Alla inlägg den 16 november 2012

Av Hanna Boman - 16 november 2012 23:39

Den här kvällens Tonår var vi nog fulltaliga med "tonåringar". Det var till och med att vi fick ta in extra stolar till rummet där vi hade vårt bibelstudium ( i styrelserummet).

Sen därefter blev det då matlagning, fast där var då inte jag med i köket alltså. Utan jag spelade Stress med Julia, för var och varannan gång vi träffas så vill hon alltid spela detta legendariska kortspel (som jag spelade mycket när jag var i tonåren på 90-talet.

När sedan maten serverades så var det "falska köttbullar" med ris och någon sötsur sås till plus ananasbitar med vid sidan om. Mmm, gott!

Och så därefter serverades det kaffe & en liten bit tigerkaka. Hjälp, vad gott det var med kaffe...jag som oftast inte brukar vilja dricka kaffe så sent på kvällen!


 











 

Av Hanna Boman - 16 november 2012 14:46

Fick ett ryck igår och bakade en omgång med att baka Snabbhavrekakor. Jag bakade dessa förra vecka också, men blev inte att det skrevs något av det här då.

Och anledningen till det är att jag missade ta bild på bakverket då, så blev inte att jag ville lägga ut receptet utan bild.


SNABBHAVREKAKOR

ca 45 st

3 ½ dl havregryn

1 ½ dl socker

150 g smör eller margarin

Blanda havregryn och socker i en skål. Smält matfettet och häll det hett över blandningen och rör samman.

Klicka ut smeten i småbrödsformar av papper (nu hade inte jag småbrödsformar, utan vanliga muffinsformar istället...som då blev betydligt färre till antalet).

Grädda mitt i ugnen ca 10 min (jag hade dem inne i 15 min).


 


Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards