Alla inlägg den 18 juli 2018

Av Hanna Boman - 18 juli 2018 20:58

Äsch, jag vet väl inte riktigt varför det ska finnas en sådan här TEMADAG som är "Ölets dag"!

För enligt mig så tycker inte jag om öl alls, jag är ju inte den som beställer "en stor stark" ute på puben/krogen direkt!

Eller ska man kanske hellre säga restaurang istället?!


Men om man går förbi en uteservaring den här säsongen, så nog sjutton är det väl många som sitter där med "en stor stark".

Och det är säkert jättegott, men mina smaklökar har aldrig tyckt om det!



#öletsdag2018

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 18 juli 2018 14:31

Ujujuj, det var eller kändes riktigt tidigt att bege sig hemifrån imorse strax efter klockan åtta!

Men vad skulle jag göra efter att ha fått en tid till Läkarmottagningen redan klockan 8:50?

Och där fick jag faktiskt träffa en läkare som verkligen kollade och tryckte på benen. Så efter detta besöket fick jag recept utskrivet på Furix (vätskedrivande).

Sedan fick jag även utskrivet en "mjukgörande kräm" Carnoderm som jag då ska smörja in 2 gånger dagligen.


Furix ska jag ta en tablett på morgonen (får se hur det kommer att gå).


Efter att jag hade varit uppe på Läkarmottagningen så fick jag ta mig till labbet också för att ta lite prover (blodprover).


Blodtrycket togs också uppe hos läkaren, och det låg normalt 110/70.






#funix  #canoderm  #blodtrycket  #ödem








 

Furix

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Canoderm

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     

 

 

 

 

 



 









Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9 10
11
12
13
14 15
16
17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards