Alla inlägg den 13 februari 2020

Av Hanna Boman - Torsdag 13 feb 20:53

Jodå, visst har jag varit till Viktväktarna även denna veckan i och med att det är torsdag!

Nu så var jag först där på lunchen och bara vägde mig, var väl med too minuter på mötet innan jag drog iväg på annat håll... Och då var det inte många som var där, utan det var väl fem stycken som åtminstone stannnade kvar.

 

Formulera dina mål

 

Att ha ett övergripande mål är bra, men vad behöver du göra för att uppnå det?

Jo, sätta mindre mål som hakar i varandra och som kommer hjälpa dig steg för steg. 

Om du fokuserar på vad du behöver göra för att nå målet, snarare än på själva målet,

ökar sannolikheten för att du kommer lyckas över tid. Och du kommer skapa nya

hälsosamma vanor längs vägen. Priotera att sätta mål för kommande vecka.



  1. Specifikt Börja med att vara tydlig mot dig själv med vad du vill göra och hur du ska göra för att åstadkomma det. Vill du springa två gånger i veckan? Planera in vilka dagar du ska göra det, var du ska göra det och vem som kanske ska vara med dig.
  2. Genoförbart Det är viktigt att vara realistisk med vad du faktiskt ska åstadkomma. Om du vet att vardagskvällarna är svåra att få till, avsätt tid på söndagen för att springa. När du har styrt upp din tillvaroför att kunna lyckas är det mer sannolikt att du kommer slutföra,och upprepa, ditt mål.
  3. Aktivt Det är mycket enklare att fokusera på att göra något än att sluta med något. "Jag vill träna" jämfört med "Jag vill sluta hoppa över träningen". Den här tankeprocessen hjälper dig hjälper dig att visulisera vad du försöker uppnå.
  4. Relevant Mål ska handla om vad du vill göra, inte vad du tror att du måste göra. Tar löpningen dig mot något större mål som du verkligen vill uppnå? On det gör det blir det extra meningsfullt för dig att göra det.


BLI INSPIRERAD AV ANDRA MEDLEMMARS MÅL OCH FRAMGÅNGAR I VÅRT COMMUNITY. #MÅL

 

 

 

 


Vad visade vågen för mig när jag "skuttade" upp på den idag då? Nja, den var väl inte riktigt snäll...med tanke på att den visade 70,2 kg som resulterade i +0,3 kg.













 




Specifikt - Börja med att vara tydlig mot dig själv med var du vill göra


ANNONS
Av Hanna Boman - Torsdag 13 feb 08:22

TEMADAG!

 


Jaha, den här dagen så är det visst TANDBORSTBYTARDAGEN
vilket inte jag visste förräns jag hade googlat fram det under "TEMADAGAR".

För där får man typ reda på ett och annat, finns ju temadagar till det mesta!

Och idag då så är det inte att man ska byta tandborste med varandra, utan man ska 

byta från en gammal tandborste till en ny tandbosrte kort & gott!





#tandborstbytardagen2020

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Gammal tandborste

 

 

 

 

 

 

 

Nya fräscha tandborstar

 

 

 

 

 

ANNONS

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11
12
13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Följ bloggen

Följ Min blogg i stort & smått! med Blogkeen
Följ Min blogg i stort & smått! med Bloglovin'

Skaffa en gratis bloggwww.bloggplatsen.se