Alla inlägg under september 2019

Av Hanna Boman - 8 september 2019 14:06

Idag så firades det gudstjänst ute på Olsängsgården, som fick avsluta församlingshelgen.
En väldigt fin & innehållsrik gudstjänst, där vi mestadels sjöng lovsånger ur boken Ung Psalm.
Sen så var det ljuständning vid en något provisorisk ljusbärare, mycket fin!

Efter gudstjänst sen så serverades det kyrkkaffe, där jag satte mig bland ungdomarna (är ju inte så mycket äldre...)

Ett mycket gott kyrkkaffe/fika!

Sen så satte sig ett gäng ungdomar o spelade UNO, fast dock inte på det sättet jag är van vid att spela (så får nog kika igenom olika sorters spelregler...)






 
















 









 





















 












   














 















 

Av Hanna Boman - 7 september 2019 23:12

Den årliga församlingshelgen är igång nu, började ju igårkväll då Fredax-gänget började höstterminen där. Och vad de gjorde vet jag inte riktigt, men gissar väl att de hade film & pizzakväll...

Idag på förmiddagen kom vi som är runt 20-25 år, och då hade vi med oss medhavd fika.
Så när vi kom så var det fika då våran medhavda fika.
Sedan så var dagen igång med sitt program från klockan elva. Vi hade då först en liten genomgåmg vad dagen skulle innehålla, så under första passet blev vi alla indelade i grupper där vi fick prata/diskutera om församlingen. Vad vi tycker är bra/dåligt, vad som kan göras bättre i olika sammanhang.


Efter det sen så samlades vi återigen i "aulan", där vi fick redivisa för varann vad vi hade sagt.


Ååh, sen så var det lunch/middag på schemat och då serverades det en mycket god köttgryta med ris & grönsallad som förstås avslutades med efterrätt äppelpaj med glass kaffe.


Jättegott, mumsfilibabba!


Sen så var det en samling till i "aulan", där man fick berätta hur ens sommar har varit. Och då var det ju konfirmanderna som först berättade hur deras läger hade varit inder sommaren (en vecka). Sen var det ju årets Skärgårdsläger som fick berätta allt vad de hade gjort under nio dagar, vecka 29.


Det stora sedan var ju scoutlägret som var uppe i Mohed, PRISMA och då berättade dem som varit där hur de hade haft det och vad de gjorde under en vecka.




Sen så var det då dags för en jättegod fika med olika sorters frukter & kex & ost & marmelad.




Det sista vi åt i matväg var korv med bröd och det var ju också gott, men man var ju inte så jättehungrig efter den goda fikan som var bara nån timme tidigare.



Dagen avslutades med en andakt, där det sjöngs lovsånger med allt vad det innebär...


Nu så finns ju det ett stort gäng som är kvar där över natten, och gissar väl att det är spelkväll i stort sätt hela natten lång ihop med chips & morotsstavar & ostbågar.





#församlingshelg2019







 

Min medhavda fika...

 

 

 

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

En mycket god eftermiddagsfika

 

 

 

 

 

 

 

 

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 6 september 2019 22:21

Ännu en fredag som Brorsan & jag har varit till mamma & ätit kroppkakor. Sen så blev det lite kaffe & godis med, och därefter så blev det även denna gången UNO-spel...men jag glömde ju att ta med mig mitt UNO-spel, så Henrik fick knata hem hit och hämta det.
Så himlans typiskt, när jag hade det precis innanför dörren...så glömde jag o ta med det likväl.

#arontorpskroppkakor
#kaffemedmjölk
#godis
#unospel
#hannaiettnötskal




TACK för en trevlig fredagkväll!










   









 












 










 



Av Hanna Boman - 5 september 2019 23:21

Jovisst har jag varit till ViktVäktarna idag, när det är torsdag. Och den här gången så gjorde jag allt vid lunchen (vissa gånger så brukar det ju bli lite uppdelat).

Den här gången kan man ju undra var allt folket var idag, åtminstone vid lunhen...nu vet ju inte jag hur många som bara var där o vägde sig, men annars var vi endast tre stycken som stannade på mötet.


Och den här gången så pratades det om "Ät medvetet"


Hur många matrelaterade beslut tar du varje dag? Tio? Tjugp? Det är faktiskt mer än 200! De flesta av dessa gör du utan att reflektera. När autopilotem tar över tenderar vi att äta mer och njuta mindre. Här kan mindful eating vara til hjälp.



ATT GÖRA

Om du äter långsammare, äter du också mindre. Prova nedan tips under flera under dina måltider

för att njuta av maten och äta mer medvetet.





Vad visade den däringa vågen idag, då jag "skuttade" upp på den? Jodå, den här gången var du ju återigen snäll och visade 68,7 kg som resulterade i -0,4 kg

Det är ju nästa så man kan tro att det ska vara -0,4 kg igen, eller hur? Jepps, jag hoppas ju på det i alla fall och gärna ett stort minus också då tillfällen ges!










   

Av Hanna Boman - 3 september 2019 22:27

Den här dagen/kvällen avslutades med att Second Voice satte igång igen efter sommarlovet, vilket verkligen kändes jätteroligt att få träffa alla igen!

~~nu så blev vi (Maria & jag lite sena till övningen), så när vi kom in så satt allihop uppe på scenen på en varsin nystol som köpts in under sommaren.~~

Så nu gissar väl jag på att samtliga övningar kommer att vara däruppe, vilket säkert kommer gå jättebra. 

Det funkade ju NU den här kvällen i alla fall, för är man där uppe och även övar så blir det mera sammanhållning på kören än att sitta nere i bänkraderna. Jepp, så det här kommer gå finemang.


Sen så blev det en del gamla godingar plus en del nya sånger också förstås, och de gamla godingarna som vi sjungit sedan vi satte igång med Second Voice...när det nu var (minns inte, men tror att det var hösten 2013).

För mig kändes det inte så värst längesedan som vi sjöng en del av dessa "gamla" godingarna!









   

Av Hanna Boman - 3 september 2019 21:34

Tjupp, efter att jobbet var klart i SecondHand så blev det en träff med Maria inne i stan då jag kom in med bussen (möttes vid hållplatsen Kungsplan)
Sen tog vi oss bort till SubWay, där vi beställde oss en varsin go macka. Och först så beställde jag o ville ju ha en Taco Beef (tror att det var så den hette, men eftersom de inte hade den så fick det bli en American Steakhouse Melt istället och den var god (jag brukar ju ta alla grönsaker till).
Sen så valde man ju en meny, vilket för mig fick bli en Raspberry cheesecake-kaka & dryck Coca-Cola zero.


TACK för den myiga & goa stunden idag Maria!


  







 










 

Av Hanna Boman - 3 september 2019 21:09

Jahaja, då har jag nu då jobbat min första schemalagda tisdag i SecondHand...efter sommar & semesterstängningen.
Nja, jag har väl inte haft några schemalagda tisdagar tidigare. Men nu så har jag en tisdag i månaden och då är tiden 13:30-17, vilket känns helt okej.

Nu den här dagen så var vi en man kort, men det gick ju bra trots allt.
Om jag får säga vad jag tycker, så tyckte jag att dagen idag var väl relativt lugn (säger jag som alltid sitter/är i kassan).

#2kopparkaffemedmjölk
#1trekantsmacka #1wienerbröd #1vaniljmunk







 












 

Av Hanna Boman - 1 september 2019 20:41

Nu så har hösten kommit igång, för idag så var det gudstjänst klockan elva.
Och då brukar det kallas för HÖSTUPPTAKT!
En mycket fin & bra gudstjänst på många sätt, hela kyrkan var fylld av folk...men så är det väl då man går in i den vanliga ruliansen igen.

Dagens predikan var hämtad ifrån
Matteus 6:5-6.
Behovet om en den personliga relationen med Gud i avskildhet...




TACK Göran!

  




Efter gudstjänsten så var det kyrklunch som bestod av pastasallad & dressing & fralla, sedan kaffe & muffins till efterrätt!



   

Lovsångsteam

 

 

 

 

 

 

 

Göran Olsson

 

 

 

 

 

 

 

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6 7 8
9
10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
29
30
<<< September 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards