Alla inlägg under juni 2019

Av Hanna Boman - 18 juni 2019 23:27

Jahaja, och vad ska jg berätta om denna TEMADAG då!

Ptja, inte mer än att det visst är 

PIONENES DAG kort och gott!





#pionensdag2019

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 17 juni 2019 17:23

HOPPSAN!



Igår var det ju söndag och då hade vi gudstjänst/sommarkväll i kyrkan...(orkade inte alls skriva igår)

En fin & underbar sång & musikgudstjänst, som Elsa Joehlson höll i!

Så många fina & bra sånger hon sjöng!

För predikan & annat ansvarade Maths Svendsby som även det var bra!

/Tjingeling






   

Elsa Joehlsson

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 15 juni 2019 22:32

Nu är det ju som såhär att Selma tog sin STUDENT i torsdags (13/6), men har firat det med familj & släkt & vänner ikväll istället!

Vilket var en väldigt trevlig kväll med mycket god mat av olika dess slag, buffémat som var riktigt god och man ville bara ha mer.
Njaej, jag kan absolut inte pressisera vad som exakt fanns på buffén...mer än att det var en massa olika plock av buffé!







 

GRATTIS Selma!

  





   







    

Av Hanna Boman - 14 juni 2019 22:17

Idag var det visst tre ungdomar som tog STUDENTEN, men jag tog mig bara till Anna!
Och där serverades det BAKAD POTATIS med många olika sorters fyllningar (man fick plocka själv).




~~~första studentuppvaktningen man varit , då det serverats bakad potatis...väldigt gott!~~~

Sen till efterrätt/dessert var det rabarberpaj & vaniljsås & kaffe!


GRATTIS Anna till studenten!
(tyvärr blev det ingen bild på Anna...)










   



Av Hanna Boman - 14 juni 2019 13:51

Dagen igår avslutades med kalas för Charlotte som fyllde år!
Och då blev vi serverade smörgåstårta som var mycket gott & den var god!


Vi var ganska många som var där, Kristian & Anna, Petrus & Rosa, Carina & Göran, sen var det några till som jag inte riktigt vet...


Sedan lite senare så blev det kaffe & tårta, icke att förglömma som även det var jättegott!




TACK för ett trevligt kalas!


  






   

Av Hanna Boman - 14 juni 2019 13:38

Igår så fick jag vara med på en ytterligare SKOLAVSLUTNING i Wämöparken där Musikugglan hade sin skolavslutning!
He, detta börjar väl bli en tradition för mig nu va att ta mig dit?
Oja, det är ju för att 3 av mina kusinbarn Lovisa & Axel & Stina går ju på Musikugglan och även att jag tidigare har jobbat på skolan ju som gör att jag tar mig dit år efter år!

Det är både mysigt & trevligt att vara där för att höra och se barnen sjunga in deras efterlängtade SOMMARLOV!





   






   





 



Och så blev det lite fika i gröngräset efteråt!









 


Av Hanna Boman - 14 juni 2019 12:11

HOPPSAN!


Och vad hände här nu då? Jag här väl inte varit till ViktVäktarna idag heller? Nee, jag var ju där i vanlig ordning igår (torsdag). 

Jodå, och jag hann dit innan veckans Workshop började...inte alltid jag hinner det ju!

Men vad handlade veckans Workshop om, om inte "SOMMARENS FESTER"!


ATT GÖRA


Förbered dig för fest


Föreställ dig en kommande fest du ska gå på.

Vad ser du framemot och vilka kommer de största utmaningarna att vara? Välj sedan en av strategierna nedan

(eller någon som diskuteras på veckans Workshop) som hjälp.

  • Lägg upp NollPointsmat först. Leta upp fatet med kycklingfilé, färska jordgubbar, grillade grönsaker, osv för att stilla den värsta hungern innan du väljer mat med SmartPoints värde.
  • Ta en mindre tallrik. En förrätts -eller efterrättstallrik kan hjälpa dig att hantera hur mycket mat du lägger upp.
  • Guesstimera så gott du kan. Även om du inte är helt säker på SmartPoints-värdet är det bättre att uppskatta värdet så gott du kan för att bli medveten om vad du äter. Ta ett foto på din tallrik så att du kan registrera i appen efteråt. Så fprt du bestämt vilken taktik du ska använda dig av, fundera över vad som kan få dig att börja agera just så. Exempelvis kan du tar med en favoriträtt till buffén så att du vet att där kommer att finnas ett bra alternativ att välja och där du har kolla på SmartPointsvärdet.

Ojojoj, och vad visade den där "usla" vågen denna veckan då jag skuttade upp på den? För den var ju verkligen inte snäll! Eftersom den då visade 70,3 kg som resulterade i +1,8 kg.


Åååh Hanna, till nästa vecka ska det minsann vara ett riktigt stort MINUS på den där vågen!











 

Av Hanna Boman - 14 juni 2019 11:58

Nja, nu ska man väl inte tro att jag kommer skriva ETT inlägg som blir 3!

Nää, men eftersom jag inte var hemma på stort sätt hela daen igår...så kommer

det nu att komma 3 olika inlägg efter varann!


Sen så kom jag hem lite lagom sent, för att sätta mig vid datorn och blogga!







Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards