Alla inlägg under oktober 2017

Av Hanna Boman - 3 oktober 2017 22:03

Nu ikväll blev det premiär för mig på Pinchos o jag säger bara wooow va mysigt & gott det var!
Och det var pappa & jag som var där, pappa bokade bord igår från klockan halv sju!
Men jag förstod ju inte att han gjorde det snabbt o enkelt via appen, för ett tu tre fick jag ett sms av honom igår om att det redan var bokat.
Så när vi kom dit så fick ju jag plocka hem appen till min mobil o sen var det ju bara att beställa vad man ville ha.




#glaseradekambenochcoleslaw
#baconlindadedadlar
#vitlöksstektachampinjoner
#glasrosé



Sen var det ju dags att beställa efterrätt också o då blev det följande för mig




#macarones #marängsviss #kaffelatte





Mums, det var nog det godaste jag har ätit på bra länge! :)




TACK så mycket för en trevlig stund ikväll Pappa!


  



#pappabetalade








   
















     

Av Hanna Boman - 3 oktober 2017 09:03

Åååh, detta klippet visades förra sommaren på BLODGIVARDAGEN!

En liten 2,5-årig tjej, som då var så charmig o charmade Tilde de Paula!




Igårkväll fick jag o monga andra med mig säkert veta att hennes cancer tog hennes liv i somras, när jag kollade lite

under TV-programmet "Barncancergalan - Det svenska humorprogrammet - 2017"

i Kanal 5!




www.supernoelia.se

 








Av Hanna Boman - 2 oktober 2017 19:32

Jodå, visst har jag varit till ViktVäktarna idag då det är måndag i vanlig ordning o jag var ju där 

på lunchklassen (brukar ju vara min tid...)

För då har man det gjort, tänker jag...(och det är ju lätt & säga när man inte har något jobb)

Vad handlade mötet om idag då?

Jepp, det handlade om: "När man äntligen kommer i sina smal-jeans..."

Alltså med andra ord, när man satt MÅL på din VIKTRESA och då kommer i sina jeans som man inte har

kommit i på väldigt länge t ex.

Nu när jag har varit med i många år o inte "myglat" en enda gång, genom att bara stanna 

hemma o inte väga mig...så har jag nog inte haft de därproblemen direkt.


Men vad visade vågen idag då jag klev upp på den, tja...ska man säga att den var snäll emot mig, 

eller? Mnja, det skulle man väl kunna säga va? Eftersom den stod stilla på samma vikt som 

förra veckan. Dagens vikt visade med andra ord: 63,5 kg o resulterade då i +/- 0kg.


Men om det var rätt o riktigt, ver jag inte...eftersom siffrorna stannade inte förrns Åsa

skrev "viktresultatet" på papper.


Och JAAAA, jag ligger en BRA bit över min MÅLVIKT.

Fast som vanligt behöver jag inte betala någon Veckoavgift!

#straffavgift

 

Jaja, bättre lycka till nästa vecka Hanna!












 



Av Hanna Boman - 1 oktober 2017 15:13

Idag har årets Skördefest gått av stapeln i kyrkan o som vanligt börjar den med en gudstjänst klockan tio.
En väldigt fin & bra gudstjänst i vanlig ordning, idag fick vi höra Hampus Flyman predika.
Han läser just nu till pastor på Teologiska högskolan i Bromma.

TACK Hampus för en fantastisk predikan, du är så duktig!


Sedan efter gudstjänsten så var det försäljning av sylt & marmelad & vinbärsgelé & kantareller & saft & äpplen & päron & kakor & muffins & bröd & äppelmos & lingon & lotterier & pajer & kyrklunch (kött & potatis & svampsås & sallad & lingonsylt & äppelmos).
Sen var det ju förstås kaffe & äppelkaka till efterrätt också!

Allt var verkligen superdupergott, en typisk "skördefestlunch"!

En underbart fin & skön söndag på många sätt!






 







 

Hampus Flyman

 

 

 

 

 

 

   

 

 

 

 

 

 

   

Dessa lotterna var inget bra, endast

"nitlotter"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards