Alla inlägg under oktober 2018

Av Hanna Boman - 10 oktober 2018 12:23

Hmm, ännu en TEMADAG att beakta kanske!

För idag är det visst GRÖTENS DAG, och jag måste ju säga att jag äter 

gärna HAVREGRYNSGRÖT till frukost "nästan" varje morgon den

här tiden på året!

För att för mig är det verkligen en "höst/vinter"-frukost!





#grötensdag2018

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

Havregrynsgröt

 

 

 

 

 

 

Risgrynsgröt

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 9 oktober 2018 17:36

Eeh, det är ju ett ganska stående kapitel nu va?
Att jag brukar ta ett litet fikarejs med Birgun då hon jobbar och ska gå på rast vid tvåtiden.
Så med andra ord, även denna gång!
Och idag var det verkligen jättemycket folk som var i butiken och handlade.
De som jobbade idag hade frågat sig lite sins emellan: Jobbar inte folk...?

Men vi hade en helt okej fikastund idag där vi pratade om lite ditt & datt, nästan som vanligt!


#3kopparkaffemedmjölk
#trekantsmacka
#chokladboll
#enfikaför35:-




TACK för idag Birgun!


  



























 












 


Av Hanna Boman - 7 oktober 2018 17:17

Ojojoj, vad många TEMADAGAR det finns egentligen!

För just den här dagen är det ju för sjutton 

GRÄDDTÅRTANS DAG!

Och nejdå, jag har inte köpt mig en GRÄDDTÅRTA idag!



Men det finns säkert någon som har gjort, eller kanske ätit!

Nope, inte ens det har jag gjort (ätit mig en bit gräddtårta alltså...)






#gräddtårtansdag2018

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 7 oktober 2018 16:52

Även denna söndagen så tog jag mig till Pungstkyrkan på gudstjänst!

men kände väl mig lite kluven, när man hörde hur mycket det regnade utanför vid nio-tiden. Ska, ska inte var nog mina tankar några gånger innan jag bestämde mig!

Och oj, vilken fin gudstjänst som jag valde att ta mig iväg på...

Israels vänner från Värnamo & Bengt Klintaberg var dagens predikant!






 

Ruth & Bea

 

 

 

 

 

Bengt Klintenberg

 

 

 

 

 

 

 

Kaffe & muffins

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     

Av Hanna Boman - 6 oktober 2018 19:58

Men oj, vad hände här? Jag har varit till SecondHand och jobbat även denna lördagen.
Och det på grund av att Martina inte jobbade förra lördagen (som var våran lördag).
Så därför ville jag hoppa in o jobba idag med.
Som ni kanske minns från förra veckan, så skulle ju inte jag ha suttit i kassan eftersom det blev så hejdlöst många felslag...men idag gick det betydligt bättre (även om jag var lite halvtrött & seg idag...)

Men kort och gott så gick det ju bra idag ändå, helt klart!

#3kopparkaffemedmjölk
#trekantsmacka
#kanelbulle






 














 

Av Hanna Boman - 4 oktober 2018 12:53

Nu kan ju inte jag i alla fall tänka mig att någon har missat att det just idag är

 KANELBULLENS DAG!

Eeeh, har jag ätit någon kanelbulle idag då?

Nää, inte än...men jag kan lova att det kommer bli 

både kanelbulle kaffe!






#kanelbullensdag2018

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   

Av Hanna Boman - 3 oktober 2018 16:08

Men tjosan, det är väl inte torsdag idag heller!? Nej, för det är ju bara onsdag även i min kalender. Och anledningen till att det har varit en sväng till ViktVäktarna idag är för att Kristina ska iväg på utbildning imorgon, så därför blev det att ta sig dit idag.

Oooj, och vet ni vad? Den här gången var jag där redan på den första tiden redan från klockan nio. Men nej, jag var ju inte där till exakt klockan nio...utan var väl där bara några minuter innan då mötet börjar klockan tio.


Så dagens möte handlade om

"Är det värt det?"

Hur många gånger har du börjat äta något, för att sedan inse att det inte var så gott som du tänkt dig?

Kanske har du tidigare inte tänkt i de här banorna, utan bara ätit det ändå?Men när du ska gå ner i vikt kanske du bör ställa dig frågan, är det värt mina SmartPoints?

Du bör alltid svara Ja på frågan - annars gör du bättre i att avstå och spara dina SmartPoints till något annat. Men vad som är värtdet är individuellt och det är du själv som avgör vad som är värt det?


Äta eller inte äta?

Tänk över dessa fyra frågorna inför varje gång du ska äta något.

  1. Vill jag äta för att jag är hungrig?
  2. Passar det in i min SmartPointsbudget?
  3. Är det värt SmartPointsbudgeten för mig?
  4. Kommer jag att njuta av det? 

Är det värt det?

När du väl gjort ett medvetet val och det är värt det för dig, njut då till fulo och släpp eventuella skuldkänslor.




Och vad visade den där vågen idag då jag ställde mig på den? Njanjo, lite snäll var den väl i alla fall. Eftersom den visade ju minus. Så idag stod det 68,7 kg som då blev resultatet -0,1 kg

 


Jodå, jag fick ju för tredje gången betala Veckoavgift som jag själv brukar kalla för "straffavgift" på 130:- och det är ju för att jag verkligen inte ännu ligger på mina MÅLVKT.


Men endera veckan så kommer jag ju slippa betala, och då ligger jag ju på min MÅLVIKT igen!



#veckoavgift  #straffavgift

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Av Hanna Boman - 2 oktober 2018 22:17

Och nu ikväll så har vi haft vårat första MUS-möte efter årsmötet.
Mycket trevligt med lite nya ansikten i styrelsen, en del har hoppat av o då behövs det ju nya ledamöter.

Nu höll vi på lite längre än vi brukar göra ikväll, men var ju för att vi hade lite fler punkter att gå igenom.

Sören var ansvarig för fikat, som smakade mycket gott (vanligt smörgås-fika bara, men...)


#mariedalskyrkansungastyrelse

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6 7
8
9 10 11 12 13 14
15 16
17
18
19
20 21
22
23
24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards