Alla inlägg under februari 2014

Av Hanna Boman - 28 februari 2014 21:57

Åååh, denna kväll har jag stannat hemma från Tonår/Fredax på grund av sjukdom.
Så då har jag kollat på SVT 1 och "Stjärnor hos Babben".
Oooh hjälp, vad roligt det var! I kvällens program så var det Galenskapar-bröderna
Anders & Claes Eriksson.
Man fick ganska mycket nostalgikänningar, eftersom detta var ju då från 80-talet då jag var barn.

  •  Macken
  • Farbror Frej
  •  En himla många program


Sen var det ju självklart mycket annat också, men ack vad roligt det var att kolla på detta ikväll! :)

/Tjingeling

Av Hanna Boman - 27 februari 2014 22:00

Jodå, jag har varit ner till Viktväktarna även denna vecka...även om jag kanske skulle hållt mig hemma, men jag kan ju inte riktigt det, hehe! ;)
Och denna veckan pratades det om rutiner, vad man har för några rutiner.
Det finns ju en hel del rutiner om man säger som så.
Hehe, det var en som t ex sa att "hon måste slänga överblivet godis, som hon inte då har ätit färdigt på lördagen".
Och nån sa att det måste finnas frukt hemma, var inte jag som sa...men tycker nog detsamma i alla fall.
För annars hittar man annat som inte är bra att tugga i sig.

Jaha, och vad sa vågen idag då jag klev upp på dem då?
Jodå, den var riktigt snäll faktiskt. Den stannade på 59,4 kg som då resulterade i -1,5 kg.
Hm, jag landade på att komma under min MÅLVIKT...kanske inte riktigt okej, men då kan jag ju kanske äta desto mer till nästa vecka. Eller hur? :)

Så bra jobbat trots allt denna veckan Hanna! :)






 

Av Hanna Boman - 25 februari 2014 19:52

Jaaa, tyvärr så har jag dessvärre inte kunnat uppdatera bloggen på ett ganska bra tag.
Eftersom min dator har gett upp att fungera, så får jag väl ta och skriva med mobilen istället...och det brukar jag väl göra ganska ofta ändå, men ville nu bara ge lite info om hur det ligger till...så ni åtminstone får veta att jag lever! :)

/Tjingeling

Av Hanna Boman - 22 februari 2014 23:54

Man kan ju inte låta bli att kolla på Melodifestivalen trots att man är i kyrkan och har en spelkväll, så vi var en del som tog oss in i mysrummet och kollade på kvällens deltävling som denna gången sändes uppifrån Örnsköldsvik. En helt okej omgång denna veckan faktiskt enligt mitt tycke då.


 



Startordningen för kvällen:

Blame It On The Disco - Alcazar (kom direkt till finalen)

Fight Me If Dare - I.D.A

Hollow - Janet Leon

Raise Your Hands - Ammotrack (andra chansen i Lidköping)

Hela natten - Josef Johansson

Ta mig - Linda Bengtzing

En himmelsk sång - Ellinore Holmer (andra chansen i Lidköping)

Natural - Anton Ewald (kom direkt till finalen)


En helt okej omgång och trevligt att vara några stycken för att titta på det också förstås.




   

   Finalisterna





 



Av Hanna Boman - 22 februari 2014 23:27

Ikväll så har det varit Ligretto-maraton i kyrkan för alla som verkligen gillar att spela detta kortspel. Lite ligretto-nördar skulle väl jag kunna vilja kalla dem, hehe!

Med andra ord så är ju varken Julia eller jag några sådana som gillar detta, utan vi satt och spelade kort för oss själva.

Hm, det blev Stress & Vändtian & Finns i sjön.

En riktigt rolig kväll hade vi, Julia & jag för en gångs skull...tsss! 



 



      

Finns i sjön & Vänd tian  


Innan vi satte igång och spelade så åt vi förstås lite mat och då var det våra frivilliga pizzor på Tortilla-bröd, som jag tyckte var riktigt gott och enkelt att göra helt klart när man är ett telstivt stort gäng med folk!


Tyvärr inga bilder just nu, kanske kommer senare...


Ligretto-gänget sitter kvar i kyrkan, men jag tog mig hem och är hemma nu!


















 

Av Hanna Boman - 21 februari 2014 23:41

Även fast det har varit Sportlov denna veckan så har vi ändå haft en tonårssamling. Inte så värst stor samling ikväll, men det blev ju ändå en samling. I programmet stod det "Hemlig gäst" och generellt sett så tror jag väl inte att hon var så värst hemlig, för det var ju våran nya pastor Violet Andersson som stod för kvällens program. Och då spelade vi ett slags memory som Viloet då själv hade gjort.

Då hade hon skrivit ord på ett antal kort som man fick plocka upp som då skulle bli ett par förstås. Och när man hade fått ett par så skulle man tala om någonting om det här då. På ett par kort stod det t ex "Läger" och då fick man gå "laget" runt och tala om något läger man varit på under ens liv.

En väldigt trevlig kväll som gör att man faktiskt få lära känna varandra ännu mer än vad man kanske redan visste!


Justja, innan vi satte igång kvällen med program så satte vi först igång och fikade förstås.

Gott som tusan var det! 



   


 


TACK för en mycket trevlig kväll! 



















 

Av Hanna Boman - 21 februari 2014 23:10

Då har jag varit ute i kyrkan på sportlovets fritidsgård även denna dag. Och på schemat denna dag stod det

"Pärlning med farbor Jönsson". Ojojoj, jag som tidigare i mitt liv har sagt att "jag är ingen pysselmänniska för fem öre, nåt som Gud missade i skapelsen då han skapade mig".

Men idag kan man ju tycka att jag slog på stort och tyckte det var superduperjättekul, för jag gjorde två stycken nästan helt själv och så blev det tre stycken som jag fick hjälp med...bara att jag sa till Lena hur jag vill ha dem med färger och så, hehe!


En fantastikst rolig eftermiddag och detta kommer jag vilja göra flera gånger ihop med farbror Jönsson. 




 

farbror Jönsson 



 

Alla mina pärlplattor










 

Av Hanna Boman - 20 februari 2014 21:57

Jomen visst har väl jag varit nere hos Viktväktarna idag när det ändå är torsdag. Hehe, en hel drös med folk var det idag...inte så många nya, men ändå. Det var två stycken nya eller vad man nu ska säga, för vad jag tror så var de där förra veckan också. Fast vad spelar det för roll egentligen då? Hm, bara en lite onödig upplysning skulle jag väl tro...hehe!

Jaha, och vad pratades det om denna veckan då om inte mat eller rattare sagt "Vad har man med sig för lunchlåda till jobbet?" "Eller var äter man lunch för någonstans?" ~~På restauranger eller "snabbmatsmodellen"?~~

Veckans möte handlade ju då kort och gott om "FOKUS PÅ LUNCHEN"


Vad sa vågen då när jag ställde mig på den denna veckan då? Jomen, den var ju betydligt snällare än vad jag hade kunnat inbilla mig. Jag vet att någon gång då och då så har jag ju ställt mig på vågen här hemma innan jag velat ta mig hemifrån, men denna gången så gjorde jag faktiskt inte det...även om jag kände mig lite smått orolig på ett "jättestort" plus eller så.

Fast som sagt så var Stinas våg väldigt snäll mot mig idag och visade 60,9 kg som då resulterade i +0,2 kg.


Är jag nöjd över detta, eller inte? Jodå, jag är ju jättenöjd!

Så riktigt bra jobbat denna veckan Hanna, du som hade trott på ett större plus! 




   

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11
12
13 14 15 16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards