Alla inlägg den 24 januari 2019

Av Hanna Boman - 24 januari 2019 22:18

Nu ikväll så har den fjärde och sista kvartsfinalen gått av stapeln i Vi i femman då jag har suttit bänkad framför radion återigen!

Och även denna gången så var det en riktigt spännande match igen, för dessa femteklassarna är ju hur duktiga

som helst o supersnabba att svara på frågorna.


Den här gången var det Svettpärlan klass 5 från Karlskrona som mötte Musikugglan klass 5A från Karlskrona.


Även denna kvällen var det ju en jämn match, det var bara i början som det var  en ganska stor skillnad på poängen...men sedan mot slutet var det verkligen jättejämn ställning!


Ställningen blev i alla fall 41 poäng till Svettpärlan och 37 poäng till Musikugglan.





#viifemman2019






 

Svettpärlan

 

 

 

 

 

 

 

Musikugglan







 

Ingrid Elfstråhle & Ola Palmgren

~~programledare & domare~~







 










 









 










Av Hanna Boman - 24 januari 2019 19:39

Och så har man ju varit till ViktVäktarna även denna veckan, precis som det inte är någon vana NU?

Jodå, det är väl det (varje torsdag tar JAG mig till ViktVäktarna)

Vad vågen sa eller visade talar jag ju som alltid om i slutet, bara för att få lite spänning på det hela.

Annars så handlade mötet idag om MOTION, och då fick vi tala om vad vi brukar göra för motion/röra på oss.

Vad vi allra helst gör för att få igång "flåset", eller hur man ska kunna förklara det!

Och för mig är det ju alltid cykling, men det blir ju inte förrns i slutet på mars/april där nånstans...för nu är det inte så mysigt/skönt att cykla en "långrunda" direkt. Sen går jag ju väldigt mycket också emellanåt, så visst rör jag väl på mig

"Rolle", han är bra...annars skulle det ju aldrig gå, hahaha!



Tjohoja, och vad visade den där "usla" vågen idag då jag ställde mig på den?

Mnja, för just idag var den ju inte så värst snäll!

För den visade ju för sjutton 69,8 kg som då blev ett resultat på 1,0 kg.

Jaha, Hanna...vad ska man göra åt detta nu till nästa vecka?

Nu så skällde ju Kristina lite på dig idag, så då lär det väl kanske bli

ett rejält ras (ja, hoppas kan man ju alltid).











 






Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7
8
9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards