Alla inlägg den 23 augusti 2018

Av Hanna Boman - 23 augusti 2018 23:23

Alltså kära vänner, ni som känner mig och vet vad jag har fått gå igenom det här senaste halvåret!

För det första, så har jag aldrig varit i kontakt med vårdcentralen så mycket som jag varit i år!

Och det är ju på grund av mina toksvullna fötter & ben!

I fredags så var jag ju i kontakt med dem sist, och då har jag ju då fått sluta att ta mina

vätskedrivande Furix som jag har tagit en ungefär varje morgon i en månads tid!

Sen tipsade eller sa den sjuksköterskan att jag skulle "börja" använda Stödstrumpor istället, 

som jag väl egentligen skulle ha använt även under tiden som jag tog Furix.


Men där har ju då Hanna varit lite halvt om halvt olydig, attsiken med!

Så idag var jag först in på "mitt" Apotek, som är Apoteket Wachtmeister för att köpa mig 

ett par NYA stödstrumpor.

Och eftersom fötterna/benen var svullna då mitt på dagen så funkade det ju inte riktigt att mäta

vilken storlek som jag skulle ha.

Så de tipsade mig att ta mig till Kronans Apotek istället, vilket jag gjorde någon timma

senare bara (hade lite annat på agendan innan dess...)



 




Och där nere på Kronans Apotek kom jag bara in, hittade en massa stödstrumpor direkt.

Sen så stod det en apotekspersonal lös & ledig, så jag bad henne om hjälp.

Nu tror jag väl inte att hon mätte mina fötter & ben, utan hon "chansade" väl lite.

Och då fick jag köpa hem ett par, för att prova hemma direkt på morgonen 

när jag inte är svullen!






 












Av Hanna Boman - 23 augusti 2018 21:03

Nu så har jag varit till Arbetsförmedlingen idag för första gången efter sommaren/semestern, åtminstone efter

min SIUS semester!

Och vad ska man säga eller tycka om besöket den här gången då? Eeeh, det gick väl lite sisådär.

Under tiden som han hade sin sista semestervecka, så skickade jag ett mail till honom o talade om 

vad jag skulle kunna tänka mig för olika jobb. Så den listan gick vi igenom idag, vilket nog kändes bra.

Jag hade väl kunnat fantisera om att han nog hade ringt runt till en del arbetsgivare, innan

jag kom idag. Hepp, men ack vad jag bedrog mig...haha!

Äsch då, detta kändes bra ändå att vi gjorde såhär faktiskt om jag tänker

till lite extra.










 


Av Hanna Boman - 23 augusti 2018 16:12

Nu fick vi till en lunchträff idag Stina & jag på uteserveringen på Elsas café

(alltså, tänka att fortfarande kunna sitta ute när det är augusti/snart september).

Jag åt en väldigt god Räksallad, mumsfilibabba). Eeh, ett tag hade jag nog tänkt mig en

pizza...men det blev ändrat!





TACK för denna goa lunchstunden bästa Stina!



  







 











 

Av Hanna Boman - 23 augusti 2018 06:53

Och idag är det ännu en TEMADAG att skriva under, för idag är det 

KÖTTBULLENS DAG!

Tänk vad gott det är med KÖTTBULLAR, nu vet ju inte jag om jag vågar tala om att 

jag aldrig har gjort egna KÖTTBULLAR nån gång!

Okej, möjligen i skolan då i så fall...men aldrig som vuxen!

Utan jag brukar alltid köpa "köpeköttbullar", hmm!


Jaja, nu så är det sagt och går ju inte att ändra på!




#köttbullensdag2018

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8 9
10
11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21 22 23
24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards