Alla inlägg under april 2012

Av Hanna Boman - 30 april 2012 23:53

Ikväll har det varit sedvanligt Valborsmässofirande ute på Olsängsgården, som alla år.

Manskören sjöng de vanliga sågerna som sjungs vid valborg under ledning av Adam Davidsson.


Årets vårtalare var Pamela Garpenfors, kyrkoherde i Fredrikskyrkan.


Efter att Manskören hade sjungit så var det dags för Blåsorkestern att spela, men då gick Rebecca och jag in och satte oss för att fika lite och även prata.


Manskören 

 

Blåsorkestern

 

  

    Valborgsmässoelden

 

Fin glöd, sen framåt småtimmarna 



Av Hanna Boman - 29 april 2012 20:34

Efter gudstjänsten så följde Julia med mig på bussen in till stan. Var nog meningen att vi skulle ta oss hem hit till mig, men eftersom Julia ville äta på Mc Donald's, så gick vi av bussen några hållplatser tidigare och prommenerade bort dit.

Ojoj, och där satt ju vi i många timmar. Är det så man gör på Mc Donald's, eller? Njaej, tror nog inte det va.

Men anledningen till att vi satt där länge var nog att de har byggt om och gjort ett "nyare" Mc Donald's. Supersköna stolar som man inte ville resa sig ifrån typ, hehe!

Med andra ord, så tog vi oss inte hem hit till mig. Utan Julia tog sedan bussen hem igen till Knösö vid 16:30-tiden.


TACK Julia för en trevlig eftermiddag tillsammans med dig!



  

Mc Bacon & Co


Mitt första bett på hamburgaren


Fick lite dressing på kinden bara...



 


 


Av Hanna Boman - 29 april 2012 20:09

Vilken fantastiskt fin barngudstjänst det var idag. Den stora önskan för att det skulle vara en barngudstjänst var att det inte skulle vara en lång predikan. Så det blev imgen predikan alls, utan Julia och Jonna läste bibeltext.

Sen berättade Julia lite om scouthajken som de hade förra helgen i Tving med en hel del bilder.

Även våran BARNKÖR sjöng också under ledning av Anna Lönnebo-Samuelsson, en fantastislt bra barnkörledare måste jag ju säga.

Vi satte igång en nystart för barnkör i januari och det kommer väl runt tjugo till tjugotre barn vid varje övning.


En vuxen var med under gudstjänsten och det var då Sara som var gudstjänstledare och det gjorde hon bra!

Annars var det bara barnen från söndagstimmen som agerade under gudstjänsten och barnkören förstås!


 

Julia och Jonna läser bibeltext

 

  

Barnkören

   

Sara & Jonna & Julia

 

Fikat efteråt


 

Av Hanna Boman - 27 april 2012 23:59

Ännu en dag har jag tillbringat en lunch med bästa Stina och denna gång blev det inte att vi tog oss så värst långt från bussarna, utan bata till Café Tre G.

Det roliga var att vi tog samma eller likadan sallad båda två, nämligen KYCKLINGSALLAD. Det enda som skilde åt var dressingen. Jag tog tzatziki medans Stina tog currydressing, hehe!

Ja just det, vi valde likadan dryck också. Nämligen Coca-Cola Zero. Gott var det i alla fall!


TACK än en gång goa Stina för en trevlig stund ihop med dig idag igen!

 


   

Av Hanna Boman - 26 april 2012 21:43

Jajemen, jag har ju hunnit med en runda ner till viktväktarna idag med. Fast det blev visst bara vägning ikväll, för att när jag kom så hade det bara varit en innan mig. HeHe, klockan var nästan 19 då och ingen annan hade varit där innan (jag som brukar komma innan invägningstiden annars, före 18:30).

Men jag fick skjuts bort dit ikväll och det var ju skönt, när det blev sådär kort om tid. Fast det blev ju inget halvtimmesmöte som annars, vilket var väldigt synd tycker jag nog. Men kanske inte så lätt att ha för bara en person, hehe!


Äsch, ska jag ta det här med vägningen för mig nu då? Jaa, okej...jag gör väl det. Kan ju börja med att det inte var något minus på vågen den här gången, men kanske kunde bero på att jag hade ätit innan och inte prommenerat ner för egen maskin...hehe!

Mmm, vågen stannade denna gång på 61,5. Med andra ord +0,5. Jag som trodde att det inte skulle vara något plus (kändes minsann inte så i alla fall).

Men det tar jag väl igen till nästa vecka va?

Bra jobbat ändå Hanna!


 



Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards