Alla inlägg under februari 2019

Av Hanna Boman - 14 februari 2019 10:37

 








 






#allahjärtansdag2019







Go & glad Alla Hjärtans Dag på Er!

  

Av Hanna Boman - 13 februari 2019 20:19

Jahaja, idag är det TANDBORSTBYTARDAGEN!

Och hur många visste om att det fanns en sådan TEMADAG egentligen?

Nu ska man inte gå och byta tandborste med varandra, utan det är en dag för

att byta ut sin tandborste till en ny minst varannan månad!


Oups, jag har väl alltid trott att man bör byta tandborste betydligt oftare än

varannan månad!

Och nää, jag brukar inte byta min tandborste allt för ofta...men har nog alltid 

inbillat mig att det ska vara oftare än varannan månad!



#tandborstbytardagen2019

 

 

 

 

 

 

...gammal tandborste

 

 

 

 

 

 

 

...ny tandborste

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 12 februari 2019 21:08

Tjohooo, nu har jag varit på en Second Voice - övning för första gången på jättelänge!

Och JAAA, det var ju hur roligt som helst att få komma tillbaka o sjunga igen!

Nu var det ju bara NYA sånger för mig den här kvällen, men de var ju inga avancerade

sånger...så jag tyckte att det gick tipp-toppen!

Nja, en del av sångerna hörde jag ju förra söndagen (3/2) då de sjöng

på gudstjänsten.


Men som sagt, så var det verkligen jätteroligt att komma tillbaka

och sjunga igen!


  









   

Av Hanna Boman - 10 februari 2019 18:58

Efter att vi hade sportat av oss i badmintonhallen så var det återigen dags för Sportsöndagslunch hemma hos familjen Fränne på Bergåsa (en gång om året vid den här tiden ungefär).
Tradition sedan väldigt många år tillbaka!



Och idag blev vi serverade potatisgratäng & kött & tärnade morötter & sallad & paprika & linser & vitlöksfrästa champinjoner & broccoli!

Sedan var det ju förstås kaffe & kaka till efterrätt!




TACK familjen Fränne för denna eftermiddagen!


  











   



Av Hanna Boman - 10 februari 2019 16:39

Efter gudstjänst & Mingelfika i kyrkan så drog ett ganska stort gäng till Arena Rosenholm för att spela badminton.
2 banor var bokade av Jan H fick vi veta i sms-grupp i fredags.

Nu var ju inte just jag med o spelade badminton, utan satt bara med och tittade på dem.
Men det var roligt, och riktigt kul att se Tekkla springa runt som bara den medan övriga spelade rund-badminton!
Johodå, Hilding var rätt duktig på att springa han också...fast inte riktigt lika snabbt (roligt att se dem).





   






     






 







 











 

Av Hanna Boman - 10 februari 2019 16:13

Och idag så har det firats gudstjänst i Mariedalskyrkan (som alla andra söndagar, fast inte alltid samma tid).


Idag var det klockan 10!

Våran fantastiskt duktiga sångfågel i församlingen Linnéa Håkansson var med och sjöng för oss!

Pator Mats Polsten predikade idag om sådd & skörd!


Mycket bra, TACK Mats!





Tina var mötesledare idag o gjorde en väldigt bra reklam för vad som skulle hända sedan efter gudstjänst & Mingelfika!







   









 















 













Av Hanna Boman - 9 februari 2019 21:52

Nu ikväll har den andra deltävlingen gått av stapeln och den här gången var dem i Malmö.

Jag vet väl inte riktigt vad jag ska säga om denna deltävlingen, om jag ens behöver säga något!

Men jag tyckte förra veckans deltävling var bättre med bidrag och så!






 

Eric Saade & Marika Carlsson & Sarah Dawn Finer & Kadjo Akolor

 

 

 

 

 

      

 

 

 

 

 

 

 

      





Startordningen för kvällen:

 

  • Andreas Johnson - Army of us (kom till Andra chansen i Nyköping)
  • Malou Trathe Prytz - I do me (direkt till Finalen)
  • Oscar Enestad - I love it
  • Jan Malmsjö - Leva livet
  • Vlad Reiser - Nakna i regnet (kom till Andra chansen i Nyköping)
  • Liamoo och Hanna Ferm - Hold you (direkt till Finalen)
  • Margaret - Tempo 






   






   


























 














































































































































Av Hanna Boman - 9 februari 2019 13:23

Nu så var det ett bra tag sedan som Bea & jag åt en frukost på Café 2, så nu var det äntligen dags igen!
Och jag fick ett Messenger av Bea strax innan klockan 10 att Nina ville följa med också, vilket jag inte hade något emot!

Sen fick vi gå i omgångar med att köpa det vi ville ha, för att hålla platserna som vi paxade...och det gick ju bra!
Den här gången satte vi oss i soffan, för det var den platsen som blev ledig då vi skulle ta ett bord.





TACK för en mysig frukoststund idag Bea & Nina!

  




#3kopparkaffemedmjölk
#2trekantsmackor
#kanelbulle

 

 

 

 

 




 













 

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards