Alla inlägg under juli 2015

Av Hanna Boman - 30 juli 2015 23:28

Idag så har även årets Skärgårdsfest satts igång på riktigt allvar, med bl a Stadsloppet och sen var det väl även detta året "kroppkaketävling"...fast jag var inte med på det utan kollade på stadsloppet istället och sen blev det en sväng upp mot matstånden för att få lite mat i sig och då blev det "Jumboräkor med ris" vilket var hur underbart gott som helst. Mums! :)





Av Hanna Boman - 30 juli 2015 23:17

Jomen visst blev det en en #fikamystid till denna veckan.
Frapino är ju riktigt gott, så Karin och jag träffades även denna dagen för att fika. Så idag valde jag Frapino med Karamell-smak och till det valde jag en dammsugare & citronbiskvi! :)

TACK för idag Karin! :)





 

Av Hanna Boman - 28 juli 2015 23:32

Jaha, nu så är det slut på semestern för Stina...eller nja, inte riktigt.
Sommaröppettiderna är igång en vecka till tror jag, alltså att hon bara har öppet på tisdagarna...för sen är det återigen öppet som vanligt, tisdag & torsdag & fredag.
Jag tycker ju att det är skönt nu att hon har öppet varje vecka igen, för nu har man ju inte varit där på två eller tre veckor och kollat av vågen.
Jodå, eller nej...jag har inte ställt mig på vågen här hemma heller för att kolla av.
Men idag innan jag tog mig hemifrån, så kände jag bara tvånget av att ställa mig på vågen här hemma för att kolla av och ha i alla fall lite koll på hur jag låg till.

Och jag måste nog säga att jag blev glad, jag trodde ju att det skulle vara ett större plus eller så än vad det var.
För nu efter två eller tre veckor så visade vågen 60,8 kg och det blev ju ett resultat på +0,1 kg. :)

Så jag är grymt glad och supernöjd över resultatet, med tanke på att det varit semesterstängt också.

Men nu får man gå dit varje vecka igen, vilket känns jätteskönt...så bra jobbat Hanna! :)




 







 




Av Hanna Boman - 28 juli 2015 15:22

Ojoj, det är ju nästan så man kan tro att jag inte gör annat än och fikar...hehe!
För idag så blev det en fikastund igen med Sarah & Martina, och då blev det denna dagen fika på Elsas Café (första gången för mig & Martina).
Hmm, tänk vad Facebook kan få ihop det...snabbt och enkelt igårkväll! :)

Så idag blev det Rabarberpaj & vaniljsås och "självklart" en Cafe Latte.
Mumsfilibabba va gott & mysigt det var! :)





 





 

Av Hanna Boman - 27 juli 2015 19:41

Jaa, då blev det en fikaträff med Karin idag på Café Tre G...mysigt och gott på samma gång! :)
Jaop, nu var vi väl lite sena med att ta oss dit...men vi hann ju i alla fall fika klart.
Lite otippat eller vad man ska säga, men de stängde redan klockan 18 och det trodde man väl inte direkt. ;)
Denna fikastund tog jag en sockerbulle & jitterbug & en Frapino med macadaminötsmak & topping av kolasås & grädde.
Och hur gott var inte det då?

Mums, det var ju hur gott som helst! :)


TACK för idag Karin!




 












Av Hanna Boman - 25 juli 2015 16:51

Jaha, och så blev det "Laxpasta" till lunch idag...gotteligottgott!
Mmm, vem stod ute i köket då...om inte brodern min. :)
Jag har ätit mig typ proppmätt och behöver väl inte äta något förrän nästa vecka eller så, haha!
Nja, kanske inte...men just nu känns det så och har gjort nu ett bra tag. :)

Av Hanna Boman - 25 juli 2015 12:45

Ojoj, vilken eller vilka goa scones jag bakade idag...jaa, va ska man säga?
(psst, det var en "pulver-mix" från Kunsgörnen).
Jaop, så fick det bli idag...snabbt och enkelt, helt klart! :)
Till detta hade vi väl det man brukar ha och det vill säga ost & marmelad & sen drack vi te till...javisstja, ett varsitt kokt ägg också!
Gott! :)

Av Hanna Boman - 23 juli 2015 21:57

Jabidabido, nu idag så kom ÄNTLIGEN min nya kyl & frys.
Den gamla kylen la typ av förra helgen, jag trodde eller ville väl inte riktigt tro på det...men ingenting kunde hålla kylan, så då var det ju inget annat än att köpa nytt.
Så under denna veckan har jag haft grejer i en kylväska som fått byta kylklampar titt som tätt.
Men nu så kom det nya idag!
#jagärnöjdjättenöjd

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11 12
13
14 15
16
17 18 19
20
21 22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards