Alla inlägg under juni 2011

Av Hanna Boman - 30 juni 2011 22:50

Ikväll blev det en enkel kvällsmat, men ack så gott.


  

Köttbullemackor, skulle ju nästan ha varit rödbetssallad också, men fanns inte

hemma


  

Nu har jag "premiärdruckit" ur min blåa mugg...och det blev kall o'boy


Av Hanna Boman - 30 juni 2011 22:34

  


Detta fikade vi söndagstimmeledare på igårkväll, när vi satt och planerade inför hösten. Någon sorts Foccacia av nåt slag, riktigt gott.


      

Sen serverades det kaffe (och jag har ALLTID mjölk i, annars blir det bläää)

Till kaffet var det dessa goa chokladbitarna...mums














 

Av Hanna Boman - 29 juni 2011 21:57


Här kommer en bra låt som säger så mycket!

Av Hanna Boman - 29 juni 2011 21:36

Ikväll har vi ledare i SÖNDAGSTIMMEN träffats för att gå igenom lite nytt material till hösten bland annat, eftersom den där boken "Bibelsnack i grönsakslandet" är nu färdigläst...vilket känns lite sorgligt. Men jag tycker även att det kommer kännas kul med lite nytt material, det behövs för både oss som ledare och barnen. 

Sen kommer vi få en del nya ledare också, vilket är roligt.

Många som har avsagt sig av de som varit med länge nu.

Även Manuela, som har varit sammankallande i många år har avsagt sig den rollen och även då som ledare också.

Så vem har fått denna "stora" roll nu då, om inte jag?

Det kommer kännas roligt, att få ta lite mera ansvar för en grupp i kyrkan.

Får se hur det kommer att gå bara!

Manuela bjöd på riktigt gott fika, som jag har tagit bilder på...så det kommer att komma ett litet bildinlägg en annan kväll, när jag lagt över dem i datorn.

  












 

Av Hanna Boman - 29 juni 2011 21:18

Hej mina bloggläsare!

Nu är det såhär att jag har ÄNTLIGEN lärt mig hur man lägger in youtube-klipp på bloggen. Jaa, det tog visst lite tid för mig att lära sig...men nu kommer det gå som en dans.

Kanske nu i början så kommer det nog en hel del klipp emellanåt, men jag hoppas inte att ni kommer att drunkna i dem, hehe!

Tycker ju att det är roligt att jag nu då ÄNTLIGEN har fattat hur man gör. Det där med att lägga in bilder kom jag på snabbt hur man gör med hjälp av Rebecca i januari.

Hon lärde mig det här med youtube-klipp också och skickade ett sms till mig hur man ska göra. Fattade inte då, utan gav upp på en längre tid kan man väl säga.

Sen har jag läst sms:et igen (har alltså sparat det) och nu så kan jag ju äntligen göra det.

/Tjingeling

Av Hanna Boman - 26 juni 2011 10:44

Nu kommer det en liten uppdatering om MIDSOMMAREN.

Jag var ute på Knösö hemma hos Nelssons. Kom ut dit vid 15-tiden med bussen, som var lite lagom långsam kändes det som (ja, förvisso så brukar busslinje 1 gå runt hela "bygden" från stan...men nu kändes det som att den gick ännu långsamare, för det kändes som att den stod stilla vid sjukhuset i säkert 5 min).

Men väl framme så var det dans kring midsommarstången ihop med de flesta Knösö-bo. Så är det varje år och det är ju trevligt!

Efter dansen så var det dax att fika på sin medhavda fika. Det var vid vårat bord wienerbröd & chokladbollar & vaniljkex.

Sen var det lite lekar och så, typ någon 5-kamp av något slag. HeHe, jag satt bara och tittade och fotade lite emellanåt istället.


             


Lite bilder från midsommardansen & sen dragkampen...


Efter allt detta, så traskade vi hem till Nelssons då (ja, inte alla...men vi som tillhörde där, hihi)  


Mysigt värre, med mycket god midsommarmat (nypotatis & matjessill & gräddfil & gräslök). Det var även massa grillat med som kyckllingfilé då, mmm...mycket gott!


         

Serveringsborden med dryck & mat

 

  

                         

Här var det ett gäng som dansade Jenka, eller nåt...hihi!

 

Vattenmelon som serverades framåt småtimmarna, typ vid 22-tiden...mmm!

 

TACK för en trevlig kväll allesammans! 









Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11 12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards