Alla inlägg den 30 november 2013

Av Hanna Boman - 30 november 2013 21:46

Idag mellan klockan 10 och 14 var det Julbasar i Pingstkyrkan.
Och vart var jag om inte där? :)
Det såldes en massa fina grejer som kakor & stjärnor & julkort & grytlappar & förkläden och mycket annat! :)
Sen inne i Café Ankaret så var det Kakbuffé med en massa goa kakor, och till det så drack ju jag då kaffe.

En mycket trevlig eftermiddag! :)

Lite fina stjärnor att hänga i julgranen

Ett bokmärke att lägga i Bibeln

Mitt fika inne i Cafét

Av Hanna Boman - 30 november 2013 20:41

Imorse har vi hafr Bibelfrukost ute i kyrkan och denna gången var det våran före detta pastor Stefan Nordström som var hos oss och höll i ett fantastikt bibelstudium som alltid!

Det handlade mycket om advent och juletiden som stunder just nu förstås.

~~Josef är en av Davids släkt och stam. Att släktträden som finns i Matteus och Lukasevangeliet är viktiga för att belysa detta och att släktträdet i Matteus kan vara Josefs och i Lukas kan det vara Marias, men det är inget i säkerhet man kan säga.

Att de "vise männen" knyter an till löftena i gamla testamentet, för att alllt ska hänga samman. Sen var det ju det här med jungfrufödelsen och Marias släktskap med Elisabeth och Jesus första under på bröllopet. Att Josef var en gammal man!~~


Jamen så kan man väl sammanfattningsvis säga om vad studiet handlade om!


Min frukost idag bestod av det "gamla" vanliga, eller hur jag nu ska säga. Men det blev fil & müsli & smörgås & ägg.


Tyvärr så blev det ingen bild på vad jag åt till frukost, jag var väl för hungrig för att hinna ta bild...eller?




TACK för ett helt klart bra Bibelstudium & även ett tack till er som fixade fram den goda frukosten!  









Av Hanna Boman - 30 november 2013 19:28

~~Jaa, jag vet att detta är kanske lite väl sent att skriva om eftersom det hände igår och jag brukar ju alltid skriva och uppdatera bloggen samma dag som det har hänt, men dock inte denna gången då!~~


Men igårkväll så stod det Spelhäng på programmet för Fredax och det spelades väl lite spel, mestadels x-Box förstås och även pingis och även lite kortspel som Ligretto.

Alltså det var väl inte så många på plats heller soo gjorde att det blev så värst mycket spelande, som det kanske har varit tidigare.

Men en klart trevlig och bra kväll!

Sen var det ju förstås fika också och en andakt som Jan ansvarade för. Han läste även denna gången ur Barnens bibel och berättelsen om Jona.



 

Min varma macka



 

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26 27 28 29 30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards