Alla inlägg under december 2017

Av Hanna Boman - 24 december 2017 12:52

Nu har man verkligen firat in JULEN, som sig bör och den började då med en fin JULKRUBBA i kyrkan!
Ptja, ganska bra med folk var det väl.
Amanda & Filip sjöng och spelade många vackra julsånger, trevligt & stämningsfullt!
Julevangeliet lästes av Maths Svendsby som även höll i det hela.

Sedan efteråt så serverades det glögg & pepparkakor & julgodis, väldigt gott!

~~tyvärr inte någon bild på fikat, hanns liksom inte med~~



  

Amanda & Filip

 

 

 

 

 

 

 

 

Amanda

 

 

 

 

 

 

 

     

Maths Svendsby

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Av Hanna Boman - 24 december 2017 07:47

 








 




   



   

 


   









  






   

Av Hanna Boman - 22 december 2017 21:15

ENDAST VÄGNING & SHOPPING!


Men ojdå, det är väl inte måndag idag utan det är ju fredag!

Och idag var det bara VÄGNING SHOPPING.

Fast jag vet i sjutton om man kan säga att det var någon SHOPPING, eftersom 

det inte var något framställt av grejer att köpa.

Så endast VÄGNING då ja!

Sen var inte Åsa där idag, utan Meta (hon som kommer efterträda Åsa i januari).

Men det givck minst lika bra idag, eller?


Nja, vågen visade 64,7 kg som då fick resultera i +0,5 kg!






 








 

Av Hanna Boman - 21 december 2017 20:17

Eftersom affärerna denna veckan har öppet till klockan sju, så strosade vi runt lite inne på

Wachtmeister

Först gick vi in på INDISKA, men där fanns inget som jag ville ha eller behövde. 

Sen blev det väl mestadels "ögonshopping", åtminstonde på Flash.

Men sen så ville jag ta mig in till The Body Shop, för nu behövde jag verkligen köpa

mig en NY flaska BODYSPRAY.


Och eftersom jag fortfarande har kvar Centumsföreningens Presentkort, så 

kunde jag ju använda ett sånt och betala kontant med 25:-!








#bodyspraycoconut











 










     











Av Hanna Boman - 21 december 2017 19:53

Nu under ganska sen eftermiddag, så träffade vi på Waynes Coffee för att få oss en liten JULFIKA!
Vi dividerade igår lite fram & tillbaka via chatten på Facebook var för någonstans som det fanns en julig Caffe Latte.
Sen till sist så blev det på Waynes Coffee, och där hade de precis vad jag ville ha.
Nu hade jag väl kanske inte tänkt mig just med PEPPARKAKSSMAK, men det är ju juligt i alla fall.

MOROTSKAKA (nyttig kaka) & CHOKLADBOLL & CAFFE LATTE med PEPPARKAKSSMAK blev det till mig!



#mysigjulfikastund





TACK för en mysig & go fikastund Anna-Lena!




   














 

Av Hanna Boman - 21 december 2017 14:23

Åååh JAAA, idag så är det SKUMTOMTENS DAG!

Faktiskt den allra BÄSTA dagen på hela året, haha!

För man kan ju inte äta SKUMTOMTAR någon annan dag på året, eller hur?

Hepp, fråga mig som under detta året för första gången nånsin har köpt 3 stora burkar

med JULESKUMSTOMTAR o tömt 2 helt själv!

(inte några problem alls, 1 skumtomte blir lätt 10 typ)


Neej, den tredje burken köpte jag bara häromdagen...så den har jag inte öppnat än!










 










 











 






#skumtomtensdag2017   

Av Hanna Boman - 20 december 2017 22:17

Efter lite "sms-chatt" med mitt kusinbarn igårkväll, så fick jag veta av henne att de hade 

JULAVSLUTNING nu ikväll ute i Wämöparken och det var ju förstås barnen på Musikugglan.

Så det var både luciatåg o klasser som sjöng för både nära & kära!

Nu så var det första gången som jag var just där när det var JULAVSLUTNING!

 


Sen var det ju en del marknadsstånd runtom i parken också, lite av varje!


En mycket trevlig tillställning, måste jag nog säga att det var.

(jag har ju tidigare jobbat där på skolan, och då är det lite extra kul att 

vara där...även om barnen nu kanske inte känner igen mig, men en del 

av personalen förstås).




TACK alla för en väldigt trevlig kväll!





  








 

 

 

 

 

 

 

 

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27
28
29 30 31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards