Alla inlägg under juni 2019

Av Hanna Boman - 26 juni 2019 10:54

För er som inte visste, så är det CHOKLADPUDDINGENS DAG idag!

Och njaej, jag måste nog säga att just ren CHOKLADPUDDING är inte någon 

storfavorit hos mig...utan då föredrar jag allra helst chokladmousse med crisp,

som jag tycker är så pass mycket godare!


Just ren CHOKLADPUDDING har jag nog inte ätit sedan jag var barn, för 

vad jag minns så hade vi oftast det som efterrätt om söndagarna!




#chokladpuddingensdag2019

 

 

 

 

 

   

 

 

 

 

 

 




Av Hanna Boman - 25 juni 2019 20:18

Och så blev det en jobbtisdag för mig idag, vilket funkade helt klart bra.
Får man bara jobba med ett bra & skojfriskt gäng, då kan det inte gå annat än bra.

Nu så fick jag jobba fram tills vi stängde i caféet idag, så slutade med att man fick vara med och räkna kassan också förstås.

Och det gjorde vi två inne på kontoret, betydligt mycket skönare än att sitta "helt öppet". Med tanke på att inte affären stänger förrän senare, då det är tisdag.

#3kopparkaffemedmjölk
#1trekantsmacka
#1fralla
#1päronbiskvi


 

 

 

 

 

 

 

 

 












 

Av Hanna Boman - 21 juni 2019 14:03

 









 










 










 







#midsommarafton2019

Av Hanna Boman - 20 juni 2019 23:59

Idag har årets höjdpunkt gått av stapeln på STORTORGET i Karlskrona (alltid dagen innan midsommarafton).

Jag tog mig dit först på kvällen runt sjutiden, vilket kändes skönt!
Inte så mycket trängsel på folk o inte så varmt heller!

#lövmarknaden2019 #godisremmar #donuts
#chokladtoppar #brändamandlar

 

 

 

 

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

[Bild]

[Bild]

[Bild]

Av Hanna Boman - 20 juni 2019 23:51

Idag så träffades Bea & jag utanför enkla, för att sedan ta oss till KebabHouse.
Och jag som var sugen på pizza, valde ju det med vilket blev en GORGONZOLA (första gången på länge, som jag åt just denna...vilket var gott)!

TACK för stunden idag Bea!




 

Av Hanna Boman - 20 juni 2019 23:21

Oja, visst har ju jag varit till ViktVäktarna idag med tanke på att det är torsdag (som vanligt...)

Nja, inte jättemånga där vid lunchtiden...men det har ju sina förklaringar med tanke på vad det är för torsdag!

Jag måste ju nu säga att jag var på plats i väldigt god tid denna gången, jag som brukar komma i sista minuten precis innan Workshopen (vet inte vem som "slagit" mig i huvudet)

Så jag hann ju väga mig innan Workshopen sattes igång, vilket kändes skönt!

Och denna veckan pratades det om "Avvisa allt-eller-inget tänket"


ATT GÖRA

 

  1. Identifiera en situatution där du tänkt allt-eller-inget
  2. Gör en verklighetsförankring genom att fråga dig själv: "Vilka bevis har du för att tanken stämmer överens med verkligheten?" eller "Vad skulle du säga till en vän eller familjemedlem i samma situation?"
  3. Använd dina svar till att utveckla en ny realistisk och hjälpsam tanke som kan ta dig närmare ditt mål.

Men vad visade vågen då jag "skuttade" upp på den? Jodå, för visst var den snäll alltid...med tanke på vad den visade!

Då den visade siffrorna 68,3 kg som resulterade i -2,0 kg!








 







 

 





Av Hanna Boman - 19 juni 2019 12:38

Jahaja, idag så är det visst FRISÖRENS DAG!

Jag har lyssnar på radion där det i stort sätt har pratats om den här TEMADAGEN under 

hela sändningen!

Rätt roligt, med tanke på att man fick ringa in o tala om hur längesedan det var som man hade

suttit i en frisörstol överhuvudtaget!

Haha, själv tänkte jag lite på "hur längesedan det var som jag själv satt i frisörstolen"!

Och för mig är det ju inte så jättelängesedan, utan var ju bara senast en månad sedan!






#frisörensdag2019





 








   



   





 


Detta är fram-googlade bider... 

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards