Alla inlägg under september 2019

Av Hanna Boman - 17 september 2019 23:52

Då har man varit ner till en Second Voice-övning igen för det är ju tisdag, och denna gången var jag på hela övningen från början till slut (så var det ju inte riktigt förra veckan, då jag smet efter en halvtimma).

Men denna övningen var rolig på något sätt, för vi var väl lite busiga/olydiga. Nejdå, så var det väl inte men det var roligt att träffas och sjunga ihop igen.

Sen är det betydligt lättare att sitta/stå uppe på estraden/scenen och sjunga än att sitta nere i bänkarna, det blir en mera sammanhållning då på något sätt.


Efter att vi hade sjungit upp eller om det var lite senare så berättade Carina för oss att den här dagen för 6 år sedan då satte Second Voice igång för allra första gången, och vem var på den allra första övningen om inte JAG. Haha!

Carina frågade oss vilka det var som var med på den allra första övningen, och visst var det i alla fall några som var på plats av oss där idag!


Tänk vad roligt det är att ha varit med i en kör i så många år, där det är en stadiga körmedlemmar varje vecka. 

Det är ju det som gör att man vill vara med vecka efter vecka hela tiden (nu så har ju jag tagit ett break under ett år, men...)


Sen efter övningen ikväll så blev vi bjudna på saft tårta!



#fira6årsomkör

#secondvoice

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 










Av Hanna Boman - 16 september 2019 18:37

HOPPSAN!



Och vad hände här nu då, jag tog mig ut till RPG:s Stickcafé idag, första gången nu efter sommaren.

Mnja, jag var ju där ute i maj senast (sista gången innan sommaren). Annars är det ju inte att jag tar mig ut dit då det är (inte min grej).

Så vad gjorde jag under tiden som  när övriga satt och stickade?

Hmpf, jag är ju inte någon stick-människa...långt ifrån, hehe!

Alltså, jag har ju två små stickningar här hemma men det blir ju aldrig klart om jag inte tar det med mig...




~~~Maskorna har "glidit/smitit" ut från stickorna~~~



#rpgstickcafé
#2kopparkaffemedmjölk
#ostfralla #äppelpaj #glass #vaniljvisp






   












 







     

Av Hanna Boman - 13 september 2019 21:34

Jodå, det börjar bli en vana att ta sig hem till mamma på fredagarna nu.
För även denna kvällen så har Henrik & jag varit där, och idag var jag där först (brukar ju inte höra till vanligheterna precis, hehe!)

Och vi träffas ju vid femtiden, för då har Henrik jobbat klart.

Den här gången så serverades det smörgåstårta & cider & kaffe & glassbåt!

#smörgåstårta #cider #kaffemedmjölk #glassbåt

Och så spelade vi UNO denna gången också, som jag tog med mig redan från början när jag kom (gjordes ju inte förra veckan).





 







   







 










 









 








Av Hanna Boman - 13 september 2019 14:47

Du - det viktigaste du har!

 


Igårkväll så var det en fantastisk föereläsning med Karin Nileskog för att det firades 

1 år sedan ViktVäktarna slog upp dörrarna

här i Karlskrona igen efter en paus!


Så då kom Karin Nileskog hit till Karlskrona igår för att hålla en spännande föreläsning 

för oss (och det var väl inte bara viktväktare), utan var nog för vem som helst egentligen!

Och hon pratade om olika sorters mat, som hon visade upp på bild också.

Det finns ju massvis med mat som är billigt i SmartPoints, och som man blir mätt av

också då förstås!

Sen så måste man hålla sig till sin SmartPoints-budget som man en gång har fått, och då

har man ju oftast som kvinna 23 SmartPoints per dag...fast är ju individuellt från

person till person!








 

Karin Nileskog










   



Av Hanna Boman - 13 september 2019 13:34

HOPPSAN!

 


Och ja, vad hände här då? För det är ju inte idag (fredag) som jag har varit till ViktVäktarna precis, utan det var ju igår.

Så nu får det väl bli ett kort inlägg, för det var ju ingen Workshop med Kristina igår...inte på kvällstiden i alla fall (för det var då som jag var där).


Välj bra kolhydrater

 

En gång för alla, ja du kan äta kolhydrater och gå ner i vikt. Fakrum är att många klhydratkälor är rika på 

fibrer och andra näringsämnen som din kropp behöver vilket är en av anledningarna till till att ett flertalet finns på

Nopppointslistan. Men med det sagt så kan inte alla kolhydrater jämställas. Om du äter mer av de hälsosammare sorterna kommer det att hjälpa dig att hålla dig inom din SmartPoints - budget.

 

 


Jepp, så kan man väl i korta drag säga vad kvällens "möte" handlade om!


Men vad visade vågen då jag gick upp på den igår? Jo, den visade 68,8 kg som då resulterade i +0,1 kg.












 


Av Hanna Boman - 12 september 2019 14:27

Nu var det ju ett ganska bra tag sedan som det installerades en ny spis här, men har inte gjort något åt det med ett inlägg eller så tidigare.
Spisen kom den 8 augusti på morgonen, så jag har ju haft en ett tag nu.



~~bättre sent än aldrig~~



Om jag ska jämföra den gamla spisen, så är ju denna spisen bra mycket snabbare på att koka upp vatten.
Tidigare så värmde jag alltid upp vatten i vattenkokaren innan, och vet inte om det var bra eller dåligt.

Och JA, spisen beställdes via nätet på www.tretti.se vilket gjorde att den blev billigare än på Elgiganten.






   
Gamla spisen










   

Nya spisen





/Tjingeling










    

Av Hanna Boman - 11 september 2019 15:18

Hur många har idag på dagen käkar kebabtallrik/kebabrulle/kebab i pitabröd med tanke på

att det är KEBABENS DAG?

Själv har jag inte ätit just kebab sedan jag var barn tror jag, eftersom jag hellre föredrar kycklingrulle/gyrosrulle då jag ska ha något sådant!


#kebabensdag2019

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 10 september 2019 22:53

Nu ikväll så har jag varit med på min allra första samlingen för "Unga Vuxna", efter att varit med i Facebook-gruppen sedan i januari. (har aldrig funnit sig så så jag kunnat vara med tidigare)
Och den här gången var vi i kyrkans café från klockan sju. Men innan dess var jag uppe i kyrksalen och övade med Second Voice (en kvarts uppsjungning & tio minuters övning, innan jag smet vidare...)

Så den här träffen kändes helt okej för mig ikväll, då vi började med att fika lite och åt frukt oxå).


TACK kära vänner för en fin & underbar träff ikväll!






 









 









 












 

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6 7 8
9
10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
29
30
<<< September 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards