Alla inlägg den 21 mars 2019

Av Hanna Boman - 21 mars 2019 23:54

Idag så fick vi äntligen till det, med en fika/matträff på Café Gelato!
Och nu var det väldigt längesen som vi var där, fast vi har nog inte varit där tidigare ihop.

Men jag åt en bakad potatis med lax & skagenröra!
Jättegott verkligen!

Sen så blev det lite efterrätt också, caffe latte & päronbiskvi!




TACK Beccis för en supermysig stund!

  









   

Av Hanna Boman - 21 mars 2019 23:23

Javisst har jag varit till ViktVäktarna idag, eftersom det är ju torsdag.


Detta gicks igenom på mötet idag då!


Såhär fungerar det:

  1. Identifiera en ohjälpsam tanke.  <<<Efter att ha tagit promenader tre dagar i rad så missade jag en dag. Du tänker "jag klarade inte hålla i min rutin, de andra tre dagarna känns nu meningslösa".>>>
  2. Gör en verklighetsförankring.   <<<Se det med andra ögon. Stämmer det artde andra tre dagarna är meningslösa? Föreställ dig vad du vill säga till en vän som tänkte så.>>>
  3. Tänk en ny hjälpsam tanke.   <<<"Ja, jag missade min dagliga promenad, men det är vad jag gör totalt sett vad som räknas. Jag ska ta en promenad imorgon och att jag rör på mig fyra av fem dagar är jättebra."


Och vad visade den där "usla" vågen idag då jag skuttade upp på den då? Nja, nu var den ju inte riktigt snäll...eftresom den visade ett litet PLUS. Men det är väl sådant som händer, hehe!

Så den visade 67,9 kg som resulterade i +0,4 kg.


Bättre tur till nästa vecka då Hanna!








 


Av Hanna Boman - 21 mars 2019 08:03

Uppmärksammar och hyllar olikheter genom att ta på

sig olika strumpor på fötterna!






#rockasockorna2019








 








 










 

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards