Alla inlägg den 8 april 2020

Av Hanna Boman - 8 april 2020 22:12

Efter att det var färdigt med fritidsgården i kyrkan, så drog jag vidare in till Ravnbös en sväng för jag hade blivit lovad dem att komma dit (nu var nog inte fritidsgården stängd helt vid 17, men...)

Och när jag kommer inte till dem, då håller Martina på att verkligen rengöra samtliga dynor till soffan/sofforna som är inne vid TV:n. Så det gjorde hon ute på altanen/varandan (kul och se när andra jobbar och sliter tycker ju jag...)


Efter en stund sen så tog vi oss in (Martina & jag), för att få lite mat i våra magar och den här gången blev det rester som inte alls var fy skam. Grillad kycklingfilé & klyftpotatis & rödbetor & kall sås & groddar!


Sen så ville Edin att det skulle bli fika också, för han ville göra sin "egen hemkokta rabarbersaft" vilket ha gjorde såklart!

Så det blev glass & kaffe till oss vuxna, samtidigt som vi fick smaka på Edins rabarbersaft...som blev mycket god!

Och jag ger eller gav den saften 10/10!






TACK för en mysig stund hos er ikväll Martina & Morten & Seth & Edin & Jona!


(Iris kom hem, så fick träffa henne med en stund)



      



 







 

...och här har jag ätit alldeles för mycket groddar, så 

de växer ut genom munnen

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Edins goda hemgjorda rabarbersaft

(eget recept)

Av Hanna Boman - 8 april 2020 21:14

Nu var jag ju ute en liten stund till fritidsgården idag, och då en benämning på "liten stund"...haha!

När jag gick på Hillerödsvägen, och gått förbi klockstapeln, då tar jag en liten blick över baksidan för att se lite vilka det var som var där och sen spankulerade jag över hela gräsmattan. 

Anna och Seth höll på att rengöra ett "scoutbord" med grönsåpa & vatten och en varsin diskborste, och hej vad det gick!


Sen så var det ett gäng som höll till vid eldstaden och grillade korv, troligen en yngre skara scouter och nån vuxen med förstås.


Några spelade väl eller spelade lite fotboll också, så visst var det "fart" på aktiviteterna utanför kyrkan alltid!



#påsklovochfritidsgård2020   #cronavirus  #covid19

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 






Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards