Alla inlägg under juli 2023

Av Hanna Boman - 30 juli 2023 22:53

Nu ikväll så har det varit Litteraturcafé, där Sara Thörnqust är biblitikarie till vardags och hon hade en så kallad bokpresentation av en hel del böcker som hon har läst då förstås.


Hehe, som tidigare berättat av mig så är ju inte jag någon bokmal som läser böcker... men nån gång så kan jag kanske börja ta mig an en o annan bok, eller? 

Det är ju inte försent, även om jag inte varit nån bokmal i vuxen ålder... man kan väl börja läsa nu med!

Sen finns det ju de som klarar av att lyssna på ljudböcker, medan jag inte tror att jag skulle klara av det...








     





   


 























 

Av Hanna Boman - 30 juli 2023 20:29

Nu var detta inte planerat så väldans långt innan, utan ungefär som vanligt... att detta kom vi på igår att jag skulle komma ut en sväng till dem under eftermiddagen idag!

Det var ju bara så att jag behövde veta vid vilken tid jag skulle komma, hehe!

Nu var det ju ett tag sedan som jag var hemma hos dem, så det var mysigt att få komma ut till dem för att hänga lite och prata lite också om både ditten o datten!


Till mat så serverades det en riktigt god pastasallad, och det var verkligen den godaste pastasalladen jag har ätit på bra länge (grönkål, majs, squasch, tomater, gurka).



#pastasallad   #pasta  #ruccola  #sallad   #grönkål  #majs  #squash #rödlök

#tomater  #morötter #gurka  #majonäs

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Sen lite senare så blev det fika med förstås, och inte vilken fika sim helst... utan det blev

våfflor & jordgubbsylt & grädde, sen så blev det förstås kaffe till det med.




#kaffemedmjölk  #hemgjordavåfflor

#jordgubbssylt  #vispgrädde

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


TACK Martina & Morten & Iris & Edin & Jona

för att jag fick hänga med er några timmar idag!



          

 

 

 

   

Av Hanna Boman - 30 juli 2023 10:41

TEMADAG!

 


Då då är det POCKETBOKENS DAG, och hur många visste eller vet om att detta är idag?

Nja, jag hade väl inte nån aning...förrän jag googlade o kollade på temadagar!

Men jag är ju inte någon bokmal, som gärna läser böcker och har väl aldrig varit.

Nää, inte i vuxen ålder i alla fall!




#pocketbokensdag2023


 








 










Av Hanna Boman - 29 juli 2023 22:39

Nu så var det ett tag sedan som jag fyndade dessa tre armbanden i SecondHand. Jag brukar väl inte vara den som använder så värst mycket armband, men nu så hittade jag dessa och det var inte något spänne på dem...utan man bara trär på dem.


#pingstkyrkankarlskrona  #pingstkyrkansecondhand

#stämjärnet  #gullbernavägen4

 


   











        

Av Hanna Boman - 29 juli 2023 21:52

TEMADAG!

 


Idag så är det visst LASANGENS DAG och det är ju verkligen hur gott som helst med lasange där det då ska vara mycket vit sås som gör det kladdigt och gott enligt mig. Tror nog att många fler än jag som tycker det va!


#lasangensdag2023

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 29 juli 2023 17:54

Jaha, då har man jobbat ute i SecondHand denna lördagen vilket har gått bra. Det har varit väldigt lugnt, om man ska jämföra med andra lördagar. Vi var verligen gott om folk som jobbade i caféet, så därav anledningen till att det gick bra. Men sen har det varit mycket att göra emellanåt, helt plötsligt kan det vara en toklång kö liksom...vilket är roligt!


Nu vet ju inte jag exakt vad vi fick in pengamässigt idag, eftersom jag hinner gå av mitt pass innan kassan börjar bli räknad (fast jag brukar ju inte alls berätta här vad summan skulle bli ändå...)


Innan jag gick så kollade jag i alla fall hur mycket det hade hunnit bli, och det var lika mycket som vi brukar få in!




#pingstkyrkankarlskrona   #pingstkyrkansecondhand


#stämjärnet   #gullbernavägen4

 

 

 

 

 


#2kopparkaffemedmjölk  #1cocacolazero

#1ciabatta  #1toscalyx

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 28 juli 2023 23:12

Nu så blev det en tur ut till Hässlegården ikväll, och den inbjudan kom lite sent igårkväll och det var trevligt att få komma dit när Johan & Kristina och Joel är här och hälsar på några dagar.

Så när vi kommer dit, då var det värsta grillbuffén som serverades.

Verkligen jättegott!


#potatisgratäng  #halloumi  #kyckling #chips #ostbågar  #sallad  #dressing

#kex  #ost  #ädelost  #brieost 


#kaffemedmjölk  #glass








 

Essie

 

 

 

 

 

   

 

 

 

 

 




Senare sen under kvällen så blev det väl den största delen av gänget drog ut i trädgården för att spela krocket!








     



Av Hanna Boman - 26 juli 2023 12:47

Nu så var det igår som det hände, där jag var iväg på en så kallad ledsagning denna veckan också. Då drog vi först ut för att jag behövde handla lite grejs (toalettsits, glasburk med snäpplock, mikrofiberdukar, coca-cola zero).




#jula  


#toalettsits  #glasburkmedsnäpplock


#mikrofiberdukar  #cocacolazero


 




 







   







 







 



Sen så tog vi oss tillbaka in till stan igen och ut till Dragsö, för där ville ju jag spela minigolf för det har inte jag gjort på säkert 20 år!

Men eftersom det verkligen var övermycket folk där, som stod och väntade på att kunna komma in och få plats. Då fick vi skippa det denna veckan med. Som väl var så fanns det en restaurang där, så dit tog vi oss för att äta en bit mat istället.

Och då valde vi båda två kycklingsallad med aioli och brödkrutonger. Nja, vi var väl inte så positiva till den. Men det var gott att få lite mat i magen!


#dragsöcamping

#havsvikensrestaurang

#kycklingsallad  #aioli #cocacolazero

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14 15 16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Juli 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards