Alla inlägg under februari 2020

Av Hanna Boman - Lördag 29 feb 23:23

Nu den här kvällen så har det varit Andra chansen av Melodifestivalen, där de som kom placerades på 3 & 4 under de fyra deltävlingarna som har tävlat om att få en plats till finalen nästa vecka.


Roligt att se & höra Andra chansen, lättare att de låtarna sätter sig också på något sätt!


#melodifestivalen2020

 

 

 

 

 

 


Startordningen för kvällen:


Anis Don Demina - Vem e som oss

Ellen Benediktson Simon Peryon - Surface

Malou Prytz - Ballerina

Paul Rey - Talking to my sleep

Felix Sanndman - Boys with Emotions

Frida Öhrn - We are one

Mendez Feat. Alvaro Estrella - Vamos Amigos

Drängarna - Piga & Dräng





       


   




   













 


     

ANNONS
Av Hanna Boman - Lördag 29 feb 17:24

Idag så är det ju SKOTTDAGEN! Hur många har uppmärksammat detta? Mer än att det "bara" står i almanackan?


Äsch, det är väl kanske inget som uppmärksammas så jättemycket va? Det är ju inte så man t ex har behövt skriva dagens datum i alla fall, inte för egen del! 


Nää, brukar ju inte skriva dagens datum någon gång egentligen...så varför just denna dagens datum som bara är vart fjärde år?



Ojaa, vad just detta inlägget känns som ett duktigt flummingt inlägg.  Men är det bara SKOTTDAGEN vart fjärde år, så är det!





#skottdagen2020

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ANNONS
Av Hanna Boman - Lördag 29 feb 16:40

Nu så har ju inte jag jobbat i SecondHand denna lördag, men tog mig ändå dit för att fika en liten stund (en dryga halvtimman).
Eftersom jag tog mig iväg hemifrån nästan i sista minuten innan stängning...

Och då så blev det att Henrik kom o knackade mig lite på axeln, bara sådär liksom...

Så då blev det en fikastund med brorsan mitt i alltihop!

När jag satt på bussen så skickade jag honom ett sms om att jag var på väg o undrade vad han gjorde... men det smset hade hade han inte sett.

Men vi synkade varann där i alla fall.

#3kopparkaffemedmjölk #1glasvatten #1ciabatta #1kanelbulle

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 






Av Hanna Boman - Lördag 29 feb 09:35

HOPPSAN!




Blev visst inget uppdaterade för mig igår, så då får det ju bli nu istället.
Men igår så var Henrik & jag hemma hos mamma från klockan 18 sisådär (jag anlände lite strax efter bara...)

Och då var det pizza som serverades, Calzone & Vegetarisk pizza med skinka som smakade mycket gott!

Efter det sen så blev det TV för hela slanten!

#calzone #vegetariskpizza #klockgrillen







   
















 

Av Hanna Boman - Torsdag 27 feb 16:18

Ännu en torsdag som jag har varit hos ViktVäktarna, precis som övriga torsdagar ju (endast torsdagarna).

Och den här gången så pratades det om "Gör motion till en vana"


Håll dig aktiv - 8 tips


Använd någon av följande strategier för att få in mer träning i din vardag och för att göra det till en vana.


  1. HITTA EN AKTIVITET SOM PASSAR DIG. Om du vill springa i syfte att få bättre kondition och ett starkare hjärta, men du ogillar att springa, prova en annan aktivitet som du gillar bättre och som också höjer pulsen.
  2. GÖR DET GÖRBART. Träna på en nivå som gör att det känns lystfyllt så att du kan tänka dig att röra på dig även dagen efter. Blir det istället en jobbig upplevelse är risken stor att du inte ens kan tänka dig att röra på dig igen den närmaste tiden.
  3. AVSLUTA AVSLAPPNAT. Även om träningen stundtals är väldigt jobbigt, se till att avsluta passet med något som känns bra, exempelvis några minuters stretching eller promenad i lugnt tempo. Då tar du med dig en skön känsla efter träningen (som gör att du vill göra det igen)!
  4. TA HJÄLP AV NÅGOT DU SER FRAM EMOT SOM MOTIVATIONER. Längtar du efter att se nästa avsnitt av TV-serien du följer? Spara den till stunden på Crosstrainern eller löpbandet. Genom att koppla ihop något du gillar med din träning blir det lättare att göra det till en vana.
  5. HITTA AKTIVITETER SOM DU GILLAR OCH SOM ÄR LÄTTILLGÄNGLIGA. Fokusera på aktiviteter som du gillar att göra och som även är enkla att få till. Att snöra på skorna och ta en promenad, joggingtur eller cykla en runda krävber minimalt med planering och du kan anpassa tiden helt efter dig själv.
  6. UMGGÅS SAMTIDIGT SOM DU ÄR AKTIV. Promenera med en vän/partner eller gör roliga aktiviteter med barnen. Så även om du ingte gillar aktiviteten kan du ändå njuta av den tid du utför den (t ex om du springer ihop med en vän).
  7. UPPMÄRKSAMMA DINA FRAMGÅNGAR. Fick du ihop två yoga-pass den här veckan? Fyll i aktiviteten i WW appen och dela med dig på Community för att både inspirera och själv bli peppad.
  8. DOKUMENTERA DIN TRÄNING OCH KÄNSLA. Hur kände du inför träningen? Under träningen? Efteråt? Gör även en notering om varför aktiviteten igen. På så sätt kan du hälpa dig själv att hålla motivationen uppe.

Och nu så ska jag väl erkänna vad den däringa vågen visade då jag "skuttade" upp på den, för den var inte snäll minsann eftersom den visade ju för sjutton 70,5 kg som resulterade i +0,5 kg.








#mittww

 

Av Hanna Boman - Torsdag 27 feb 10:47

Tidigt imorse (ruggigt tidigt) så var jag i kontakt med Hälsohuset. ~~tror inte jag har ringt så pass tidigt nån gång~~

Nu den senaste tiden så har jag haft ont i min fot/fötter, på grund av förhårdnader undet främre trampdynan. Ibland så pass ont att jag knappt kunnat gå, inte i rask takt i alla fall (min snabba takt).


När sjuksköterskan ringde upp mig redan innna klockan 08:30 så talade jag om mitt ärende, och då tipsade/tyckte hon att jag skulle ta kontakt med Habiliteringen, för att möjligen få en remiss till Ortopedtekniska och få en pelott "extra sula inne i skon under framfoten".


Så jag tänker mig att skicka ett mail till sjukgymnasten senare idag kanske om detta, och hoppas på att få ett SVAR inom ganska snar framtid!


Jag vet inte, men jag hade väl annars tänkt mig att få en tid till en läkare på Hälsohuset som kunde titta på foten/fötterna...men blir visst inte alltid som man tänker sig!






#hälsohuset

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     

Av Hanna Boman - Tisdag 25 feb 21:31

Jadå, visst har det varit övning med Second Voice den här kvällen eftersom det är ju tisdag! Och det som kändes allra bäst var ju att JAG var på plats i tid denna gången också, börjar nog bli till en vana!


Kommer man i tid så får man sig en bra plats, vilket också känns bra att man kan få sitta mellan två stycken än att sitta på kanten!


Tänk vad roligt det är att vara med i denna kören och sjunga, med en sån underbar körledare som är så fantastisk på att få oss till att sjunga!


#riktigtroligtattsjunga

 


Sen när det är Fettisdagen, så brukar vi bli bjudna på semla & kaffe/te/saft efter övningen...och så även denna gången!

Vilken tur att vi har övningen på tisdagar då, haha!    




#kaffeochsemla











 














 

Av Hanna Boman - Tisdag 25 feb 13:32

TEMADAG!



Nu så är det ju som många av er redan vet eller har hört, FETTISDAGEN

Och det är väl då som man ska äta en SEMLA, eller?

Nja, jag har inte gjort det rikigt än...men kommer att göra vad det lider,

innan denna dagen är slut!




#fettisdagen2020

 

 

 

 

 

   

 

 

 

 

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11
12
13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Följ bloggen

Följ Min blogg i stort & smått! med Blogkeen
Följ Min blogg i stort & smått! med Bloglovin'

Skaffa en gratis bloggwww.bloggplatsen.se