Alla inlägg under juni 2020

Av Hanna Boman - 30 juni 2020 21:33

Igår kom det ett sms till mig med frågan: "Vad gör du imorgonkväll?" Sen efter det så blev det lite "sms-chattande".


Så ikväll har mamma och jag varit ute på Långö hos Henrik, där vi först blev servderade EDAMERbönor som jag har ätit hos honom en gång tidigare och gillade skarpt.


Sen därefter blev det grön ärtsoppa med en rostad brödskiva och så till efterrätt blev det pannkakor & plättar med hemkokt jordgubbssylt & vispgrädde.



#edamerbönor #grönärtsoppa  #rostadbrödskiva  #pannkakor  #plättar  #jordgubbssyltochgrädde

 

 

 

 

 

 

 

Edamerbönor

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   

 

 

 

 


Sen därefter så blev det en sittning i soffan för att kolla lite bilder & filmer på Einar!

Av Hanna Boman - 28 juni 2020 21:54

Nu ikväll så har det varit en fin gudstjänst, som var utanför på baksidan av kyrkan denna gången.

Man sitter ju utspritt på stolar lite runt om, för att inte sitta i närheten av varann som läget är nu i dessa tider!



En fin gudstjänst där Tomas Jönsson sjöng och spelade väldigt fint & bra!



   

     


Tomas Jönsson







 

Mats Polsten









    

Av Hanna Boman - 26 juni 2020 21:38

TEMADAG!

 

 


Ojaa, idag så är det visst CHOKLADPUDDINGENS DAG och kan ju vara väldigt gott med chokladpudding! Jag tror  nog att jag föredrar hellre chokladmousse med crisp istället för en helt vanlig chokladpudding.


Tror nog ärligt talat att jag inte har ätit helt vanlig CHOKLADPUDDING sen jag var barn, för jag har väl ett litet smått minne av att vi oftast åt det till efterrätt hemma efter söndagsmiddagen.


#chokladpuddingensdag2020

 

 

 

 

 

   

 

 

 

 

 

 


Av Hanna Boman - 26 juni 2020 16:49

För er som känner mig väldigt väl, och det är ju en hel del. 

Och jag vet inte i hur många år som folk fram o tillbaka har "tjatat & frågat" mig om färdtjänst.


Jag vet att jag har varit väldigt motsträvig med att inte skaffat det tidigare, eller hur jag nu ska förklara.


Nu så har jag ju haft färdtjänst i nästan tio år (1994 - 2003), fick därefter avslag på grund av att jag inte ha väsentliga svårigheter att förflytta mig eller resa med buss eller tåg.


Förra veckan så fick jag hjälp med att fylla i den här ansäkan, och la ju förstås på det på lådan också.


Men jag var ju verkligen pessimistkísk på hög nivå, att detta kommer inte bli beviljat förrän efter sommaren.


I tisdags eftermiddag ringer de till mig och ville bara gå igenom lite till för att det skulle bli beviljat.



Med andra ord så trodde jag verklligen inte att det skulle gå bara på ett par dagar!



Så idag kom ett färdtjänstkort med posten, så det blir att läsa igenom all information som jag fått nu om det!

Det har ju ändrats en hel del sedan jag hade det på 90-talet.



#pånyttfärdtjänst  #blekingetrafiken

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 25 juni 2020 14:17

 




Jahaja, nu idag vid lunch så var jag med på veckans Workshop och till en början var det bara jag & Kristina på plats eftersom det fortfarande körs LIVE-sändning. Och då berättade Kristina att det var väldigt många då hon satte igång första sändningen på morgonen klockan 8!

Men sedan efter en stund så kom det en medlem till, så helt ensamma var vi ju inte Kristina och jag under hela tiden!


Jahaja, och vad visade vågen denna veckan då jag ställde mig på den fortfarande här hemma i sovrummet? Nja, vad ska man säga egentligen. Den visade ju 71,7 kg som då resulterade i +0,2 kg.





#inställt  #coronapandemin  #covid19

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Av Hanna Boman - 21 juni 2020 20:47

Nu ikväll så har det varit gudstjänst med mycket sång & musik av Evelina Davina Miradi och de var så duktiga!


Sen så var ju pastor Mats Polsten kvällens predikant!



Det är ju ganska kul när man sitter typ bara 3-4 stycken på en bänkrad, men är der corona så är det!







   

Davina & Miradi

 

 

 

 

 

 

Mats Polsten

 

 

 

 

 

 

 

  

Davina & Evelina & Miradi

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Av Hanna Boman - 21 juni 2020 20:37

Efter att det var klart ute på Saltö, så blev det en runda hem till Ravnbös några timmar!

Då blev det lunch/middag där, och Morten fick stå vid spisen...så det blev spaghetti köttfärssås!

Vilket var väldigt gott, mums!



TACK Martina & Morten & Seth & Edin & Jona för att jag fick komma 

hem till er och gästspela lite idag!




  





 






/Tjingeling


Av Hanna Boman - 21 juni 2020 20:17

Nu blev det inte att jag var med och såg online-gudstjänsten idag klockan tio, men däremot så var det efter gudstjänsten After church ute på Saltö där man träffades i blandande åldrar äldre yngre och på corona-avstånd.

Så då hade man med dig sin egna lilla picknick, vilket var väldigt trevligt att få mötas och prata lite!



~~tyvärr så blev det ingen "fikabild"...~~





   













 


Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10 11
12
13 14
15
16 17 18 19 20 21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards