Alla inlägg under februari 2020

Av Hanna Boman - 10 februari 2020 23:28

HOPPSAN!




Ja, vad hände här idag då? Jag var ute på RPG:s Stickcafé.
Ibland kan det ju vara lite trevligt, med tanke på lite gott fika och så.
Nu så började jag sticka litegrann, men den stickningen "fick" inte följa med mig hem...

#kaffemedmjölk #semla #toscakaka






 













 
















 

Av Hanna Boman - 9 februari 2020 18:28

Nu den här dagen efter gudstjänst i kyrkan, så har det varit Sportsöndag.

Med det menas att man ska göra något sportigt, gå en promenad & åka pulka (går ju inte riktigt nu, när det inte finns någon snö) & bowla.

Helt enkelt att vara ute och röra på sig på ett eler annat sätt!





Efter det sen så är man välkommen hem till familjen Fränne för att äta lunch/middag, detta är ju

en tradition sedan många år tillbaka och alltid lika trevligt!


TACK familjen Fränne för en go & trevlig eftermiddag!

  








   







Av Hanna Boman - 9 februari 2020 17:47

Mnja, nu när jag kom lite lagom sent tíll kyrkan och gudstjänsten idag...så fanns det en del barn som var i "lekrummet" när jag kom in genom "min" dörr!

Så då gick jag dit till dem istället för att ta mig in på gudstjänsten, det kändes lite lättare/bättre bara.


Och där lekte de bara lite lätt, just nu så ligger Söndagskul på vilande. Men nu så var det en del barn idag som ville vara med varann!

Så då var det lite av varje som de gjorde, legobygge & lite annat av varje.







 









 
























 




Av Hanna Boman - 8 februari 2020 23:27

Nu den här kvällen så har deltävling 2 gått av stapeln och denna gången från Göteborg. Tittade väl inte så jättebra denna gången heller, eftersom jag inte parkerade mig framför TV:n vid start. Men sen så tittade jag ju minsann!




#melodifestivalen2020

 

 

 







Startordningen för kvällen:


Klara Hammarström - Nobody

Jan Johansen - Mirakelenas tid

Dotter - Bulletproof

Mendez feat. Alvaro Estrella - Vamos Amigos

Linda Bengtzing - Alla mina sorger

Paul Rey - Talking in my sleep

Anna Bergendahl - Kingdom come







     


   





   













 





Av Hanna Boman - 8 februari 2020 14:53

TEMADAG!

 

 


Just den här dagn så är det ÄGGHALVANS DAG, och varför det just ska vara en ÄGGHALVANS DAG kan man väl undra!

För hur många brukar "bara" äta ett halvt ägg? Jag är ju verkligen en som älskar ägg både avigt & rätt, stekt som kokt och även pocherat ägg är ju inte heller dumt!



#ägghalvansdag2020

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   

 

 

 

 

 

 

  

 

 

 

 

 


 

 

 

 

   

Av Hanna Boman - 8 februari 2020 12:56

Nu så äntligen fick vi till en frukost ihop, det var ju ett tag sedan sist.
Och då fick jag koka ägg (som blev några stycken).
Sen kom Henrik med resten av grejer, bröd & brieost & frukt.
Eftersom min mjölk skar sig i mitt kaffe, så fick jag dricka te istället som gick minst lika bra!

Jag tycker egentligen te är godare att dricka på morgonen.



TACK Henrik för en trevlig frukoststund!










 

Av Hanna Boman - 7 februari 2020 21:58

När jag var på väg till mamma så mötte jag helt plötsligt Henrik (medan jag trodde att han redan var på plats...)
Så vi gick tillsammans den sista biten, som för mig kändes lättelång...

Och när vi kommer fram så blir det KROPPKAKOR, från Arontorps som Cityhallen säljer varje fredag.

Till efterrätt sen framför TV:blev det en GLASSBÅT, som också var gott!

#arontorpskroppkakor
#siaglassbåt







   











 






Av Hanna Boman - 7 februari 2020 19:28

Förra veckan så var jag in till Smarteyes och gjorde beställning av nya glasögon.
Igår eftermiddag efter klockan fem kom det ett sms:



"Dina glasögon är nu klara att hämtas i din Smarteyes-butik. Du betalar med

bankkort i våra kontantfria butiker. Välkommen in!"

Och när jag då läste sms-et, så ville jag väl redan då ta mig iväg för att hämta dem...men gick inte riktigt.





#smarteyes #bästaoptikern







 









 













 

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11
12
13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards