Alla inlägg under februari 2020

Av Hanna Boman - 7 februari 2020 18:27

Eftersom jag inte brukar vara ledig från jobbet på torsdagarna, så missade jag tyvärr den gemensamma lunchen med smörgåstårta igår. Men de sparade en bit till mig, som jag fick äta idag!

Och den smörgåstårtan var ju förstås hemgjord, eftersom vi gör ju allt själva med bakverk och annat!

Så det var ju en riktigt god smörgåstårta!






 

Av Hanna Boman - 6 februari 2020 22:02

Och så har det ju varit än en sväng för mig till ViktVäktarna idag eftersom det är ju torsdag i vanlig ordning.

Nu så var jag där idag på "eftermiddagsklassen", vilket också funkade bra.


Den här gången så pratades det om NollPoints-maten och hur bra eller dålig den är.



Vetenskapen bakom NollPointsmaten:


Forts följer om detta senare....



Men vad visade vågen då jag "skuttade" upppå den då? Nu så ska jag vara ärlig, för vågen sa "blä" åt mig när jag ställe mig på den. Eftersom den visade 69,9 kg som då resulterade i +0,6 kg.



Ja, nu blev jag väl lite besviken på dig idag vågen...men det kan vi väl försöka

råda bot på till nästa vecka va!











 

Av Hanna Boman - 5 februari 2020 18:16

TEMADAG!

 


Den här dagen så har vi en TEMADAG igen, och denna dagen är det då NUTELLADAGEN!

Njaej, jag är väl inget jättestort FAN av just nutella. Medan  det finns ju de som tycker det är gott att ha på smörgåsen t ex och då kan köpa sig en hel burk...men dit har jag aldrig kommit och kommer väl aldrig komma dit heller!

För så "fantastiskt" gott tycker inte jag att det är, kort och gott!





#nutelladagen2020

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 4 februari 2020 21:13

Nu ikväll så har den rafflande länsfinalen gått av stapeln i Vi i femman och det har varit Musikugglan klass 5A som då mötte Fredriksbergsskolan klass 5C (de två bästa femteklassarna i Blekinge).


Ojojoj, vilken spännande länsfinal, från allra första början till slutet....woooow, vad duktiga dessa femteklassarna är alltså!



När den allra sista frågan och resultatet var räknat, då kammade Musikugglan klass 5A hem hela 31 poäng medan Frediksbergsskolan klass 5C fick ihop 27 poäng

Så snacka om vilket jämnt resultat det blev när samtliga poängen hade raäknats ihop!



#p4blekinge  #sverigesradio

#viifemman2020

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ingrid Elfstråhle & Ola Palmgren

  ~~progrramledare & domare~~

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 3 februari 2020 19:33

Jahaja, idag så blev det en runda till Ortopedtekniska för att prova ut ett par nya kängor som jag var och beställde i höstas!

Men på grund av mina "väldigt omtalade" svullna fötter & ben, så fick jag inte på mig några kängor tyvärr. 

Nu så trodde ju jag att det var mina inneskor som hade kommit, men så var inte fallet tyvärr.


Och nu så kommer dessa kängorna att bli lite utvidgade, så de sedan kommer att passa mina "småstora" fötter!





  









    

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 3 februari 2020 17:08

TEMADAG!

 

 


Ännu en temadag, bland alla dessa TEMADAGAR och idag är det då

MOROTSKAKANS DAG!

 

Pssst, visst är det väl nyttigt med morotskaka?




#morotskakansdag2020

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   

 

 

Av Hanna Boman - 2 februari 2020 13:04

MAGISKT DATUM!

 


Efter att ha kollat på en hel del inlägg på Facebook idag, så fick jag se "dagens datum" mer än en gång!


Men förstod ju att dagens datum, kan läsas både bak & framlänges!


Och då om man skriver det: 2020-02-02!

 

 

 

 

 

 


#magisktdatum #20200202

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 1 februari 2020 22:43

Och nu så har man väl kommit i en Mello-bubbla igen, när det nu har satts igång!

Den här kvällen har Melodifestivalen deltävling 1 gått av stapel i Linköping!

Men tittade jag så värst noga då, kanske inte till en början...men visst tittade jag.



#melodifestivalen2020






 







Startordningen för kvällen

 

  1. The Mamas - Move
  2. Suzi P - Moves
  3. Robin Bengtsson - Take a chance
  4. Malou Prydz - Ballerina
  5. OVÖ - Inga problem
  6. Sonja Aldén - Sluta att gå
  7. Felix Sandman - Boys with emotions

 

 

 

 

 

     

 

   

 

 

 

 

 

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 










Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11
12
13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards