Alla inlägg den 5 januari 2020

Av Hanna Boman - 5 januari 2020 23:03

Nu så börjar ju min namnsdag lida mot sitt slut, och hur har jag firat namnsdagen då? Mnja, det har ju inte varit med så mycket påmpa & ståt precis!

Skillnad var det ju då man var barn, för då uppmärksammades ens namnsdag betydligt mera. Det var ju till och med så man fick själv "bestämma" vad för någon mat som skulle serveras (...tror jag i alla fall)

Och varje gång just den 5 januari, så blev det alltid kroppkakor och hemgjorda dessutom!

Nu så blir det inte alls några kroppkakor på ens namnsdag längre, men däremot då den 5 januari för två år sedan var det ju en fredag. Så då tog jag mig till Cityhallen och köpte mig kroppkakor, från Arontorps.

 


Jaja, dagen idag då har jag ju varit i kyrkan på Missionscafé och innan dess var jag ju in till Ravnbös en liten snabbis!





#minnamnsdag   #5januari2020

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 5 januari 2020 19:27

Nu under eftermiddagen så har vi haft en Missionscafégudstjänst och jag trodde/tänkte mig ju att det skulle vara inne i kyrksalen, men vi var ute i Mässen/serveringslokalen med tanke på att det var cafégudstjänst!

En fantastiskt bra o innehållsrik missionsgudstjänst, där Frida Bäckström från Sösdala/Malmö berättade om sin resa till Rumänien som hon gjorde i augusti/september.

Sen efter en stund så fick vi kaffe & kaka runt borden, som redan var framdukat förstås!


 

Frida Bäckström

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 5 januari 2020 18:42

Återigen en träff hemma hos Ravnbös för mig den här söndagen också.
Ett väldigt snabbt besök kan man ju säga att det blev!
Med tanke på att jag inte hade nån vetskap alls om vilken tid de skulle äta, så kom jag även denna gången efter att de hade ätit tyvärr...  

Så jag fick sitta och äta en god potatis -och purjolökssoppa med baguette.

Väldigt god soppa & baguette!




TACK för det lite snabba besöket idag!


  





/Tjingeling









 

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21 22 23
24
25 26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards