Alla inlägg under januari 2011

Av Hanna Boman - 31 januari 2011 19:43

Idag på morgonen var jag på BLODCENTRALEN för att lämna blod. Eftersom jag hade så pass lågt Hb-värde sist i höstas (118 Hb), så tog de ett nytt värde innan tappningen och det visade 132 Hb. Med andra ord så fick jag lämna blod idag. Jag trodde nästan inte att det var sant, så glad blev jag minsann...hihi!!

De väntade med att kalla mig, så jag fick väl vänta ca 4 veckor extra, för att det skulle kunna bli högre. På något sådant sätt sa de till mig i höstas, när jag var där på kontroll.

Så jag tycker att det var skönt att det hade höjt sig igen, så man återigen ligger i fas och kan lämna blod.

Jippi, säger jag till detta!



Av Hanna Boman - 30 januari 2011 19:42

I eftermiddag har Julia & Jonna varit här. De följde med mig hem med bussen efter kyrkan. Och då tog vi oss först in till SVEAS SERVICEBUTIK, för att se fall de hade CHOKLADMOUSSE m crisp...men det hade dem inte, så då blev det att vi köpte PRINGLES CHIPS istället.

Därefter tog vi oss till KLOCKGRILLEN för att beställa en varsin pizza. Sen tog vi oss hem hit och åt. Efter det så såg vi på en film: TSATSIKI morsan och polisen. En ganska småmysig film om ni vill veta vad jag tycker...hihi!


Sen ett par timmar tillbaka blev de hämtade av Manuela, så nu är jag ensam & alena igen.






Av Hanna Boman - 30 januari 2011 19:20

Ja, idag var det en fantastiskt bra gudstjänst i kyrkan. Alla våra fantastiska tonåringar ansvarade för GUDSTJÄNSTEN.

Eftersom jag själv är tonårsledare, så var det roligt att komma till kyrkan utan att veta någonting.

Det var en gudstjänst, som handlade om VÄRDEFULL. De hade väl inte direkt någon predikan, men däremot hade läste de upp ett varsitt BIBELORD, som sedan ett och ett av orden sattes upp på väggarna runt omkring i kyrksalen.

Sen var det Hampus tur att hålla i en så kallad predikan och han sa mycket tänkvärt om dessa orden.


En del av tonåringarna ställde sig framme vid flygeln och där kunde församligen komma fram och få kramas lite, plus att de fick tända ett ljus i ljusbäraren.

De sjöng tre sånger också, som även dessa var helt fantastiska.


TACKTACK alla fantastiska ungdomar för en oförglömlig gudstjänst!



Av Hanna Boman - 28 januari 2011 15:25

På bussen som jag tog från Gullberna Park från jobbet idag (brukar ju förstås göra det varje dag, hehe). Det var hur mycket folk som helst och jag fick nästan inte plats. När bussen brukar vara så fullbelamrad med folk, undrar jag ALLTID "var i hela friden kommer alla ifrån?" Jag slutar kl 12 på fredagar och vid den tiden borde det ju inte vara en massa folk som åker buss in till stan, eller? Jag var lite smått irriterad i alla fall, men det är ju inte så mycket att göra åt nu.

Skönt att det är FREDAG i alla fall...det gillar jag, sååå mycket!!


/Tjingeling

Av Hanna Boman - 27 januari 2011 21:56

Idag efter jobbet, så träffade jag Marie (en gammal vän). Och vi fikade på Café 1344 ...är nog mitt favvo-ställe, för de har sådan god Cafe Latte tycker jag. Plus att de även har goa CIABATA. Denna gång tog jag med FETAOST & SOLTORKADE TOMATER. Vilket var riktigt gott!! Första gången jag tog med den fyllningen. Mmm, så den kommer jag ta igen...alla gånger!!

TACK för en mysig fikastund, Marie!  


/Kram



Av Hanna Boman - 23 januari 2011 21:18

Även denna söndagen hade jag SÖNDAGSTIMMEN, vilket jag tycker är väldigt skoj. Men den här gången var det inte så många barn, utan bara tre stycken. Anledningen till det var nog för att gudstjänsten var idag kl 16. Men jag läste ändå ur våran bok och dagens text var:


GURK GURKSSON

 

HALLOJSAN!


Jerry och jag har just köpt nya hattar. Jerry köpte en vanlig keps, men jag ville ha ville ha någonting mer äventyrligt, som en filthatt.

När vi var på väg hem från affären knuffade Svampbröderna till så att vi tappade våra hattar, de dem!

Medan vi funderade hur vi skulle göra för att hämnas fick prinsessan Petunia syn på oss och hon utmanade oss att läsa historien om Gurk Gurksson. Hon sa att det skulle kunna hjälpa oss att finna en lösning på det hela.


Skvatt! Gurk Gurksson kastade sig i den puderlika snöbollen och greppade den gyllene morotsnäsan från den stora snögubbens runda ansikte.

"Aha! Det man får tag i får man behålla!" ropade proffesor Kvist, samtidigt som han slet åt sig den värdefulla guldnäsan. Kvist hade förstört allting...igen.


SENARE SAMMA DAG...

"Kvist är bara en mobbare, Gurk", sa Mårten i ett försök att trösta Gurk på telefon. "Jag måste hitta Simsons hårborste", svarade Gurk.

"Då kommer jag att ha all makt, och Kvist  kan aldrig vara dum mot mig igen", sa han och satte på sig sin hatt.

"Nu går jag och köper glass!"


LITE SENARE...

Gurk log mot den vackra rabarberflickan som jobbade i glasskiosken.

"Hej Julia.Jag letar efter Simsons hårborste."

"Gör inte det, Gurk. Det är alldeles för farligt", sa Julia.

Men efter att han hade blinkat mot henne och gett henne sitt allra vackraste leende gav hon honom adressen i alla fall.


ÄNNU SENARE...

Gurk Gurksson gav sig av djupt in i katakomberna och lyste med sin ficklampa i alla bergsskrevor. "Den där Simson. Oj, oj, oj, vilken kille!" sa Gurk, samtidigt som han tittade storögt på den muskulösa persikan som brottades med ett lejon. Han korsade med försiktiga steg hängbron som ledde fram till den piedestal där hårborsrn låg.

"Grattis, herr Gurksson!" Det var ärkefiende som stod på andra sidan bron.

"Ge hit borsten", beodrade Kvist.

"Aldrig! Nu är det jag som har makten!" sa Gurk.

Men Kvist hade tagit Julia tillfånga!

Det är ett enkelt byte, Gurk. Du ger mig borsten och jag ger dig den vackra flickan!"

"Gör det inte, Gurk!" ropade Julia. Gurk hade inget val. Han gav honom borsten.

"Vi måste stoppa honom! Han är en mobbare! Jag måste ge igen!" ropade Gurk efter att Kvist hade försvunnit.

"Det står i Bibeln att vi ska älska våra fiender", sa Julia. "Vi kan inte ge igen hela tiden! Det skulle leda till att det blev kaos i världen!"

"Förlåt Julia", sa Gurk. "Att vara elak mot en mobbare skulle bara göra mig till en mobbare också. Men Kvist kan styra hela världen så länge han har den där hårborsten!"

"Bibeln säger att Gud gav sin makt till Simson, inte till hans hår eller hårborste", sa Julia.

"Jag vet vad jag ska göra!" sa Gurk, samtidigt som han satte av efter Kvist.


ÖGONBLICK SENARE...

"Håll er borta. Jag har en hårborste och jag är inte rädd för att använde den!" skrek Kvist.

Men Mårten hade ringt polisen, och de dök upp i precis rätt tid för att fängsla Kvist.

"Släpp honom , killar!" sa Gurk. "Gud ger oss makten att älska, till och med våra fiender."

"Ingen har någonsin varit snäll mot mig tidigare!" sa Kvist. "Förlåt mig. Här har du din hårborste."

"Nää. Behåll den du, du behöver den för att borsta över den där flinten du håller på att få där uppe på huvudet", svarade Gurk, samtidigt som han rättade till professor Kvists hår.

"Jag tror att jag kommer att tycka om att vara god vän med dig!"

 

 

 

  


Av Hanna Boman - 22 januari 2011 15:56

Ja, det kan man ju säga att jag är.

Tog mig ner till garaget för att hämta min cykel för att ta en cykeltur till CITYHALLEN och handla lite. Men eftersom det stod en massa grejer vid min parkeringsplats, där cykeln står...så kunde jag inte ta mig fram till den. Så det var bara att ta sig in igen.

Så det här med att cykla får jag ju vänta med tills det är i ordning i garaget igen.

Gnällspik no 1, just nu!


/Tjingeling

Av Hanna Boman - 22 januari 2011 09:10

Här kommer lite bilder, som togs våren 2010.



Backaboskolan, min allra första skola som jag gick klass 1-3...1983-86.

Fast när jag gick där, var det 4 st dörrar (en dörr till varje klass, och en dörr in till lärarrummet). Men nu finns dessvärre inte denna skolan kvar som en skola längre, tyvärr. 




Här är bron som går från Backabo (mitt föräldrarhem) ner emot Mariedal. När jag var och cyklade här i våras, var det väldigt nostalgiskt och roligt

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8 9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards