Alla inlägg den 28 januari 2020

Av Hanna Boman - 28 januari 2020 21:02

Även den här kvällen så har jag fått lyssna på Vi i femman i efterhand, eftersom jag inte kom hem förrän nästan programmet var över även denna gången (försökte väl ignorera vad resultatet blev, men..)


Nu denna tisdagen var det ju då dags för den första semiefinalen och det var Musikugglan klass 5B mot Fredriksbergsskolan klass 5C

Och jadå, det var ju en spännande match från början till slut även denna gång. Dessa femteklassarna är ju så smarta och snabba på att svara på frågorna, samtidigt som de är smarta också.


Det var ju en rättså jämn match, eller? Jodå, fast jag tror nog att Fredriksbergsskolan klass 5C ledde hela vägen...för det var ju de som vann över Musikugglan klass 5A.

Ställningen efter den allra sista frågan blev Fredriksbergsskolan som kammade hem 28 poäng mot Musikugglan klass 5B som fick ihop 23 poäng


Nu så var det väl lite svårare med tanke på att det var semiefinal också, för jag kunde inte hänga med på samtliga frågorna (brukar ju aldrig göra förstås).



#p4blekinge  #sverigesradio

#viifemman2020

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

Fredriksbersskolan

 

 

 

 

 

 

 

Musikugglan

 

 

 

 

 

 

 

 

Ingrid Elfstråhle & Ola Palmgren

~~programledare & domare~~

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21 22 23
24
25 26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards