Alla inlägg den 8 augusti 2019

Av Hanna Boman - 8 augusti 2019 23:39

Nu ikväll har det varit Sommarfest i SecondHand!
En mycket trevlig kväll med god mat & fika!
Det var väldigt många av oss som var på plats, en del nya som har kommit till nu som man inte kände igen och gamla goa vänner med förstås som man redan känner.

Vi blev bjudna på Thaimat, som var mycket god.

Sen avslutades kvällen med kaffe & kaka förstås!

#kaffepåmaten









   














 

Av Hanna Boman - 8 augusti 2019 22:08

HOPPSAN!


Jopp, när jag satt på bussen nu ikväll och var på väg till SecondHand...så var det helt plötsligt någon som 

knackade mig i sidan/på axeln typ (jag var väl inte riktigt med där...)

Men det var en biljettkontrollant, som troligen hade gått på bussen vid Karlskrona Centralstation (hade ingen riktig koll där heller...)

När han kom fram till mig där och frågade om min biljett, så var det ju bara för mig att plocka fram det!

Brukar inte alls vara nervös när det kommer på en eller två biljettkontrollanter.


Men jag vet inte, tycker nog kanske att det skulle kunna vara oftare 

biljettkontrollanter på bussarna!









#blekingetrafiken   #biljettkontrollant

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 8 augusti 2019 16:41

Och så var det torsdag idag igen, vilket har varit en tur bort till ViktVäktarna. Eeh, jag hade tänkt att ta mig dit idag vid första tiden för att bara väga mig...men så kom det lite annat ivägen som gjorde att jag fick ändra på det hela och ta allt på samma gång!

Den här veckan så pratades det om "Hur ser din mellanmåsstrategi ut?"


ATT GÖRA

 


Fundera över när det är till hjälp för dig att ha mellanmål nära till hands. T exnär du är på jobbet eller på resande fot.


  1. Identifiera när under dagen du brukar bli sugen/hungrig och ett mellanmål skulle vara till hjälp.
  2. Ta reda på vad som är bra val. Vad kan du t ex köpa längs vägen, ha i handväskan eller förvara hemma eller i ett skåp på jobbet? Tips på mellanmål finns i WW appen under Utforska recept.
  3. Var steget före. Vad behöver du köpa, förbereda eller packa i en matlåda för att få till ditt mellanmål? Behöver du kanske en kylväska för att hålla maten fräsch?

Sen fick vi ju frågan av Kristina, "när på dagen som vi känner oss mest

hungrig, eller är sugen på något?"




Sen så kommer det här med vad vågen visade idag då jag "skuttade" upp på den, som jag väl egentligen inte vill berätta eftersom jag hade trott på MINUS. Men jag har ju alltid talat om det oavsett. så då lär jag ju får göra det ven denna gången. Så idag då så visade den 69,8 kg som resulterade i -1,4 kg.



Men det har ju varit skärgårdsfest och sådant där, som har gjort detta pluset!

















 






Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9 10
11
12 13 14 15
16
17 18
19
20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Augusti 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards