Alla inlägg den 7 november 2019

Av Hanna Boman - 7 november 2019 19:53

Då har man varit till ViktVäktarna även denna veckan (jag brukar ju alltid ta mig dig, så...)

Och idag kommer jag dit till lunchklassen, precis lagom till mötet skulle börja...så hann inte bli vägd innan.

Så det fick bli efteråt, vilket brukar funka helt okej! Men vad vågen visade idag, kommer ju i slutet precis som vanligt!



Lär känna dina egna styrkor

Oavsett vilket mål du har så kommer du nå det fortare om du tar hjälp av dina styrkor, dvs de egenskaper som gör dig till ditt bästa jag. Börja med att ta reda på vilka de är.


ATT GÖRA

VIA Institute on Character har identifierat 24 positiva egenskaper (personliga drag) som alla människor har, men i olika grad. Ta en titt på alla egenskaperna nedan och välj ut de fem som beskriver dig bäst. Välj sedan en av dem som du kan luta dig lite extra mot under veckan för att nå ett mål du satt upp. Om du t ex är kreativ kan du använda det till ett nytt recept med lågt SmartPoints värde den här veckan.



  • Kreativitet & Nyfikenhet & Omdöme & Kärlek till lärande & Perspektiv
  • Ärlighrt & Mod & Uthållighet & Entusiasm
  • Vänlighet & Kärlek & Social intelligens
  • Rättvisa & Ledarskap & Samarbete
  • Att uppskatta det vackra & Tacksamhet & Hopp & Humor & Andlighet
  • Förlåtelse & Ödmjukhet & Försiktighet (att tänka igenom innan du agerar) & Självreglering (förmågan att påverka dina tankar och handlingar)

Jahaja, och då blir det ju en titt på vad vågen visade när jag "skuttade" upp på den. Jag kan ju inte säga att jag var sådär jättesugen på vad den "ville" visa, men då den visade ett ganska så stort MINUS så kunde jag ju inte mer än att JUBLA!

För den visade 68,5 kg vilket då resulterade i -0,8 kg!

Och hur jag kunde lyckas med detta begriper jag inte, med tanke på att jag har varit väldigt busig och så vissa dagar under veckan!










 


Av Hanna Boman - 7 november 2019 11:21

Jahaja, då är det KLADDKAKANS DAG idag mina vänner! Och hur gott är det inte 

med KLADDKAKA då den är sådär riktigt kladdig!

Mums vad gott skulle jag säga!

KLADDKAKA & vispad grädde, eller KLADDKAKA & vaniljglass!





#kladdkakansdag2019

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10
11 12
13
14 15
16
17
18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28
29
30
<<< November 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards