Alla inlägg under augusti 2012

Av Hanna Boman - 30 augusti 2012 23:59

Ikväll har det varit en runda ner tll viktväktarna igen eftersom det är ju torsdag. Denna gången var jag där redan vid 15:30 för att Stina skulle förklara och hjälpa mig med det här med receptskaparen. I måndagskväll så satt jag och försökte skriva in ett recept på Bananmuffins men av någon outgrundlig anledning så funkade det inte som jag ville, så därför fick jag komma dit lite tidigare idag p g a det. TACK Stina för hjälpen!

*Blahiblaho, dettta här var väl bara en liten parantes i det hela!*

Dagens möte handlade mycket om minnet och hur viktigt det är att man skriver upp vad man äter för något under en dag och då pratar man ju här om CHECKLISTAN.

Usch ja, och hur såg invägningen ut för mig den här veckan då?

Nja, jag vet inte riktigt om jag vill tala om det. Men har ju alltid gjort det innan så varför inte nu, tihi?

Jaha, när jag ställde min på vågen denna dag så var det ett plus som hette duga. Med andra ord så stannade vågen på 62,4 kg och det var då +1,6 kg.

Attans, varför detta? Men det är ju säkerligen för att jag nästintill aldrig skriver upp och följer någon CHECKLISTA.

Fast vissa veckor går det ju jättebra!

Skärpning till nästa vecka Hanna!


Av Hanna Boman - 30 augusti 2012 10:31

Jaha! 

Nu ÄNTLIGEN har jag gjort en ny design på bloggen. Men att det ska vara så himla svårt att bestämma sig för hur den verkligen ska se ut. Skulle ju gärna vilja att det fanns fler olika sorters designer som man kunde välja mellan, för dessa som finns är inte så väldans roliga alla gånger precis. Det tycker i alla fall inte jag! Och nu tänker väl ni läsare; "varför vill hon ha fler olika sorters desigener om hon tycker det är svårt att bestämma sig?"

Jamen precis, det kan man ju undra. Fast om jag säger som så att det skulle vara roligare med lite klatschigare alternativ, eller hur jag nu ska uttrycka mig på bästa sätt!

Jag vet ju att man kan ändra header och sånt där, men har aldrig vågat. Så nu får den här designen vara bra för ett tag i alla fall, hehe!


/Kram

Av Hanna Boman - 29 augusti 2012 18:53

Usch ja! Nu får jag väl verkligen säga att jag är arbetslös. Kändes faktiskt så när jag var där nere idag.

Innan under sommaren så har jag bara tagit "ledigheten" med ro och känt att jag har haft semester.

Men INTE nu längre, utan det är ju nu det verkligen är dags att ta tag i sitt liv och börja söka jobb på allvar.

När jag var där nere idag så fick jag lite inloggningsuppgifter för att kunna sitta där ibland och söka jobb också. Då kan man ju få hjälp av folk där som kanske kan hjälpa en.

Samtidigt som att jag känner att det är lättare att göra en massa annat än att söka jobb om man sitter här hemma. Så där är en av anledningarna till varför jag vill sitta där nere ibland också.

Nu har jag till och med fått en tid för träff med min handläggare, så om två veckor ska jag träffa henne för första gången. Hoppas på att det leder åt nåt håll i alla fall (kallelsen låg här hemma när jag kom hem).


/Tjingeling

Av Hanna Boman - 27 augusti 2012 22:07

För tre veckor sedan så var ju jag hos HÅRFIXARNA och fixade till mina naglar för att de ska kunna växa ut och bli fina. Men under dessa tre veckorna så har tre eller fyra naglar blivit lite sabbade. Så därför var jag tillbaka idag igen och fick bara dessa naglarna fixade.

Hoppas verkligen inte att jag behöver ta mig dit igen om tre veckor. Hon sa att det inte är vanligt att naglarna blir dåliga, utan det är väl i så fall om man äter starka mediciner eller så och det gör jag ju inte alls. Äter inte några mediciner överhuvudtaget.

Men efter detta besöket behövde jag inte betala någonting, så det var ju skönt!



Av Hanna Boman - 27 augusti 2012 11:34

LÖRDAGEN!

I lördags morse så åkte vi ut till Olsängsgården för en församlingshelg. Det böjade då med medhavd fika ute i solen. Riktigt skönt!

Efter det så började programmet i vanlig ordning och då var det först BIBELSTUDIUM som Stefan höll i och handlade om gåvobaserat. Vad har vi fått för gåvor i församlingen en och en?

Självklart där efter blev vi indelade i diskussionsgrupper. I min grupp satt Markus & Perolof & Sofia & Lena. En mycket trevlig grupp får jag nog säga, hehe!

Lite sångövning inför nästkommende söndag och det var sånger från Ingemar Olsson och "Musikalen Pappa". En del av sångerna kunde man väl, fast vi hade ju noter och texter till i handen. Men jag kände igen dem i alla fall.

Denna musikalen gjordes väl av ungdomskören i början på 80-talet och då var ju jag bara barn...inte så stor med andra ord.

Sen serverades det lunch/middag som bestod av någon slags pytt med kyckling & potatis & diverse grönsaker som paparika & squasch & gul/röd lök. Självklart var det ju även vanlig grönsallad till också och en riktigt god kall sås.

Javisstja, till efterrätt var det ju äppelpaj med vaniljsås. Gott i gott gott!



 


 




Sen under eftermiddagen så var det fria aktiviteter. Då var det bl a tipspromenade för både barn och vuxna som Sara hade knåpat ihop och var väl ganska knepiga, samtidigt som det var mångqa bra frågor också.

När mitt gäng kom tillbaka från promenaden så spelade de flesta brännboll.


Fikastund och sen därefter var det korvgrillning.

En mycket fin ANDAKT där vi fortsatte att sjunga andra Ingemar Olsson-sånger och fick höra till texter som Sara läste.

Efter det så åkte de aldre hem medans vi "ungdomar" stannade kvar och spelade spel långt in på småtimmarna.

Jag kom i säng vid tjugo i tre och sedan steg jag upp igen strax efter klockan åtta.

 

Liegretto, det ska visst spelas på en församlingshelg.

Och då av ett stort gäng folk!


 

Men Julia & jag höll oss till lite mer lugnare spel;

Kortspelet "Stress", som var riktigt längesedan jag spelade och det var så roligt!

SÖNDAGEN!

Serverades det ju då frukost för oss som hade sovit över, eller den serverades ju inte utan vi fick fixa fram den själva.

Därefter var det då dax för gudstjänst där jag faktiskt läste en bibeltext; Psaltaren 145:13-18.


Sen KYRKKAFFE och så var det dax för oss att packa ihop i logementen och städa.



TACK alla för en fantastikt fin & trevlig helg!



Av Hanna Boman - 24 augusti 2012 20:37

Idag klockan 12 så träffade jag goa Louise nere vid Café Ankaret där det blev en mysig lunchstund. Denna dag serverades det då "Bakad potatis med skagenröra", vilket verkligen var jättegott!

Man kunde även välja kycklingröra också, men vi valde båda två med "Skagenröra". Gottgott!

Eftersom det ingår kaffe i dagens så blev det ju även en kopp kaffe också plus glass till efterrätt.


TACK goa Louise för denna mysiga stunden idag!


 


 



Av Hanna Boman - 24 augusti 2012 20:25

Jomen visst, idag tog jag äntligen mitt förnuft till fånga och tog mig ner till Arbetsförmedlingen.

Självklart var jag ju där den 1 juli och anmälde mig som arbetslös, men sen "kände" väl inte jag för att söka något nytt jobb sådär på stört, utan ville vara lite ledig.

Fast nu känner jag väl att min ledighet börjar ta lite slut och därför tog jag mig ner idag då. Pratade med en i kundmottagningen som skrev ett meddelande till min handläggare, för nu skulle jag ju vilja träffa henne. Men tydligen har hon väldigt mycket att göra just nu, så därför har jag kanske inte fått någon tid.

Ja, ungefär så sa han väl till mig i alla fall!

Men det gick bra där nere idag och bara det känns ju bra såhär långt!



Av Hanna Boman - 24 augusti 2012 19:57

Jahaja! Igårkväll fick jag återigen lite bakfnatt, måste ju fortsätta använda min nya elvisp...som är så himla bra!

Den här gången blev det Bananmuffins och då hittade jag ett relativt enkelt recept på det via nätet. Ville testa nånting nytt och Banankaka har jag ju bakat tidigare t ex, hehe!


BANANMUFFINS

ca 24 st


150 g smör eller margarin

2 dl socker

2 tsk vaniljsocker

4 ägg

2 bananer

1 msk pressad citron av citron t ex reallemon (nu uteslöt jag citronen, för hade ingen hemma)

4 dl vetemjöl


Rör smör/margarin till en jämn smet gärna med elvisp som du kan använda genom hela receptet.

Tillsätt bakpulver & vaniljsocker. Blanda äggen ett i taget under kraftig omrörning.

Mosa bananerna och tillsätt citronsaften.

Tillsätt sedan bananmoset & vetemjöl och rör snabbt ihop till en jämn smet.

Fyll muffinsformarna till 3/4 med smet.

Ställ in i ugnen och grädda i 10-12 min. 


 

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14
15
16
17
18 19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards