Alla inlägg under oktober 2019

Av Hanna Boman - 31 oktober 2019 21:28

En tur till ViktVäktarna har det ju blivit denna torsdagen, precis som vanligt kan man ju säga!


Trots att det har varit och fortfarande är HÖSTLOV!



7 sanningar som motiverar till rörelse


Envisa myter om träning gör många osäkra på hur verkligheten ligger till. Här ersätter vi 

några av dem med sanningar som hjälper dig att börja röra på dig.

Prova något av nedan redan idag. När och var ska du göra det?




  1. Sanning: All aktivitet räknas! Du behöver inte en hel timmes svettig träning. All rörelse räknas. Ta vara på 10 minuter här och 10 nminuter där, det blir många minuter i längden.
  2. Sanning: Du behöver inget gym...eller speciella redskap. Du kan nå ditt mål bara genom att gå i trappor, leka med dina barn eller cykla till affären eller jobbet.
  3. Sanning: Du kan börja där du är nu. Det är bättre att börja med något du kan göra idag och utöka efterhand. En snabb promenad, några knäböj, en cykeltur - vad som helst som får din plats att öka.
  4. Sanning: Styrketräning är nyckeln (och ingen stor grej) Glöm vad du kanske hört om styrketräning. Det krävs inga stora hantlar eller skivstänger och du kommer inte att bygga några gigantiska muskler. Enkla övningar där du jobar mot tyngdlagen (såsom planken, utfallssteg och armhävningar) kommer att hjälpa dig att forma din kropp och boosta din ämnesomsättning.
     
    Hmm, det var sju punkter...men tyvärr så funkar det inte att "fortsätta"....
     
     
     
     
     
     
     
    Forsätningning kommer seare....
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
Av Hanna Boman - 30 oktober 2019 21:43

Ikväll har vi som jobbar i SecondHand & Café 2 haft en träff, mest för att få träffas och få lite info på vissa saker.
En del nytillkomna volontärer som kommit in nu under hösten, och de behöver ju få lite information om hur det går till i verksamheten plus att ibland så är det ju bra för oss som varit med att få träffas också.

Under kvällen så blev det ju en enkel fika, för att ha något att tugga & dricka.

#1koppkaffemedmjölk #1päronbiskvi








 

































     

Av Hanna Boman - 30 oktober 2019 20:59

Den här tredje dagen av HÖSTLOVET så har jag varit ute på fritidsgården, och var där ute på plats redan vid halv tre. Så då var det ju ljust, att ta sig till och från bussen vilket kändes skönt!

Så när jag kom dit åt jag min inköpta pastasallad med salami från PASTABAREN.

Inte så hemskt mycket folk i rörelse ju då när jag kom, utan rättså lugnt.

Nu vet ju inte jag hur det var varit på kvällskvisten, för då var inte jag kvar...

I cafét så serveras/säljs det: nudlar & panpizza & toast & ramlösa & läsk & saft & vatten & te & kaffe & chips & ostbågar & popcorn och mycket mycket mer som man kan köpa till en billig peng.

#kaffemedmjölk #2twix #2lions #1glassbåt


/Tjingeling




   










































 


Av Hanna Boman - 29 oktober 2019 19:27

Jahaja, då har det blivit ännu en jobbtisdag för mig igen (en tisdag i månaden & de veckorna däremellan går ju hejdlöst fort).
Så idag var det min jobbtisdag då, vilket har gått riktigt bra...vi fick in verkligen en stor summa pengar för att vara just en tisdag.

#2kopparkaffemedmjölk #1trekantsmacka  #1fralla  #1chokladkakamedjordnötter 

 

 

 

 

 

 


 
















 
















Av Hanna Boman - 29 oktober 2019 09:13

HOPPSAN!




~~Något blev fel då jag skulle uppdatera igårkväll!~~

Nu när det denna veckan då är HÖSTLOV för barnen, så har vi våran sedvanliga fritidsgård i kyrkan. Och jag var där ute igår på lovets första dag/kväll (får ju säga kväll, eftersom det var mörkt då jag tog mig hemifrån till bussen...)
Så när jag kom dit var scouterna igång i scoutlokalen, och vem som helst fick ju vara med igår då det är fritidsgård (men jag tog mig inte dit...)

Utan jag satte mig i serveringslokalen, för där satt ju Martina. Så vi var väl de enda där just då, förutom lite springande barn här & där.

Sen finns det ju en hel del grejer att ta till om man blir hungrig eller sugen på något annat som godis.
Annars finns det nudlar & panpizza & toast & smörgåsar & ramlösa & läsk & saft & vatten & kaffe & te & godis & chips & ostbågar & popcorn och mycket mycket mer till en billig peng.

#kaffemedmjölk #toast #panpizza



/Tjingeling







   














 

Av Hanna Boman - 27 oktober 2019 17:38

Ännu en fin & innehållsrik gudstjänst på många sätt!
Second Voice sjöng många fina & bra sånger, som verkligen berör.
Och JA, som många av er säkert redan vet så är jag ju med i Second Voice...men bara på övningarna!

~~anledningen till det låter jag stå för dem som vet...~~

Men annars en fantastiskt fin & BRA predikan av Tomas Wallengren som är församlingsföreståndare/pastor och författare i Frikyrkan Jämjö!










 

Tomas Wallengren





 













 

Av Hanna Boman - 27 oktober 2019 15:47

Jippi, idag är det NALLENS DAG bland dessa TEMADAGAR!

Nu är väl jag tillräckligt gammal för att klara mig utan en NALLE i sängen, men jag 

tycker ändå att det kan vara mysigt med nallar!





#nallensdag2019

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 26 oktober 2019 18:03

Och hur många visste om att det just på dagen idag är POTATISENS DAG?

Själv hade jag väl ingen aning om det, förrns jag kollade under TEMADAGAR!


Visst är det gott med potatis, men inte om man käkar det varje dag!

Man kan ju göra så mycket annat med potatis än att "bara" koka den, eller hur?

För det går ju att steka kokt potatis & råsteka & klyftpotatis & potatismos!







#potatisensdag2019

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8
9
10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards