Alla inlägg under oktober 2019

Av Hanna Boman - 25 oktober 2019 19:41

Ojaaa, idag blev det äntligen sushilunch för första gången på hur länge som helst (minns inte när jag åt sushi senast).
Men nu var det verkligen jättegott, den sista tiden har jag haft abstinens på sushi så nu var det verkligen dags!

#misosoppa #10bitarsushi
#sushiabstinens






 
















 












Av Hanna Boman - 25 oktober 2019 18:12

Nu är det ju så att det alltid serveras FRUKOSTFIKA på jobbet varje morgon vid halv tio, men jag brukar oftast vilja käka frukost hemma innan jag beger mig av. Fast tänker att fredagarna kan jag äta frukosten på jobbet...

#fredagsfika #1koppkaffemedmjölk
#2mackor #1ägg






 

Av Hanna Boman - 25 oktober 2019 15:08

HOPPSAN!

 


Visst missade jag att uppdatera och skriva om mitt besök hos ViktVäktarna igår, så då lär det ju få bli en dag försent (ibland är ju det som en vana, tycker i alla fall jag...)


Vad gårdagens möte/weellness handlade om, var "Sätt nårbara mål"!





Sätt nåbara mål

När du planerar att göra något men misslyckas, hur låter det i ditt huvud då?

Kanske så här "Vad är det för fel på mig?" eller "Varför gör jag inte bara det jag säger att jag ska göra?"

eller "Jaha då misslyckades jag igen!". Det är vanliga svar. Det är också ganska hårda ord.

Ingen lyckas hela tiden. Det är mycket mer värdefullt att se tillbaka och ta reda på vad som ställde till det och vad du kan göra annorlunda framöver.


ATT GÖRA

Nästa gång du inte gör som du planerat, ställ dig själv följande frågor:



  1. Hur kände du när du satte upp det här målet? Var du optimistisk? Beslutsam? Hur föreställde du dig att det skulle kännas att sätta din plan i verket? T ex kände du dig kanske upprymd när du bestämde att du skulle förbereda din lunchlåda på kvällen.
  2. När det var dags att göra det, hur kände du dig då? Det är nu du kan börja se vad som ställde till det flr dig. Om tanken var att packa ihop lunchlådan på kvällen kände du dig kanske just då tidspressad eller så var du helt enkelt bara trött för att ta tag i det.
  3. Vad är skillnaden? Tänk på hur du kände dig under dessa två stunder. Du gjorde kanske upp din lunchplan på en lördag och hade gott om energi just då. Men på söndag kväll ville du bara backa ur (vi har alla varit i den situationen).
  4. Ditt nya mål är...? Justera idention så att målet blir mer görbart. Tillbaka till lunchplanen: Du kanske bestämmer dig för att göra några lunchlådor för veckan under en lugn lördag eftermiddag istället för att förbereda dem under vardageskvällarna. Då hjälper du dig själv att nå målet!

Jahaja, vad visade den däringa vågen igår efter att jag först hade fått ett litet "ensamsnack" med den? Så himla mycket sa jag inte till den, mer än att jag ville att den skulle vara snäll och visa mindre siffror än förra veckan!

Så igår visade den 68,8 kg och resulterade i -1,4 kg.



TACK snälla vågen, nu tycker jag om dig igen!


  









 






Av Hanna Boman - 23 oktober 2019 19:29

Ojdå, vad hände här? Jag har varit ut till Stickcafé idag, för första gången i höst...men hade ju inget av stickning med mig (som vanligt, nästan).

Det är väl lite därför som jag inte är någon flitig besökare. En av dem sa idag "att jag stickar mestadels då jag är här varannan vecka och hemma blir det ingenting".
"Jaha, blev ju min tanke då...hur ska jag säga då? Jag stickar ingenting alls hemma, när jag kommer hit kan det väl hända en och annan gång...och knappt då heller, hm!"

Men jag är bra på att fika i alla fall, inga problem med det...haha!






 











 

Av Hanna Boman - 21 oktober 2019 22:08

Nu ikväll så har det varit gudstjänst på scouttid, alltså klockan 18:30 och det var en hel del scouter som invigdes in i

Mariedalskyrkans scouter!



Och det var sex (6) stycken.







 

Sören & Anna

 

 

 

 

6 nyinvigda scouter

 

 

 

 

 

Johan & Harald som nya

scoutledare

 

 

 

 

 

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   

Av Hanna Boman - 20 oktober 2019 18:32

Woow, vilken fantastiskt underbar & härlig gospelgudstjänst man kom ner till idag!
By Mercy sjöng många bra & goa gospelsånger!
Ajsing, den här gången var det inte så många av sångerna/låtarna jag kände igen. Men kan ju bero på att jag inte alls är med o sjunger i den kören, fast en del var ju säkra kort som jag kunde lite på i alla fall!

Sen så var det DOP också, en kille/grabb som bestämt sig för att följa Jesus!


Och Pernilla Bergström hade verkligen en så givande predikan idag, som handlade mycket om hennes personliga relation till Gud & Jesus.

TACK fantastiska Pernilla!






     

By Mercy

 

 

 

     

Dopakten

 

 

 

 

 

 

 

Perninlla Bergström

 

 

 

 

 

 

 

 

Förbön

 

 

 

 

 

   

Kyrkfika

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     

Av Hanna Boman - 19 oktober 2019 19:23

Ännu ett KYRKKALAS idag, som började det redan klockan fyra eller ett tag efter att man hade lekt & haft sig med alla ballonger som flygandes kors och tvärs över hela kyrksalen typ!
Nu har jag inte alls riktigt hum om när det hela började, med spelar ju ingen roll alls va!

Men ungefär samma upplägg som igår med dans & drama & allsång & barnbidrag & tävlingar & lekar.

Det var nog lite mer folk än igår, även om det var barn & föräldrar & andra/övriga!

En mycket rolig & trevlig tillställning där barnen får vara i centrum och leda ett helt KYRKKALAS!


Sen så var det återigen glasscafé nere i Café Ankaret.

#barnenskyrkkalas #pingstkyrkankarlskrona





TACK för en trevlig & rolig tillställning för barnen och alla andra!


  




/Tjingeling


     






 








 








 

Elsa & Elsa

 

 

 

 

 

 

   

 

     

 

 

 

 

 

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 















Av Hanna Boman - 19 oktober 2019 07:19

HOPPSAN!

En liten miss att uppdatera, men igårkväll så var det KYRKKALAS för barn & föräldrar & andra!


En väldigt trevlig tillställning, som de hade premiär av förra året blev succé och då kör de det i år igen!

Drama & tävlingar & allsång & barnbidrag.


Efter att kalaset var klart uppe i kyrksalen, då serverades det "glassbuffé"  nere i Café Ankaret.








 






     





 







   










 





























 

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8
9
10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards