Alla inlägg under juli 2018

Av Hanna Boman - 12 juli 2018 22:23

~~~~Jaha, nu så har jag varit på Arbetsförmedlingen idag igen! Det var ju inte så längesedan jag var där sist, men min SIUS ringde mig i måndags och vill ha en så kallad "avstämning" med mig innan han går på semester!

Hepp, efter det samtalet så ifrågasatte jag mig själv lite sådär: "Jaha, okej...och vad är det som ska stämmas av nu då? Att du har ett jobb och att du får gå på semester, och att jag inte har ett jobb och jag inte får någon semester. Men det vet jag ju redan!

Under dagen igår så skickade jag honom ett mail, bara för att jag ville veta om vad det är för avstämning som skulle göras (trodde att jag skulle få ett svar på det igår, men kom idag istället).~~~~

 


Nu så kände väl jag att hela träffen med SIUS:en idag gick bra faktiskt, trots allt! Vi diskuterade mycket vad jag har haft för jobb och arbetsgivare tidigare genom åren, som han skrev upp på en whiteboardtavla och det var ju en hel del arbetsgivare/jobb jag har haft (och bland dessa fanns ju även praktikplatser med förstås)

Sen skulle jag ragnordna dessa, och sedan vad för jobb jag helst vill ha!

Och JA, jag fotade vad han hade skrivit eftersom annars skulle jag ju aldrig komma ihåg det (minns inte riktigt NU faktiskt, hehe!)








     

Av Hanna Boman - 10 juli 2018 21:24

Nu när jag kollade in på mina ID-kort, efter att ha hämtat mitt NYA på banken igår...så har man ju ändrats utseendemässigt på tio (10) år.
Det första till höger togs o förnyades för 10 år sedan, alltså 2008!
Och för er som vet så har jag ju en gång i tiden jobbat på Cityhallen, vilket jag då slutade med 2008.
Efter det sen så blev ID-korten giltiga i 5 år.

De ogiltiga ID-korten har ju legat i ett annat fack i plånboken hela tiden, så jag visste var dem var...hehe!









    







Av Hanna Boman - 10 juli 2018 19:42

Nu så har jag varit till optikern en tredje gång för i år, och den här gången var det för att kolla synen på den nya sortens linser som jag började använda för två veckor sedan...vilket gick alldeles lysande. Under dessa två veckors användning så har det väl inte varit någon större skillnad, men mina ögon behövde nu en annan skärpa/styrka på linserna!

Nja, det är väl så att min syn verkar ha förändrats om inte mycket, så är det ju i alla fall lite (ålderssyntheten).


Får väl se så småningom om ifall jag kommer behöva nya glasögon också, sist jag gjorde synundersökningen i maj månad...så provade jag o kollade lite NYA bågar. Sen så sa optikern att mina ögon skulle må bra av ett par nya glasögon också, inte någon jättestor förändring som sagt...men ändå lite!


Som sagt så får man väl se vad som kommer att hända, innerst inne själv så vill jag ju skaffa nya glasögon. När jag för tre år sedan köpte nya glasögon, så har jag nog aldrig varit riktigt nöjd med dem...så därför bär jag i stort sätt alltid linser, går knappt hemifrån med glasögon på näsan!










 

Av Hanna Boman - 9 juli 2018 19:21

Alltså jag har visst inte lärt mig sedan sist då det var dags för mig att skaffa nytt ID-kort!
För det kan ju vara bra att fixa o förnya det kanske en månad innan det går ut, eller hur?
Fast det gjorde jag inte för fem (5) år sedan, och inte denna gången heller.

Mitt förra ID-kort gick ut i giltighetstid 2018-07-05, och JAG var till Wretmarks foto & fotade mig den 29/6 för att sedan ta mig upp till Swedbank och göra en nybeställning (väldigt sent, men "bättre sent än aldrig").

Men idag så har jag varit till banken och hämtat mitt nya ID-kort, vilket känns skönt.
Så jag gick och var "olegitimerad" i 3 dagar!

#nyttidkort #wretmarksfoto #swedbank


/Tjingeling










 





     



Av Hanna Boman - 8 juli 2018 23:47

Idag har Pappa fyllt 70 år & det har firats hela kvällen lång!
Ett väldigt trevligt & roligt kalas, med mycket folk i rörelse!
Nja, nu var det ju inget Öppet hus...utan ett kalas med inbjudna gäster!

Det började lite med lite samling med fördrink utanför och paketöppning istället för att det inte skulle bli inomhus!

Sen gick vi in och då serverades det buffémat, mycket gott!

Lite senare sen så var det lite sång & musik med, innan det sen blev kaffe & tårta!




 









   









 

Av Hanna Boman - 7 juli 2018 15:38

Ganska sent idag så blev det lite frukost här hemma hos mig tillsammans med Henrik!
Och han var väl här vid halv elva, så då blev det lite av varje...eller?
Han hade handlat en del goa grejer, som var mycket gott!

#ciabatta  #prästost #rödpaprika #tomat #galiamelon #honungsmelon #björnbärsmarmelad #brieost #rågskorpa
#kaffe #te #crossiant

 

 

 

 

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Av Hanna Boman - 6 juli 2018 16:12

Idag så gick Bea på sin semester och det ville hon fira tillsammans med mig genom att ta en lunch på Skeppsgossen/Marinmuseum!
He, när vi kom in så var det verkligen jättemycket folk & borden var fullsatta (nästan).
Men ett tu tre så fick vi oss en plats vilket kändes både skönt & bra!

Och JA, där är det ju buffémat...så det var bara att välja & vraka, supergott & mumsigt!




TACK bästa Bea för att du ville fira in din semester

tillsammans med mig!



  








   






 







 










 

Av Hanna Boman - 4 juli 2018 10:17

Förra veckan så betällde jag ett mobilskal, även om jag kanske inte behövde...men ville prova 

ett  genomskinligt Silikonskal, till min iPhone 7

Och jadå, jag tycker att det funkar helt okej...tidigare då jag bara "råkat" 

beställa Silikonskal till min förra iPhone 5c har jag inte varit nöjd liksom.

Men nu så blev jag ju superjättenöjd!


Och var gjorde jag denna betällningen på då, om inte på www.fyndiq.se

Det är ju där jag brukar beställa mobilskal, om jag inte tar mig till en "vanlig" affär!




 
















 











Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9 10
11
12
13
14 15
16
17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards