Alla inlägg under mars 2017

Av Hanna Boman - 26 mars 2017 22:57

Oja, nu var det ett bra tag sedan som jag var nere i Pingstkyrkan på gudstjänst.

Så idag var det återigen dags, när de hade "Gudstjänst för små stora!

Alltid lika trevligt att komma dit ner där då, när Barnrådet är ansvariga.

Och idag fick vi vara med om en resa i Öknen, där en familj skulle vara med om 

en resa i 40 dagar. 

Detta var ifrån en bibelberättelse från Moses, minns dock inte exakt var den 

var hämtad...så det blir väl för mig att läsa hela Moseboken från början till slut

någon gång (har aldrig gjort...)








     





 

Hans & Magdalena

 

 

 

 

 

 

 


Pannkaka & kaffe

nere i Café Ankaret

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 





Av Hanna Boman - 25 mars 2017 12:49

Jajemen, vad är det för en dag idag om inte Våffeldagen!

Och då ska man äta en massa våfflor hela dagen idag va?

Eeeh, jag köpte mitt ett paket våffelmix igår...men har ännu inte 

gjort några våfflor!

Och jag vet inte ens om jag kommer göra det heller, eller?

Jag försökte bjuda hit en vän på Facebook via chatten, men verkade inte

som om hon kunde!


Så jag lär väl få käka en massa våfflor själv i så fall, behöver ju inte 

vara hela paketet!





  


   



   







     



Av Hanna Boman - 22 mars 2017 22:38

Jaop, nu så var det väl ett ganska BRA tag sedan som jag var med o övade i den nya 

kören som startade i februari. Eller?

Och det beror väl lite på hur man ser det, eftersom det har ju bara 

varit nu sammanlagt tre övningar...och jag har varit med på två av dem.

Aja, det var ju en månad mellan första o andra övningen, så...

Sen så är det ju inte varje vecka heller, utan varannan vecka!

Men vi övade först uppe i Övre salen, medan kompet övade nere i kyrksalen.

Och visst gick det väl bra ändå, vi övade o sjöng på sångerna som vi 

sjöng från första början då i februari.

Hmm, jag hade inte en enda not med mig...för att jag "orkade/hade väl inte tid"

att leta fram dem just nu!

Fast jag kunde ju den som satt vid sidan om.


Vi slutade övningen sedan med att ta oss ner till kyrksalen & kompet, vilket 

oftast känns lättare på något sätt!


Så två timmars övning blev avverkade ikväll, och nu övar vi inför 

"Live på riktigt"

som går av stapeln den 8 april!











 

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards