Alla inlägg under mars 2018

Av Hanna Boman - 31 mars 2018 23:03

En mysig & trevlig kväll ikväll hemma hos pappa och Charlotte!
Där det vankades påskmat: prinskorv & köttbullar & Jansons frestelse & sill & potatis & ost & kex & knäckebröd & ägghalvor & marmelad!



Mycket gott & mumsigt, verkligen!


Javisstja, Karin & Peter & Cleo var ju hemma också!
Cleo, som har vuxit o blivit en stor liten tjej nu (sedan jag träffade henne för första gången i julas, då hon bara var några veckor gammal/ung).

~~jag drack ett glas rödvin, vilket var väldigt gott~~

(i glaset på bilden just då, var det PÅSKMUST)



Sen fick vi ner o satte oss för att se "Let's Dance" på TV!

TACK för en supermysig kväll!



  










   







Av Hanna Boman - 31 mars 2018 10:53

 




 







   











  










 









      








   








   








     









Av Hanna Boman - 30 mars 2018 23:25

Ute i Mariedal idag har vi haft PASSIONSANDAKTER med början redan med den första klockan nio. Sen var det klockan tolv & tre & sex!


Nu så var jag själv med på två av dessa samligarna, vilket var mycket trevligt!










 













 













 
















 








Av Hanna Boman - 30 mars 2018 21:38

Idag har jag både fått se & höra Second Voice sjunga (eftersom jag har tagit en paus nu den här terminen)!
Wooow, vilken känsla det var att bara sitta ner o lyssna!
Sen var det bara nya sånger, som jag inte kände igen (tror det var 3 gamla sånger med).

Och en fin o innehållsrik predikan av Pernilla Bergström, som predikade om blodet! Hon berättade om att det finns många sånger som handlar om bland annat  BLOD!
Jesus dog o uppstod för våran skull!

Fantastiskt fin predikan Pernilla, stort TACK!



  












 

Second Voice

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 29 mars 2018 23:44

Och nu den här kvällen så har FINALEN av Vi i femman gått av stapeln, mellan 

Engelska skolan i Sundsvall Almtunaskolan Uppsala.

Alltså, jag säger bara vilken jämn match det var från början till slut!



Årets allra BÄSTA femteklass är Engelska skolan Sundsvall!


Och ställningen blev alltså kort och gott till 

Engelska skolan från Sundsvall 34 poäng medan Almtunaskolan från Uppsala

kammade hem 29 poäng.

 

 

 


#viifemman2018

#barnkanalen

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Rickard Olsson

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Av Hanna Boman - 29 mars 2018 22:54

Efter att det hade varit Getsemanestund i kyrksalen, så var det våran Alpha-avslutning i caféet.
Och den här gången blev vi först bjudna på en väldigt god RÄKMACKA & PÅSKMUST!
Sen blev det ju en PÅSKBAKELSE & kaffe också.

Och den här gången så satt vi samlade alla grupperna, mycket trevligt!
Då fick vi veta vad Alpha 1 & Alpha 2 & Våga stanna, vad dessa grupperna betytt!
Så kul att få höra andras upplevelser!







   












 







 












     










Av Hanna Boman - 29 mars 2018 22:37

Detta var nog den allra första Getsemanestund som jag nånsin varit med om, tror jag i alla fall!
Och det är ju det som inleder PÅSKHELGEN, med allt vad det innebär.

En fantastiskt fin stund, där det även var nattvardsgång som avslutade det hela!







   









   












 

Stina & Björn

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 






Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards