Alla inlägg den 3 november 2010

Av Hanna Boman - 3 november 2010 21:31

Det var en gång två flickor som hette Lina och Sara. De gick ihop med Linas mamma till en CD-affär och då hittade Lina en CD-skiva som hette "ROSA HÄNDER". Men när Lina och Sara skulle köpa skivan så sa expediten:

"MAN FÅR ABSOLUT INTE LYSSNA PÅ SKIVAN OM MAN ÄR SJÄLV!!"

Den kvällen skulle Linas mamma gå på fest och då var Sara & Lina själva hemma. De spelade spel och lekte. Det blev sent och Sara var tvungen att gå hem.

Lina satte sig i soffan och tänkte på vad hon skulle göra. Då kom hon på att hon kunde lyssna på skivan som hon och Sara hade köpt. Hon la skivan i CD-spelaren och klickade på play...

Hon hörde något som sjöng tyst: "Rosa händer...rosa händer hittade i en stig, hittade i en stig".

Hon stängde av CD:n och lyssnade noga om hom kunde höra rösten igen.....

"Rosa händer, rosa händer hittade ett hus".

Nu blev hon lite rädd och sprang upp på sitt rum. Då hörde hon det igen, men högre och tydligare...."rosa händer, rosa händer hittade en hall...hittade en hall".

Nu blev hon jätterädd men lyssnade efter rösten igen.

Då hödre hon återigen: rosa händer...rosa händer hittade en trappa...hittade en trappa...

Hon blev så rädd att hon sprang in i sin garderob!!

Då hörde hon: Rosa händer...rosa händer hittade en dörr, hittade en dörr.

Hon satt helt stilla och hörde: Rosa händer, rosa händer hittade ett rum, hittade ett rum...och igen: Rosa händer...rosa händer hittade en flicka, hittade en FLICKA!!!

På morgonen kommer hennes mamma hem. Hon ropade på Lina men fick inget svar, så hon gick in på hennes rum och på hennes bord låg Linas ena hand avskuren och målad i rosa!


/ROSA HÄNDER


(ja, denna text fick jag instucken i mitt brevinkast i söndagskväll...ville skriva ner den)

Av Hanna Boman - 3 november 2010 21:17

Ikväll är jag trött.

Har fått ännu ett nytt träningsprogram i badet, och puuh...vad jag har fått hålla igång.

Med andra ord, inget lugnt program precis...utan ett med tempo som hette duga...hihi!!

Roligt att komma hem och få vara riktigt trött någon gång efter att man har varit och badat. Då känner man att det har gjort nytta.

TACK Christina för ett nytt program med högt tempo, det var verkligen kul att få jobba lite idag.


Det kommer bli tidig säng för mig ikväll och jag kommer garanterat somna ovaggad. 

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards