Alla inlägg under september 2017

Av Hanna Boman - 20 september 2017 22:32

En kväll i kyrkan, som har varit väldigt bra ihop med Joakim StenmoRegionssamordnare i Equmenia Syd!
Det har alltså varit ledarmöte för oss ledare i MU (Mariedalskyrkans Unga).
Där vi har både fått lyssna & diskutera i grupper om olika ämnen, väldigt nyttigt o bra för både unga & "gamla" ledare.
Och jadå, jag var med på detta förra året också. Men alltid bra med lite repris, även om man väl egentligen inte behöver gå på sånt här mer än vart tredje år.




 

Joakim Stenmo








 

...och så lite fika med förstås, får väl 

se om jag kan sova inatt med två

koppar kaffe ikväll

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 







  




Av Hanna Boman - 19 september 2017 16:27

Jadå, trots att jag inte har några schemalagda tisdagar längre (har ju inte haft alls detta året, på egen begäran)...men denna gången "anmälde" jag mig frivilligt att jag ville jobba.
Så så fick det bli, lite för att lära sig Babsen ännu bättre...fast det är ju fortfarande väldigt många som betalar med kontanter!

Men det kommer väl så småningom framöver, hoppas jag att

jag också kommer att lära mig. Hehe!





 












 

Av Hanna Boman - 18 september 2017 22:27

Oja, idag har jag varit ner till Arbetsförmedlingen för allra första gången i år eller hur man nu ska säga!

Åtminstone första gången för att träffa min nya SIUS, och anledningen till att jag har fått en ny är

helt på min egen begäran! 

Som jag i fredags eftermiddag skrev på Facebook, så ringde hon mig faktiskt och bokade in mig redan 

idag.

Nu så kom vi väl inte fram till något bra just idag, men hon har kollat på två annonser i alla fall o ska även 

ringa till dem också.

Så idag blev det ju inte så väldigt mycket gjort, utan var väl mest lite för att vi skulle känna varann

och sedan få veta vad jag har gjort o vad jag vill göra idag.









     



Av Hanna Boman - 18 september 2017 22:15

Ojojoj, idag så var jag på Subway för första gången på sjuochenhalvevighet sedan!
Och det var väldigt gott, jag som alltid gillat deras mackor...då var det extra mumsigt idag.

Sen brukar ju jag välja en "meny" och så även denna gång o då blev det en kaka till efterrätt!




 













 


Av Hanna Boman - 18 september 2017 21:23

Nu gissar väl jag nästan att ni alla har varit lite oroliga, eftersom jag inte har skrivit något alls om ViktVäktarna

idag. Men visst har jag varit där idag, då det är måndag...finns ju inte någon annan dag i veckan!


Och ja, det är nog jätteSANT att jag kände mig motiverad o ta mig dig idag. Men fråga mig inte varför, för 

det har jag nog inget svar på. Kan kanske vara så att jag kom hemifrån i god tid innan o behövde inte stressa

ner alls, så kan det ha varit (men som sagt, inte helt säker).

När jag kom dit där idag, så var det ganska många som hade kommit redan. Jag tittade på klockan, då jag var på väg o då visade den "bara" tio över tolv...vílket jag tyckte kändes skönt!


Mötet idag handlade om MOTIVATION och hur man ska göra för att känna sig motiverad till att minska i vikt?

För det är ju liksom inte alltid det lättaste, ibland är det motgångar o ibland medgångar!

Hehe, fråga mig som varit med sedan "hedenhös" eller nåt!

Sen fick vi skriva på en lapp, ett DELMÅL vad vi vill ha för någon vikt om elva (11) veckor!

Jepp, och mitt DELMÅL är ju självklart att komma ner o behålla min MÅLVIKT på 60 kg igen!


Och JAAA, vad visade vågen idag när jag "skuttade" upp på den? För idag gav den mig ett väldigt STORT MINUS!

(jag ställde mig på vågen här hemma innan helgen, för då trodde jag att DEN skulle visa MINUS

i alla fall...men inte ens den. Nepp, så det måste vara fel på den vågen också!)


Men idag då jag ställde mig på vågen hos Åsa, då blev jag väldigt glad...eftersom den visade ju ett stort MINUS!

För den visade 62,3 kg som resulterade i -1,8 kg.

Jag tror nog inte att vågen har visat ett SÅ stort MINUS alls efter att Åsa började som coach i januari!


Så idag älskar jag dig vågen, och hoppas på att du är snäll nästa vecka med!












 

Av Hanna Boman - 17 september 2017 19:12

Efter att jag hade varit i kyrkan, så blev det sedan en "långpromenad" hem till Ravnbøs...som bara bor några meter från kyrkan!

Och där blev det lunch/middag strax efter att jag kommit dit, "Sjömansbiff & grönsaker/sallad" som var hur jättegott som helst.
Mumsfilibabba, säger jag på den!

Sen efter en stund så tyckte Martina & jag (...åtminstone Martina, att det skulle vara gott med lite kaffe) och till det så gjorde vi våran "egen" glass.
~~blandade en "dutt" vispgrädde & frusna hallon~~
Mmm, väldigt gott!

TACK för en supermysig stund tillsammans med er i eftermiddag

Martina & Morten & Seth & Iris & Edin!



  





 

Av Hanna Boman - 17 september 2017 12:57

Vilken fin & bra gudstjänst man kom till idag, fantastisk!
On the Road var delaktiga i gudstjänsten med sång & musik, och Markus Fiedler predikade.
Mycket bra! :)

/Tjingeling







 

On the Road

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   

Anders Nelsson & Markus Fiedler

 

 

 

 

 

 

 

 


 

Av Hanna Boman - 16 september 2017 19:27

Idag så har vi haft Gårdsfest, 50 år sedan Bostadsrättsförening Väster Udd öppnade!
Så det serverades Buffé-mat, nere på gården som var mycket gott! :)

När man kom så fick man sig ett glas "välkomstdrink".



Och själva festen var ju då nere på gården, så vi satt under ett partytält! :)





TACK för mycket god mat & dryck och fika!




  





      














 

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards