Alla inlägg under februari 2020

Av Hanna Boman - 25 februari 2020 12:27

TEMADAG!

 


Idag så är det visst GRAPEFRUKTENS DAG, och jag är en sån som aldrig köper grapefrukt. Men kan nog tänka mig att just blodgrapefrukt är godare än en "vanlig" grapefrukt...för den vet jag är så himla sur!






#grapefruktensdag2020

 

 

 

 

 

 



 









 

Av Hanna Boman - 23 februari 2020 18:53

Som alltid på söndagen efter sportlovsveckan, brukar jag knata ner för att få vara med om


~~glimtar från Sportlovsveckan~~



Alltid lika roligt att få vara med o få både höra & se vad de har gjort under en vecka, den här gången var de i Trysil återigen...fast inte på samma ställe som tidigare. Och JA, det är många ungdomar som hänger på ett sådant läger ihop med ledare också förstås!

Predikan idag hölls av Niclas Madestam, som var riktigt BRA som alltid!


#sportlov #sportlovsläger #trysil



#kaffemedmjölk #pannkakor #sylt #grädde








 






 

Niclas Madestam

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 22 februari 2020 23:13

Nu den här kvällen så har den sista deltävlingen gått av stapeln av Melodifestivalen, nämligen deltävling 4!

Denna gången satt jag hemma hela alena och såg deltävlingen, vilket för mig funkar helt okej. Även om det kan vara trevligt att sitta med någon/några.


Annars så var det väl en bra deltävling, brukar oftast bli bättre o bättre från deltävling till deltävling (enligt mig)!



#melodifesivalen2020

 

 

 


 




Startordningen för kvällen:


Hanna Ferm - Brave

Victor Crone - Troubled waters

Frida Öhrn - We are one

Ellen Benediktson & Simon Peryon - Surface

William Stridh - Molnljus

Jakob Karlberg - Om du tror att jag saknar dig

Nanne Grönwall - Carpool karoke









     


   



   













 










Av Hanna Boman - 22 februari 2020 20:05

Nu idag så har jag haft en mysig fikaträff med pappa & Charlotte här hemma hos mig, för att de nu äntligen skulle få se hur det ser ut efter hela renoveringen!

En trevlig träff blev det, och gott fika!

Hmpf, nu så hade inte jag riktig ork för att baka...utan blev lite kakor som jag köpte på jobbet igår vilket förstås var hembakat!

#kaffemedmjölk #kringlor #drömmar #chokladsnittar


 

 

   

TACK pappa & Charlotte för att ni kom idag!


  







 









 







Av Hanna Boman - 22 februari 2020 12:13

HOPPSAN!


Ännu en kväll som var i fritidsgårdens tecken, som då var den sista för detta lovet (igår).



~~~jag brukar ju uppdatera samma kväll, men blev inte rikrigt så den här gången~~~


För mig när jag kommer dit, så är det ju bara att chilla lite. Igår kom jag lite tidigare än vad jag gjorde de andra dagarna, kändes skönt att vara där lite längre tid på sätt och vis!

Tiden för fritidsgården är ju klockan 14-21, så för mig att vara där från sen eftermiddag och framåt känns bättre...än att vara där helt från start!

#mariedalskyrkansunga #sportlov #vecka8 #fritidsgård

#2ramlösaoriginal #godis #2toasts

 

 

 

 

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 




Av Hanna Boman - 21 februari 2020 00:37

Ännu en kväll på fritidsgård, kom väl ut till strax innan uret visade sex.
Hade väl tänkt att ta mig ut tidigare, men fick inte riktigt ihop det...



~~Bättre sent än aldrig!~~



Nu var jag urtrött i stort sätt hela kvällen, så blev inte många knop gjorde för mig...men finns ju inga måsten direkt.


#mariedalskyrkansunga #sportlov #vecka8 #fritidsgård

#ramlösagranatäppel #kaffemedmjölk   #glasstårta #gottochblandat #original #pepsi #grillchips




   






   











 

Av Hanna Boman - 20 februari 2020 16:36

Jaha, då har man varit till ViktVäktarna idag eftersom det är ju den dagen!

Och vad pratades det om den här gången då? 


Framgångar utanför vågen

 

 

Det känns att se siffrornapå vågen gå nedåt. Men det är inte alltid det enda sättet att mäta framgång. 

Siffrorna på vågen säger ingenting och huruvida du upplever det lättare att gå i trappor, eller om du har fått bättre självkänsla och kanske vågat prova något nytt för första gången eller om du känner dig piggare och har mer energi än tidigare.

 


Istället för att ställs dig på vågen varje dag är det mycket viktigare att vara uppmärksam på vad som fungerar dig och din viktminskning och att bli medveten om vad som förändras positivt. Om vågen inte visar resultatet du villkan dessa förändringar och framgångar hälpa dig att hålla dig motiverad och fortsätta din resa mål.




Men vad visade vågen den här veckan då jag "skuttade" upp på den? Mnja, den visade ju MINUS fat kunde väl visa ett stort MINUS! För den visade 70,0 kg som resulterade i -0,2 kg.










 







 

Av Hanna Boman - 19 februari 2020 23:47

Nu när det är sportlov så är ju kyrkan öppen för FRITIDSGÅRD precis som vanligt!
Och först idag så har jag tagit mig ut, men tog mig inte ut förrän senare än jag kanske hade tänkt från början.

Tid för fritidsgården är klockan 14-21!

Detta är ju en tradition sedan många år tillbaka, vet dock inte exakt hur många år det är!

#mariedalskyrkansunga #sportlov #fritidsgård

#kaffemedmjölk #toast #godis







   

















 

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11
12
13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards