Alla inlägg den 1 juni 2020

Av Hanna Boman - 1 juni 2020 21:33

Nja, nu så var det ju inte någon BILJETTKONTROLLANT som kom från just Blekingetrafiken...utan det var faktiskt två VÄKTARE som klev på bussen vid Annebo, och började fråga oss resenärer om vi hade biljett.

Självklart så kom en av dem fram till mig med, men så svarade jag bara: "Ja, det har jag i väskan där..." Sen så började bussen köra igen och då tyckte han att vi väntar tills han stannar nästa gång...


Men det blev väl typ ingen "nästa" gång, för de givk av bussen igen redan vid Galgamarkstrappan.

Vilket gjorde mig glad och gjorde "tummen upp" i tanken, eftersom jag inte har haft en giltig biljett sedan i slutet på mars månad...då perioden på mitt månadskort tog slut då!


För nu så går man ju både på och av bussen i mittdörren, och man får inte ta sig fram för att "blippa" kortet just nu!



Så nu är det kanske en bra idé att fylla på sitt busskort, för vem vet när det kommer kliva på väktare/biljettkontrollant nästa gång?







#blekingetrafiken #biljettkontrollant #väktare

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   

 

 

 

 

   

Av Hanna Boman - 1 juni 2020 21:08

TEMADAG!

 

 


Idag så är det ju då MJÖLKENS DAG!

 


Men om jag ska vara ärlig, så är inte jag någon stor mjölkdrickare! Jag är med andra ord inte en som kan hälla upp ett glas mjölk och bara dricka!

Fast när man vara barn, då drack man (jag) väl alltid mjölk till maten, för vad jag kan minnas så var det nog allt som oftast det som ställdes fram på bordet då.


Och vad det gäller mjölk nu, så är det alltid "kaffe med mjölk", sen om jag ska dricka o'boy så måste det ju oxå vara mjölk i.






#mjölkensdag2020

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10 11
12
13 14
15
16 17 18 19 20 21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards