Alla inlägg den 1 januari 2020

Av Hanna Boman - 1 januari 2020 17:07

Igår så var det den sedvanliga NYÅRSFESTEN i kyrkan, ihop med ett gäng pensionärer.
Anledningen till att jag tar mig dit varje år (även om jag inte längtar), så brukar det vara för att jag inte själv vet vad jag ska göra.

Den här gången var det väl inte jättemånga, men var ju trots att trevligt med riktigt god mat!

FÖRRÄTT: Avocadomousse med räkor
VARMRÄTT: Gratinerad oxfilé med rotfruktsgratäng
EFTERRÄTT: Vanilj -och hallontartelette

Medan vi satt och åt så spelade Lena & Sören lite eller väldigt roliga sketcher, fantastiskt roligt!

Sen fick vi lite annat knep & knåp vid borden också, men det var inte utlagt på borden från början. Utan det fick vi utdelat lite under kvällen.

Alltid trevligt att ha något att hålla hjärnan igång med, på årets sista kväll!


När uret visade elva, då var det lite välkommet med en bensträckare och då fick vi ta oss till det lilla "gottebordet" ute på kyrktorget!

Sen när klockan närmade sig 23:30 var det dags för NYÅRSBÖN inne i kyrksalen, vilket var både fint & mysigt!

Som seden säger efter tolvslaget så serveras det TÅRTBUFFÉ & kaffe, och då pratar man lite till med varann tills man känner att nu är det dags att ta sig hem.

#nyårsfest2019

 

 

 

 

 




TACK Lena & Sören för en mycket trevlig nyårsaftonskväll!


      



 

Välkomstbål med After Eight

 

 

 

 

 

 

 

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Walla Carlsson

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tårtbuffé & kaffe

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 1 januari 2020 14:17

Nu så är det helt plötsligt ett nytt årtal som man ska lära sig skriva igen, nämligen 

2020!


Och det brukar väl inte var några större problem egentligen, men visst brukar 

det väl ta sin lilla tid ibland!



GOD FORTSÄTTNING PÅ 2020!

 

      

 

 

 

 

 

 

 

 

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21 22 23
24
25 26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards