Direktlänk till inlägg 19 september 2010

Resumé vecka 37

Av Hanna Boman - 19 september 2010 17:22

Jaha, här kommer nu en resumé vad som hänt den här veckan!


TISDAG (14/9)

Då var jag på Blodcentralen och lämnade blod.

Hm, blodvärdet var inte det bästa denna gången, låg på 119. Men jag känner ju inte av att det är för lågt, brukar ligga där någonstans. Fick som vanligt järntabletter o sorten Duroferon. Tidigare var det allt som oftast Hemofer man fick.


ONSDAG (15/9)

Nu denna veckan sattes badet igång igen i varmvattenbassängen på sjukhuset. Det var uppehåll förra terminen på grund av brist på personal.

Så nu var det skönt att få bada där igen.

Därefter var det snabbt till kyrkan för ett möte om Gemensam framtids-kyrka.

Hela kvällen gick åt till det.


FREDAG (17/9)

Jag var nere på Ruthensparre från kl 09:30-11:30 och hade en utbildning i mediaarkivet som har med jobbet att göra.

Sånt som sen kommer att hålla på med på jobbet i framtiden.

Darefter tog jag mig upp till Klaipedaplatsen och träffade Therese för att luncha ihop.

Då tog vi oss till PM Pub&Mat.

Och vi valde likadan mat: Fjärilskotlett med stekt potatis och sås...som jag dessvärre inte kom ihåg vad den heter. Riktigt gott var det...mums!!   

På kvällen sen bar det av till kyrkan på Cafékväll. Först satt man ner och fikade lite av varje.

Därefter var det BIBELSTUDIUM, som var riktigt bra. Kan skriva av det som vi fick på en A4-stencil i ett annat inlägg. Sen avslutades då kvällen med en mycket bra ANDAKT.

Sen var det dax att åka hem och jag kände mig glad efter den kvällen.  


LÖRDAG (18/9)

Upp i ottan för att infinna sig i kyrkan kl 8...där det serverades FRUKOST och detta var för STYRELSEN & UR.

Sen hade vi möte hela dagen fram till cirka kl 15. Med avbrott för LUNCH, där det serverades OSTSPÄCKAD PANNBIFF på LÖKBÄDD med klyftpotatis.

Därefter sen serverades det självklart ÄPPELPAJ med VANILJVISP.

Mycket gott!!  


SÖNDAG (19/9)

Gudstjänst i kyrkan kl 10 (som vanligt), därefter var det KYRKKAFFE/THE/SAFT och sen ett FÖRSAMLINGSMÖTE.


Ja, det var väl denna veckan i korta drag.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna Boman - Torsdag 28 mars 23:23


Nu så har man fått gå in i påskens budskap, med allt vad det innebär med en fin Getsemanestund!                                                                           ...

Av Hanna Boman - Onsdag 27 mars 14:12


När man är som jag var lite igår, då får man ta sig tillbaks till Ortopedtekniska en snabbis även dagen efter! Nä, detta var inte alls bestämt när jag var på plats igår att jag skulle komma tillbaka idag. Men men, jag tog med mig två par skor för l...

Av Hanna Boman - Tisdag 26 mars 23:38

#melodifestivalen2024   ~~Egentligen ett av de bättre bidragen~~ ...

Av Hanna Boman - Tisdag 26 mars 22:18


Idag under eftermiddagen så har jag gjort ett besök på Ortopedtekniska för att kolla ut o göra en beställning på nya skor! När det var väldigt mycket snö i vintras, så ville jag ju förstås ha ett par rejäla vinterskor... men eftersom det nu inte är...

Av Hanna Boman - Måndag 25 mars 20:34

Johodå, idag på självaste våffeldagen så blev det minsann våffelfika på jobbet! Nu så jobbar ju jag alltid "kvällen" (14-18). Så de som var där tidigare fikade de på våfflor innan jag kom, troligen vid lunchtiden. Sen så då vi som var kvar hela e...

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27 28 29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards