Alla inlägg under maj 2019

Av Hanna Boman - 13 maj 2019 18:47

Nu så fick vi ÄNTLIGEN till det med en lunch tillsammans Stina & jag!
Och jag tyckte att den här gången var det hennes tur att bestämma lunchställe, för annars brukar jag allt som oftast bestämma...
Så idag blev det Gelato, och där har vi ju varit förr...men de har så väldigt god lunch/mat!

Själv så valde jag "RÄKSALLAD med handskalade räkor", vilket var riktigt gott!
Eftersom Stina ville ha en lunch med sallad, så valde hon KYCKLINGSALLAD.
Sen var det ju bröd & dressing till också!





TACK kära goa Stina för mysig lunchstund!


  








 

Av Hanna Boman - 12 maj 2019 17:02

Idag har det varit KONFIRMATIONSAVSLUTNING för 5 konfirmander, men det var två stycken som hade förhinder och kunde inte vara med...

Så 3 stycken var dem Emelie & Ludvig & Gustav och de klarade väl sig bra på förhöret (om man nu kan säga att det var förhör, men det var ett JEOPARDY-spel som ungdomarna hade gjort genom att skriva frågor).
Och då fick de plocka fram 3 stycken från församlingen (men inte nån från sin familj/släkt).

Nu minns jag inte poängställningen på resultatet, mer än att EN av dem på en runda förlorade ALLA sina poäng...hoppsan!


Sen så var det BARNVÄLSIGNELSE också, där lilla goa söta SAGA blev barnvälsignad!

Hennes två storasystrar ELSA & MÄRTA sjöng en sång så fint!

En gåva av församlingen var ju en BARNBIBEL förstås, som kommer väl läsas av föräldrar & systrar till en början.


För sång & musik idag stod gospelkören By Mercy!

Även här tycker jag det är skönt att bara sitta ner och lyssna (och här var det inte många sånger jag kunde sjunga med på...)









 


   

By Mercy

 

 

 

 

 

Elsa & Märta

 

 

 

 

 

 

Familjen Askevik "Maja & Josef & Elsa & Märta & Saga"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Göran Olsson

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kaffe & muffins-fika

nere i Café Ankaret

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 11 maj 2019 23:13

Det har även varit TUNNBRÖDETS DAG idag med! 

Ojojoj, vad det var längesedan som jag ens köpte hem TUNNBRÖD!

Så det lär nog få göras nu inom kort, för att det kan ju vara väldigt gott ibland!




#tunnbrödetsdag2019







   








   


Av Hanna Boman - 11 maj 2019 22:57

Ojojoj, är det verkligen sant att Lovisa redan har fyllt 13 år?
Nu så fyllde hon ju år i tisdags (7/5), och den här dagen har det varit "släktkalas/vuxenkalas"!

Mysigt värre!


Nu tycker jag att det är svårt att köpa presenter till dem, eftersom de önskar sig ofta något speciellt.
Men jag kom på och hittade en present, som hon blev jätteglad över.


Jag köpte ett presentkort på SumoSushi, eftersom vi båda älskar Sushi!

Och längst ner på grattiskortet skrev jag:

"Psst, i hopp om att jag får följa med..."

Så nu kommer vi två nån gång få lite egentid med varann...





TACK för en supermysygt kalas idag för Lovisa!

  






 








   





 





 






 




   

Av Hanna Boman - 11 maj 2019 22:23

Ohoo, idag är det CHOKLADBOLLENS DAG!

Och visst är det både gott & enkelt att "slänga" ihop en sats CHOKLADBOLLAR!

Fast jag han nog inte säga att jag älskar CHOKLADBOLLAR, men visst är det gott?




#chokladbollensdag2019

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   

Av Hanna Boman - 10 maj 2019 20:58

Nu ikväll har det varit TÄLTKALAS igen (var igår också, bara det att jag var inte där då...)
Och samma som tidigare att det börjas med lekar utanför tältet klockan 17:30, sen är det TÄLTMÖTE för barn & med barn från klockan 18:00 inne i tältet.




Temat för i år är

"ÄLSKAD VÄRDEFULL DYRBAR och ALLMÄNT BRA"




     


Då händer det lite allt möjligt för och med barnen, det var fler barn ikväll än vad det var i onsdags...

Så det var ett mycket trevligt TÄLTKALAS ikväll, med roliga lekar & tävlingar!

Mot slutet så fick man som barn ta sig fram och göra något som kallas BARNBIDRAGET!

Många barn är väldigt modiga att ta sig fram!





 






   




             








     












     




   

Av Hanna Boman - 9 maj 2019 17:38

Nu så har man då varit till ViktVäktarna igen, eftersom det är ju torsdag...

Idag så pratades det om KOLHYDRATER & PROTEINER.

Och att man kan vara ganska enahandad, att man t ex äter mestadels bara ägg & kyckling!

Men det finns ju mer av både KOLHYDRATER & PROTEINER!

Fisk & kött (nöt & fläsk & bland)

Sen finns det ju keso & kvarg också!


Jahaja, och vad visade den där vågen idag då jag "skuttade" upp på den?

Jojomensan, idag så blev jag ju riktigt glad...eftersom den

visade 68,9 kg som då resulterade i -1,4 kg!








 

Av Hanna Boman - 8 maj 2019 23:37

Idag så har årets Tältkalas satts igång i Mariagården, och då sätts det först igång med lekar utanför tältet från klockan 17:30 (mestadels fotboll var det idag...)

Sen klockan 18:00 så är det Tältmöte inne i tältet för barn och med barn!




Temat för i år är "ÄLSKAD VÄRDEFULL DYRBAR och ALLMÄNT BRA"





     




Då läste de en del bibeltexter som bland annat

 

 

Johannes 3:16


"Så älskade Gud världen att han gav den sin ende son, för att de som tror på honom

inte skall gå under utan ha evigt liv."



Sen lite lekar där barnen fick ta sig fram och göra olika tävlingar!

Plus att det var sång & musik också förstås!


Fortsättning av TÄLTKALAS fortsätter imorgon!






     



 











 












 










      

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15
16
17 18 19
20
21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Maj 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards