Alla inlägg den 2 januari 2019

Av Hanna Boman - 2 januari 2019 20:31

Efter jobbet idag så tog jag mig till Amiralen, eller jag gick av bussen där...


För att sedan träffa Elsa inne i gallerian/köpcentrat, eller hur man ska kalla det.
Men vi två hade kommit överens om att ta en fika på Espresso House, men jag började att ta en bit mat som blev Ceasarsallad kyckling och till det drack jag en PepsiMax.
Medan Elsa valde att bara ta en fika, så tog ju jag det efteråt...vilket var jättegott!
Caffe latte gingerbread & Raw raspberry dream!

Första gången som jag har ätit en sån där "nyttig Rawboll", vilket var egentligen godare än en vanlig chokladboll.

TACK för en mysig & trevlig stund tillsammans med dig

idag goa Elsa!


  






   













 










 



Av Hanna Boman - 2 januari 2019 18:32

Detta hade jag väl aldrig trott, att jag skulle komma tillbaka ut till Jämjöbygdens Rut & Rot igen, efter att förra året inte alls gillat det...utan att jag mest ratade det!
Och då slutade ju jag där ute den 31 mars -2018, vilket kändes helt okej då.

Men sedan under mitten på november och framåt, så kikade jag in lite på deras Facebook-sida/grupp. Och då kändes det i min tanke: "Jaha, men nu så verkar de ju ha kommit igång på ALLVAR med vad vi skulle ha gjort då".

Sen så blev det att jag först skickade ett mail till min SIUSArbetsförmedlingen och berättade. Och då tyckte han att jag själv skulle höra av mig dit, vilket jag gjorde sen den 10/12.
Sen lite mailkontakt till med Arbetsförmedlingen, och den 21/12 kom det ett telefonsamtal där hon talade om att jag börjar där ute igen den 2/1 klockan 10.

Så idag har jag varit där ute för första gången igen, fast dock inte i samma lokal som sist.

Men jag har varit där ett par tre gånger, under första gången...fast jag hade ju de gångerna blivit körd dit i bil o inte gått dit.

Och JA, jag kom dit...men just idag så var det väl bara att prata lite om vad jag kommer att göra.
Sen var det inte mycket mer som jag fick att göra, men det kommer väl så småningom hoppas jag!

Vad jag både har sagt & tänkt i omgångar nu den sista tiden är: Att det kan ju knappast bli sämre än vad det var första gången!

Så det kommer säkert att bli bättre nu efter att mellandagarna tagit slut!





/Tjingeling








Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7
8
9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards