stående på skrivbordet, för att komma upp!

Annars är det SÅ lätt att bara sträcka ut armen/handen o stänga av.

Och nu har jag äntligen grejat med att ställa klockan & även väckningen, det var visst inte så svårt som jag trodde från början!

#digitalväckarklocka #för59:90kr
#clasohlson







 















 











 

Av Hanna Boman - 29 december 2018 22:12

Jahaja, igår så tog jag mig en sväng på stan och då blev det framförallt en runda in till Akademibokhandeln för att köpa mig en Almanacka -2019.
Men det är eller var ju inte lätt att välja.
Jag vill ju verkligen inte ha en liten almanacka i alla fall, och sen så ska man ju komma på om man vill ha men stående eller liggande datum.
Och till slut så fick det bli en med liggande datum, kommer nog kännas BÄST för mig!

Sen så ville jag ha en NY penna också, precis som inte jag redan har en massa pennor hemma...

#almanacka2019 #penna



 








   











 

Av Hanna Boman - 27 december 2018 14:52

Nu så har man idag varit till ViktVäktarna för sista gången 2018.

Och det var väl en liten tapper skara då jag var där, med andra ord 

inte jättemånga.

Alltså inte många som stannade kvar på Workshopen!

Själv var jag där i alla fall innan Workshopen startade idag, även om jag tyckte lite att jag 

var sen hemifrån...


Och vad pratades det om den här veckan då, om inte att "lägga 2018 bakom oss" och se fram emot 

"blicka fram mot 2019!"

Vilka månader på året som man tyckte bäst/sämst om, och även vilken veckodag som känns 

bättre/sämre! 

Jamen, så kan man väl sammafatta dagens Workshop!


Hmm, och vad talade den däringa "usla" vågen på årets sista vägning?

Mnja, för nog sjutton var den "usel"...med tanke på att den visade 70,0 kg, vilket 

resulterade +1,2 kg.


Alltså snälla Hanna, kom igen och bli en riktig vän med vågen nu till nästa år!








 

















Av Hanna Boman - 26 december 2018 23:42

Ännu en tradition som fortsätter, sedan många år tillbaka att vi träffas hemma hos pappa & Charlotte. Tiden kan ju variera lite från år till år kanske, och i år var det något tidigare än vanligt...

Vi var sammanlagt 8 stycken, Viktor & Amanda o Karin & Peter & Cleo o pappa & Charlotte o Henrik!

Kvällen/eftermiddagen började med lite matintag på fiskgratäng & ris & grönsallad.

Väldigt gott, mumsfilibabba!

Till efterrätt serverades det glass & bär!

Sen blev det fika också, kaffe & after eight & saffransbulle!

Vi brukar ju dra iväg på BIO framåt småtimmarna, vid niotiden...men inte den här gången.

Utan det blev hemmaBIO istället och då såg vi Mamma Mia Here We go again!

En väldigt trevlig & mysig film, jag som inte har sett någon Mamma Mia-film alls!


TACK för en mysig & trevlig kväll!



  



/Tjingeling






   






  

Cleo

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 25 december 2018 21:03

Som traditionen säger, så är det på JULDAGEN som alltid brukar bli en tur ut till Jämjö för att träffa Eivor & Martin.
Och JA, det brukar vara kusiner med barn också...men dock inte den här gången.
Henrik (min bror) skulle ju varit med, men fick stanna hemma för han blev tyvärr sjuk

(förkyld/trött/knappt någon röst).

Så den här gången var det endast mamma & Eivor & Martin & jag!

Och där ute serverades det JULBORD i vanlig ordning, ägghalvor & sill & Janssons frestelse & julskinka & rödbetssallad & bröd & ost & prinskorv & köttbullar & mimosasallad & lax & omelett med svampstuvning.

 


Senare sen så blev det efterätt fruktsallad glass choklad!




TACK för en väldigt trevlig & mysig stund i eftermiddag!


  






   




 



Lite senare sen så blev det ju förstås 

fika med, "kvällsfika" kan man väl kalla det för...



 










Av Hanna Boman - 25 december 2018 10:32

Ojojoj, vem var det som fick upp mig tidigt i ottan imorse egentligen...?

Nu verkar det ju som om jag har tagit detta som en tradition att gå på JULOTTA, efter tre år på rad så är det väl tradition!

Det känns så trevligt & mysigt att ta sig på JULOTTA, även om det nu är tidigt i ottan.

En väldigt fin & stämningsfull JULOTTA med sång & musik!

Stina läste JULEVANGELIET, som brukar läsas även på JULDAGEN.

Man blir alltid så glad & varm i hjärtat av att få höra den läsas!

Sen predikade Göran och där blir man också glad av hans predikningar alltid!


 

Stina Olsson

 

 

 

 

 

 

 

Mattias Lundström

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Göran Olsson

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Av Hanna Boman - 24 december 2018 23:29

Denna JULAFTON på kvällen sedan, så styrde Henrik & jag kosan med buss/ar ut till Lyckeby där

familjen Cederholms bor...

Maria & Niclas & Lovisa & Axel & Stina och så var Eva & Lars också med förstås.
Och där ute blev det ett väldigt gott & mumsigt JULBORD med mycket goa grejer som sill av olika dess slag & ägghalvor & rödbetssallad & anka & köttbullar & prinskorv & Jansons frestelse & bröd & kex & ost & laxpaté & rökt lax & gravad lax.





   





 





 







      






   

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< December 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards