Alla inlägg den 21 november 2019

Av Hanna Boman - 21 november 2019 21:38

Och nu så har snart ännu en torsdag gått till enda och då har ju jag med många andra varit till ViktVäktarna i vanlig ordning! Den här gången blev det för mig till den "sista" klassen, bara för att "ibland blir det inte som man vill riktigt".

När jag kom in innanför dörren så var det många på plats "redan", jag var inte där så jag hann att väga mig innan (nästan som vanligt...)

Dagens möte/Workshops handlade om "Bli portionsexpert"



Din guide till att hitta rätt portionsstorlek

  1. Servera dig själv Vad är en typisk porion för dig? Lägg till exempel upp den mängd pastadu vanligt vis brukar äta upp på den den tallrik du vanligtvis du brukar använda.
  2. Få koll på mängden Mät eller väg upp pastaportionen med hjälp av måttsats eller matvåg. Då vet du hur mycket du faktiskt brukar äta.
  3. Registrera det Använd WW appen för att leta upp SmartPointsvärdet på portionen. Hur påverkar portionen din budget. HUr påverkar portionen din budget? Tips! Med streckkodsläsaren som finns uppe i högre hörnet kan du scanna förpackningen för att få fram SmartPointsvärdet på maten.
  4. Bestäm vad som funkar När du väl fått en känsla för hur mycket hur du äter kan du avgöra om mängden passar in i din SmartPointsbudget eller om du vill förändra något. Kom ihåg att du kan fylla på med din NollPointsmat i alla måltider. Lite mindre pasta och massor av lättstekata grönsaker ger ett lägre SmartPointsvärde och mycket smak!

Jaha, och vad visade den där våguslingen den här veckan då? Ja, för idag får jag nog kalla vågen för "vågusling" eftersom den visade 69,5 kg som resulterade i +0,8 kg.








 

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10
11 12
13
14 15
16
17
18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28
29
30
<<< November 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards