Alla inlägg under mars 2019

Av Hanna Boman - 27 mars 2019 21:38

Ojaaa, nu har jag den här kvällen varit på Spelcafé i kyrkan för första gången på jättelänge (var nog i november sist, tror jag...)
Så då var det väl kanske dags för mig igen!
Jag var väl på plats där ute runt 18-tiden, och då var det en del som satt o spelade lite gemenskapsspel! Men vad det var för något/några spel vet jag inte, inte alls.
Och för den delen så var inte jag med o spelade något...

En trevlig stund att bara ta sig ut en sväng, och träffa lite ungdomar!


#chipsmats
#3muggarkaffemedmjölk
#2mackor
#morotsstavar
#popcorn

/Tjingeling









   














 

Av Hanna Boman - 25 mars 2019 20:18


#melodifestivalen2019

Av Hanna Boman - 25 mars 2019 17:47

Jahaja, idag så är det då VÅFFELDAGEN! Hur många av er har ätit en VÅFFLA just på dagen idag?

Ärligt talat så har inte jag gjorde det just idag i alla fall, minns inte när jag åt våfflor senast!


Men visst är det gott med våfflor, jag har nog alltid ätit våfflor med sylt grädde. Och det finns ju säkert många andra sätt att äta våfflor på, så det kanske skulle kunna vara dags för mig att prova nånting annat!




#våffeldagen2019






 






   

Av Hanna Boman - 24 mars 2019 20:42

Efter dagens gudstjänst, så har det varit Vårfest för hela slanten!
Och då var det försäljning av lotter & godis & morötter & potatis & honung & ägg & blommor.

Sen serverades det kyrklunch också, för att man skulle orka vara kvar till slutet.

Då blev det enväldigt god KYCKLINGSOPPA med bröd till!

Och som sig bör så är det café med olika sorters goda & mumsiga bakverk.
~~~wienerbröd & biskvier & rullrån & pistagesnittar & muffins & vaniljdrömmar & maränger~~~

Eftersom det såldes lotter, så var det ju förstås lotteridragning också förstås.

Jag köpte en del lotter, brukar väl inte vinna.
Ha, men den här gången gjorde jag minsann!

2 stycken hemgjorda OSTKAKOR!
Den ena följde det med en burk sylt & grädde och den andra var det endast EN ostkaka!

  • VIT LOTT Serie X
  • Lottnummer 74 & 79


Sedan så köpte jag morötter & honung & ägg.

Och jadå, morötterna var kravmärkta!






   





 

...mina inköpta lotter varav tredje "spalten"

var det 2 vinstlotter

 

 

 

 

 

 

 

Mina vinster av Ostkakelotteriet

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 24 mars 2019 16:37

Idag så har vi haft vår årliga gudstjänst med vårfest, fantastiskt fin & bra gudstjänst med lite dansbandsinspirersnde musik eftersom det var sång & musik av Caroline & Thomas Blomman Broström

(själv hade i alla fall inte jag en aning om att han har spelat i dansband tidigare).


~~Altid lär man sig något nytt~~


Även ett fantastiskt vittnebörd av Thomas om när han tog emot Jesus för sjutton (17) år sedan på Öland. Och där började det ett nytt liv för både Caroline & Thomas!




~~Alltid lär man sig något nytt~~






   

Caroline & Thomas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Mats Polsten




<<Det kommer kommer ett senare inlägg här om VÅRFESTEN också>>














 



Av Hanna Boman - 23 mars 2019 22:04

Ååh, igårkväll då jag skulle försöka se något program på SVTplay så fungerade det ingenting. Jag visste inte riktigt hur jag skulle ta mig till, utan bestämde mig sedan till att vänta tills 3 - Kundtjänst öppnade klockan 10 idag.

Men helt plötsligt så har de öppet endast måndag - fredag klockan 8 - 20.

Någon timma senare så tog jag kontakt med Mobilizera, och sen tog jag mig dit. Datorn tog jag ju naturligtvis med mig, men mitt dumma nöt tog ju inte med mig stickan...utan den lämnade jag hemma.


Fast han där inne på Mobilizera kollade över min dator, och där fungerade den igen med deras "trådlösa nätverk/wi-fi".


Innan jag gicvk därifrån så sa jag bara: "Åh, nu hoppas jag på det bästa att det kommer funka hemma med stickan också..."



Ojaaa, det funkar och jag kan kolla på SVTplay igen utan några problem!




#mobilizera  #wachtmeisterkarlskrona

 


#magiskafingrar

 

 

 

 

 

 

 

 


Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards