Alla inlägg under oktober 2022

Av Hanna Boman - 31 oktober 2022 18:34

På dagen idag så har det tydligen varit Halloween-dagen!

Jag är väl en sådan som verkar ha lite nollkoll på sådant! Och det kan ju nog vara för att jag inte alls är uppvuxen med detta, för det här fanns ju inte då vi var barn!


Men det har ju ändrats oerhört sedan man själv var barn!

Men visst ser det fint ut att se dessa fina urgröpta pumpor, med ett ljus i som lyser upp i mörkret!



#halloween2022











   

Av Hanna Boman - 30 oktober 2022 23:54

Under eftermiddagen idag så tog jag mig ut till Mariedalskyrkan, för där var det en så kallad Familjesöndag!

Och då har det varit pyssel, där man har kunnat måla på ljus.

Men jag själv var "som vanligt" inte där (är ju ingen så värst stor pysselmänniska)-

Utan jag satt väl mest och umgicks med lite folk sittandes vid borden.


#familjesöndag #pyssel

#korvmedbröd  #ketchup #senap  #bostongurka  #rostadlök

#kaffemedmjölk  #citrondryck #morotsstavar  #vinbärskaka




Eftermiddagen avslutade sedan med en andakt inne i kyrksalen!













 








   





 

Av Hanna Boman - 30 oktober 2022 19:19

Vilken fantastiskt fin o BRA gudstjänst man kom till idag, med en fantastiskt bra predikan som handlade om

"Att våga" som både handlade om att "våga gå vidare" med olika grejer i livet! Att det inte alltid är så lätt vad det än är!


Sen så var det ju lovsånger och så med förstås, det som jag tycker känns så gött att få sjunga! Skulle kunna mera av den sortens sånger!




 

Göran Olsson

 

 

 

 

 

 

 

Rupert Lindén

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 30 oktober 2022 09:34

Jodå, igår så var det lördag och då var jag i SecondHand och jobbade förstås. 

Men ojojoj, vad mycket folk det var från första stund tydligen efter vad jag fick höra då mitt pass började klockan elva!


Och jadå, vi hade verkligen att göra hela tiden igår. Men det är roligt att ha o göra med, även om man kan bli väldigt trött efter ett sådant pass!


#pingstkyrkankarlskrona  #pingstkyrkansecondhand

#stämjärnet   #gullbernavägen4




#3kopparkaffemedmjölk   

#1ciabatta  #1kanelbulle #1toscalyx








 













 

Joy

Av Hanna Boman - 29 oktober 2022 09:14

Nu så gjorde jag ett nytt besök på Joy igårkväll, eftersom de höll till i kyrkan och då funkar det ju bra för mig att vara med.

Den här gången stod det Bjud och bli bjuden (tre-rätters-middag).


Så då lagades det mat för hela slanten!


FÖRRÄTT: spett

HUVUDRÄTT: pizza

EFTERRÄTT: vaniljglass & citronsorbet & hallonsås & strössel & chokladsås



Verkligen en trevlig fredagkväll!








 




   







 









 


Av Hanna Boman - 26 oktober 2022 23:08

Ojojoj, nu så var det ett väldans bra tag sedan som vi lunchade tillsammans...så därför fick det bli idag eftersom Bea slutade jobba vid lunch!7

Så efter att ha först träffats i kyrkan, då blev det idag efter att senare oxå på dagen haft kontakt via Messenger. 


Det var då som vi dividerade lite om var vi sklulle ta oss, och till slut så blev det SumoKitchen där vi redan då ville äta sushi...men när vi väl hade träffats där o skulle beställa, då blev det inte alls sushi. Utan vad det hette, minns jag inte...men vi beställde likadant, bara det att Bea valde ris till medan jag valde nudlar till istället!



TACK underbara Bea för den mysiga

lunchträffen!


  





 










 












Av Hanna Boman - 26 oktober 2022 21:11

TEMADAG!

 


På dagen idag så har det då varit och är ju fortfarande ett tag till POTATISENS DAG, för er alla som vill veta!


Det finns så mycket olika saker man kan göra med potatis, eller hur?


~~~koka potatis steka potatis råsteka potatis 

klyftpotatis potatismos~~~


Alltså, det här med potatismos har jag inte gjort på väldigt länge. Så det är kanske en sak som jag ska göra, för det är ju gott det med!



#potatisensdag2022

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

           

 

 

 

 

 

 

 

 


Av Hanna Boman - 26 oktober 2022 20:43

TEMADAG!


Hoppsan!

 

Detta var ju en temadag som var igår, Snusets dag! Man kan ju för sjutton undra varför jag uppmärksammar just den här dagen, med tanke på att jag inte ens har köpt och provat snusa nån gång!

Skulle aldrig vilja göra heller, usch och fy!



#snusetsdag2022 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12 13 14 15
16
17 18 19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards